[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Vet ej någon ftp där man kan ladda upp rar filer typ.. :>

Jaha.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
sorren timers

tackar tack

en liten sak till bara.

jag har funderat påd et här med raid healing, och på vissa screenshots ser jag en liten ruta med som små knappar för alla i raiden. vet inte riktigt hur jag ska beskriva. Men ser ut som det är alla i raiden och det är en stapel som fylls up beroende på hur mkt hp de har kvar/har förlorat? Är detta funktionen så skulle jag vilja ha det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
tackar tack

en liten sak till bara.

jag har funderat påd et här med raid healing, och på vissa screenshots ser jag en liten ruta med som små knappar för alla i raiden. vet inte riktigt hur jag ska beskriva. Men ser ut som det är alla i raiden och det är en stapel som fylls up beroende på hur mkt hp de har kvar/har förlorat? Är detta funktionen så skulle jag vilja ha det

Det är precis vad det är. Grid heter addonet:
http://files.wowace.com/Grid/Grid-r55787.5.zip
Finns även ett antal plugins till Grid, som lägger till nya funktioner. http://files.wowace.com - där kan du hitta alla och läsa lite kort om vad de gör.

Permalänk

EDIT: hitta vad jag sökte, Power auras http://downloads.curse.com/details/3897/

mycket sexigt addon

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Ni som spelar heaaler hur ser er interfaces ut? Mitt nya blev tämligen dåligt..

Permalänk
Medlem

Jag har Quartz castbar, Grid raidui och X-perl unitframes. sen Blizzards egna action bars. ser inte så bra ut, men det funkar perfekt.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

så ska jag väl skicka in mitt me då

http://img527.imageshack.us/my.php?image=wowscrnshot120707202...

söker ett addon me. en SNYGG exp bar...letat som en galen efter nån som är snygg och man kan leka med själv. nån som vet?

Visa signatur

dont you wish your boyfriend was a gangster like me

Permalänk
Medlem

Okej nu undrar jag så här.

Jag har en rogue, jag har ingen aning om hur allt detta fungerar och vilka addons en rogue borde ha.

Skulle ni vilja tipsa om vad som skulle vara bra att ha för mig + en länk till en guide hur jag lägger till addons och så ?

Permalänk
Medlem

vilka mappar är det man ska ta bort för att återställa wow? har totalt glömt bort!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

återställa?
ta bort alla addons??
isåfall e de interface mappen och wtf mappen.

Edit:
Kom på att jag kan ju fråga här om nån har en aning om hur man fixar detta.

Vi i vår guild använder Guild event manager för events, raids osv osv.
Funkar prima.

Dock har jag ett mindre problem som jag TROR uppstod efter 2.3.
GEM använder ju chatkanaler för att sprida eventsen mellan användarna.

Har man den kanalen som gem använder ibockad i chatten så kommer ju allt skit som den spottar ut sig rakt i chatfönstret.
Dock e den ju obockad som standard..

meen inte för mig sen 2.3.
Spelar ingen roll vilken char jag loggar in med, varje gång jag loggar in e kanalen ibockad och jag får massa skit i chatfönstret. Bockar ur den och det blir som de ska vara.

Loggar ut och loggar in igen.. samma skit igen.

jag har provat med att ta bort gem, ta bort alla lua filer för addonen, lägga in gem igen.
Det hjälpte inte, tillomed standard kanalen spottar ut sig skit.

Det är så klart senaste versionen jag använder 2.28 eller nåt åt det håller.

Jag har även provat att ta bort alla skrivskydd på wow mappen. Hjälper inte heller, och andra inställningar sparas ju så det låter lite halv långsökt. Men man provar ju allt man kan i det här läget.

Den addon jag använder för chatten är PRAT, men känns inte som om de e den som spökar heller för jag har ett par egna custom chatt kanaler inställda också. Och dom bockas inte i.

Det är BARA gem kanalen.

Tips tips tips! bring em on

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elde
Det är precis vad det är. Grid heter addonet:
http://files.wowace.com/Grid/Grid-r55787.5.zip
Finns även ett antal plugins till Grid, som lägger till nya funktioner. http://files.wowace.com - där kan du hitta alla och läsa lite kort om vad de gör.

PRECIS vad jag ville ha

Nu till en annan fråga.

WoW Model Viewer, ett program där du kan "klä på" en character med vilken gear som helst. Detta är inte något byta skins program, utan ett fristående program som man kan pilla med offline.

Jag brukar leka med det och titta hur saker ser ut osv, och nu letar jag efter en ny lootlist. Med ZA items och nya badgeloot. Jag har inte lyckats hitta det någonstans (kollat hemsidan ofc). Finns det någon som fortsatt att utveckla detta program som har uppdaterat lootlist?

