Är telia värda att finnas, knappast.

Permalänk
Medlem

Är telia värda att finnas, knappast.

I ungefär mitten på maj flyttade jag, vi sa upp telia adsl för att byta till glocalnet.
I slutet på maj var hela flytten klar. Glocalnet skulle koppla in oss. Men de sa att telia glömt att koppla ur oss. Ringde telia, telia sa att de glömt det och bad om ursäkt, och de skulle genast koppla ur oss.

En månad senare i slutet på juni ringer glocalnet och säger att de inte kan koppla in oss, de vet inte varför, men det går inte. Men om 10dagar skulle de fixa allt sa de.
En månad senare och MÅNGA telefonsamtal lägger vi ner glocalnet. Tar BBB istället.
20dagar senare ringer vi BBB och frågar varför vi inte är ikopplade. De säger att de glömt... Men inom 10dagar skulle vi vara ikopplade.

Idag. Ringer BBB och säger att vi inte kan bli inkopplad. För att vi redan har ADSL...
Jaså. Vi har inget kan jag garantera. Ringer Telia. Ojsan säger de. De har glömt att koppla ur oss IGEN!!!.

Detta är så absurt sjukt. Hur kan telia vara så inkometenta. Och varför kunde inte glocalnet sagt som det var att de inte kunde koppla in oss, istället så ljöd de ihop massa annat om att vi inte var med i något SAP register osv.

Dags för rensning bland idiotiska företag i Sverige kanske.
Ser ut just nu som om det inte blir något internet alls om vi inte lägger ner vår telefon och köper ett nytt med nytt nummer, för telia har klantat till sig och kan inte koppla ur oss.

Permalänk
Medlem

Att telia ibland missar något är inte konstigt, det som är konstigt är att du tycker telia är sämst trots att glocalnet borde ha sagt det bbb sa till dig, att ni var inkopplade till telias adsl. dessutom så tog bbb väldigt lång tid på sig.
Så en sammanfatting av ditt inlägg som jag uppfattar det
Sämst är glocalnet, sedan kommer bbb och "bäst " är telia.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Hur kan du säga så... Det är Telia som 3gånger sagt att de kopplat ur oss men inte gjort det.

Det är telia som är grunden till problemet, och enligt telia kan de inte koppla för det har blivit något fel. Vad felet är säger de inte.

Glocalnet har inte varit bra i detta fall, de sa aldrig felet. Men de skapade inte felet. De bara vara passiva. BBB däremot kunde varit lite snabbare också.

Problemet är egentligen att INGEN vill ta ett ansvar. Detta kommer bli ett stort problem om ingen tar tag i det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Hur kan du säga så... Det är Telia som 3gånger sagt att de kopplat ur oss men inte gjort det

Fast dom sa väl aldrig att dom har gjort det, bara att dom ska göra det, så dom ljög dig inte rakt upp i ansiktet iaf

Men det är skumt hur alla operatörerna "glömmer bort" såna här saker...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Fast dom sa väl aldrig att dom har gjort det, bara att dom ska göra det, så dom ljög dig inte rakt upp i ansiktet iaf

Men det är skumt hur alla operatörerna "glömmer bort" såna här saker...

Telia sa att de gjort den, en utav gångerna snackade jag med en tjej som sa att hon gjorde det precis när jag snackade med henne. Så hon ljög alltså.

Det hela handlar om att i en databas avbocka ett telefonnummer.

Permalänk
Citat:

Telia sa att de gjort den, en utav gångerna snackade jag med en tjej som sa att hon gjorde det precis när jag snackade med henne. Så hon ljög alltså.

ehrm...det sista var ju nästan kul, hehe...

Permalänk

Jo, nästan i alla fall. Hade det varit så lätt så hade ju inte problemet uppstått, något ligger/låg uppenbarligen och spärrade av någon anledning. Men visst, jag håller med om att det är drygt när det blir såhär...

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

Jo, telia är konstiga ibland. Har en kompis som inte har haft telefon som funkat som den ska sen gudrun
Och dagen efter att han har ringt så har han fått ett sms om att felet ska vara åtgärdat

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Jag har lärt mig att när man handskas med allehanda telecom operatörer så ska man för det första prata med allvarlig och nitsk röst. (Låt lite arg, men du måste veta vad du vill)
Det är bra om det hörs att du är kunnig, ställ motfrågor ofta, låt de inte prata omkull dig och få samtalet avslutat så fort som möjligt. Detta är för att dom ska ta en på allvar.
Dubbelkolla allt så att dom har fattat vad du säger (vad du vill), detta är lätt hänt då människorna i telefonerna oftast inte är allt för klyftiga.
Ställ ultimatum på alla tidpunkter och allt de lovar. Säg tex. att: "Vad för kompensation kan jag förvänta mig om inte..." Glöm inte fråga efter deras namn så att du kan snacka med samma person igen ifall det skulle behövas.
Tänk att Du är en väldigt viktig kund och om de inte ordnar ditt problem så blir det problem för dem.

Man måste ta tjuren i hornen från första början, helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Telia har glömt koppla ur mig i 4 månader nu
Mitt fasta telefonabb upphör i morgon.. får se om jag har mer gratis internet eller hur det blir

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Varför byta ifrån Telia överhuvudtaget om det fungerar bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sQueZZe
Varför byta ifrån Telia överhuvudtaget om det fungerar bra?