Skulle vara trevligt

Permalänk
Medlem

Jag använder PhotekUI X.6 NORMAL och min expbar är borta, hur fixar jag det? Jag vill gärna använda detta UI fast en exp bar är ju ett måste!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aced
Jag använder PhotekUI X.6 NORMAL och min expbar är borta, hur fixar jag det? Jag vill gärna använda detta UI fast en exp bar är ju ett måste!

Kör också med det atm..

Jag drog hem ExperienceFu till FuBar, funkar bra för mina behov iaf

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Kör också med det atm..

Jag drog hem ExperienceFu till FuBar, funkar bra för mina behov iaf

Den är ju inte uppdaterad på 6 månader..

Permalänk
Medlem
Citat:

wowace.com

dagliga builds typ.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill

Nu till en annan fråga.

WoW Model Viewer, ett program där du kan "klä på" en character med vilken gear som helst. Detta är inte något byta skins program, utan ett fristående program som man kan pilla med offline.

Jag brukar leka med det och titta hur saker ser ut osv, och nu letar jag efter en ny lootlist. Med ZA items och nya badgeloot. Jag har inte lyckats hitta det någonstans (kollat hemsidan ofc). Finns det någon som fortsatt att utveckla detta program som har uppdaterat lootlist?

Skulle vara trevligt

Du skulle kunna skaffa Atlasloot Enhanced istället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paranoix
så ska jag väl skicka in mitt me då

http://img527.imageshack.us/my.php?image=wowscrnshot120707202...

söker ett addon me. en SNYGG exp bar...letat som en galen efter nån som är snygg och man kan leka med själv. nån som vet?

Mazzle UI är riktigt trevligt. Den har i princip allt man kan tänkas behöva.

Så här ser det ut (finns olika skins och dylikt).

http://pici.se/170776

Permalänk
Medlem
Citat:

Och? Funkar ju helt felfritt ändå, så länge de funkar bra spelar de väl ingen roll när de senast var uppdaterat.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Formaterat så byggde upp det från scratch, ser ungefär likadant ut som förut, får inga errors längre dock

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
http://pici.se/thumbs/t_pGVaHBxkp.gif
Formaterat så byggde upp det från scratch, ser ungefär likadant ut som förut, får inga errors längre dock

nice! dock ser din tooltip ut att vara lite ivägen, du kanske skulle fixa en tooltip addon eller nåt för att flytta den

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
nice! dock ser din tooltip ut att vara lite ivägen, du kanske skulle fixa en tooltip addon eller nåt för att flytta den

Jo den ligger lite över men är så jävla van att den ligger där så blir bara jobbigt och flytta på den.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

mitt UI

Här slänger jag mig in i diskussionen.
hade tråkigt inatt så jag slängde ihop ett UI till min priest...

säg gärna vad ni tycker :>

Edit: Länk också, bilden blev ihoptryckt >.<

http://img149.imageshack.us/img149/6525/wowscrnshot1215070303...

Permalänk
Medlem

Såg ju helt okej ut de det där

Har en fråga..
har jagat dom här "linjerna" folk har runt sina bars osv
http://img141.imageshack.us/my.php?image=wowscrnshot082407043...

Är det eepanels som gör dem?
eller e jag helt ute o cyklar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hallu, har precis tankat ner Photek UI X.6.. jävligt snyggt.
Men jag spelar en paladin och kan inte hitta ett sätt o aktivera mina auror.. någon som vet vad jag ska göra för o fixa de?

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem

eePanels2

Citat:

Är det eepanels som gör dem?
eller e jag helt ute o cyklar.

Om du menar mina gråa, lite genomskinliga boxar, så använde jag eePanels2. Först ritade jag lite med hjälp av Gimp, gjorde en genomskinlig ruta osv.
detta kom jag senare på att det inte behövdes, man kan ändra genomskinlighet direkt i eePanels2.

Permalänk
Medlem

Re: eePanels2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ephoria
Om du menar mina gråa, lite genomskinliga boxar, så använde jag eePanels2. Först ritade jag lite med hjälp av Gimp, gjorde en genomskinlig ruta osv.
detta kom jag senare på att det inte behövdes, man kan ändra genomskinlighet direkt i eePanels2.

Okej så du har gjort ramen själv?

Edit:
nej nej inte dina boxisar.. menar dom på screenshotet jag länkade till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har fixat mitt ui nu, laddar upp ikväll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0
Hallu, har precis tankat ner Photek UI X.6.. jävligt snyggt.
Men jag spelar en paladin och kan inte hitta ett sätt o aktivera mina auror.. någon som vet vad jag ska göra för o fixa de?

Har för mig att du skall ställa in bartender att visa stans panelen.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Stance bar var de ja, då kom de upp.

Danke!

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem

Finslipning pågår

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har precis fixat photek jag me, looove it. skit skönt.

MEN. mitt stora problem som jag har me det är att det verkar som om man inte kan ändra party frames som man vill? finns massa alternativ som e förinställda, men går det inte att klippa å klistra dom hur man själv vill?

vore tacksam för svar om nån vet

Visa signatur

dont you wish your boyfriend was a gangster like me