För att telia inte fungerade bra?
Tappade anslutningen en gång i veckan. Något fel med deras gateway jag satt på tydligen.

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem när jag bytade till BBB från Telia. (dumt att byta märkte jag nu i efterhand, dock bättre hastigheter).

Jag gav fullmakt till BBB att säga upp min abbonemang hos Telia, och dagen kom då jag skulle plugga i mitt BBB. Allt fungerade som det skulle och så men 1-2 veckor senare fick jag hem en räkning av Telia på 3nya månader. Tänkte va fan e det här när bindningsmånaden är slut och abbonemanget uppsagt. Så jag gick in på Mina Sidor hos Telia och kollade där och fick se att jag fortfarande hade mitt abbonemang kvar hos dem. Altså hade jag två ADSL abonemang sammtidigt.

Karaff: Har för mig att Telia kan kräva dig på pengar för de fyra månaderna. Du har också ansvar att se till att din uppkoppling bryts vid uppsägning av abonnemang.

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Kan du vara snäll och utveckla det där, jag är mycket intresserad och höra vad du menar.

Permalänk
Medlem

Re: Är telia värda att finnas, knappast.

Citat:

Dags för rensning bland idiotiska företag i Sverige kanske.
Ser ut just nu som om det inte blir något internet alls om vi inte lägger ner vår telefon och köper ett nytt med nytt nummer, för telia har klantat till sig och kan inte koppla ur oss.

Du kommer nog aldrig slippa idiotiska företag för inget företag kan vara perfekt till alla.

Permalänk
Medlem

Re: Är telia värda att finnas, knappast.

Citat:

Detta är så absurt sjukt. Hur kan telia vara så inkometenta. Och varför kunde inte glocalnet sagt som det var att de inte kunde koppla in oss, istället så ljöd de ihop massa annat om att vi inte var med i något SAP register osv.

Se då till att hamna i ett SAP register. Vore kul att se om det fungerade, trodde nämligen att de tider då man hade nytta av att ha rätt sorts bok var förbi.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Var nog snarare detta SAP som menades. Men man kanske även handläggs snabbare som Sosse.

Permalänk

Telia ÄR idioter. Jag har försökt få våran telefonväxel på jobbet utökad med en anslutning i över tre veckor nu, men istället för att ta hand om det så ber dom mig ta kontakt med massa underleverantörer själv för att skaffa dels telefonen, dels en sketen adapter (vetifasen till vad), dels ett nytt kort till växeln. När vi väl har all den skiten, först DÅ kan vi be om en installatör som kommer hit och fixar ihop allt - men inte från telia utan även han från en underleverantör som vi väl antagligen får ringa på själva. Idioter! Vafan hände med helhetslösningar eg!?

Jaja, det var innan vi blev otrevliga i tonen och krävde att de fixade allt själva - precis som när de först installerade telefonväxeln. Nu sitter jag och trycker på ett ordernummer som antagligen är ett serienummer som telefonisten hittat på baksidan av sin magnecylburk för att för att få mig att hålla käften.

Visa signatur

Bro!

Permalänk

Min flickvän och jag skulle flytta ihop så hon skulle anmäla flytten.
Hon hade då adsl via telia. Enligt hemsidan och personen hon pratade med så skulle adsl flyttas tillsammans med abonnemanget eftersom de hörde ihop.
Dock skulle det ta x antal dagar för dem att fixa det.
Visst, vi väntade och när dagen kom och vi skulle testa det så fungerade det inte.

Vafan tänkte vi och ringde upp telia. Ja, då hade de flyttat abonnemanget men lämnat kvar adsl på den gamla adressen och det skulle ta ytterligare 10 arbetsdagar för att flytta över adsl till den nya adressen. (huset bredvid.)

Irriterande...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Min flickvän och jag skulle flytta ihop så hon skulle anmäla flytten.
Hon hade då adsl via telia. Enligt hemsidan och personen hon pratade med så skulle adsl flyttas tillsammans med abonnemanget eftersom de hörde ihop.
Dock skulle det ta x antal dagar för dem att fixa det.
Visst, vi väntade och när dagen kom och vi skulle testa det så fungerade det inte.

Vafan tänkte vi och ringde upp telia. Ja, då hade de flyttat abonnemanget men lämnat kvar adsl på den gamla adressen och det skulle ta ytterligare 10 arbetsdagar för att flytta över adsl till den nya adressen. (huset bredvid.)

Irriterande...

Bredbandet kan ta upp till 14dagar efter att telefonen har blivit inkopplad, om det finns lediga platser på stationen dvs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanS
Var nog snarare detta SAP som menades. Men man kanske även handläggs snabbare som Sosse.

Skillnaden verkar minimal, båda SAP leder tankarna till sekter som vill ha total dominans och styra allt. På den politiska arenan kan jag förstå det, men att man måste anpassa ett företags sätt att driva verksamheten till de administrativa systemen i stället för tvärt om verkar helsjukt.:p

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sQueZZe
Bredbandet kan ta upp till 14dagar efter att telefonen har blivit inkopplad, om det finns lediga platser på stationen dvs.

Visst var de snabba.

Men att de först säger att det flyttas automatiskt och att vi sen var tvungna att flytta det manuellt genom att ringa supporten, det är fel.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Är inte telia värda att finnas är nog inte någon bredbandsoperatör det.