[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

Paranoix:

Det finns ett som heter healbot som gör att du får typ party/raid frames som du bara klickar på spelaren med tex vänster musknapp så kastar du flash heal höger knapp greater heal.

Använder det till min alt präst och det funkar rätt bra. Testa det kan vara det du söker.

länk: http://www.curse.com/downloads/details/3802/

/mvh Plexx

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexx
Paranoix:

Det finns ett som heter healbot som gör att du får typ party/raid frames som du bara klickar på spelaren med tex vänster musknapp så kastar du flash heal höger knapp greater heal.

stämmer jätte bra, funkar perfekt enda problemet jag har är att man inte kan ändra saker riktigt :S vill ha Purify på vänster knappen å heal på höger, men jag måste hålla in ctrl å sånt för att det ska funka. kanske nåt som inte är hela världen men ändå

tack för hjälpen iaf!

Visa signatur

dont you wish your boyfriend was a gangster like me

Permalänk
Medlem

Clique då?
nu vet jag inte om healbot kommer med egna party frames men clique är ungefär samma sak.. Clickcasting.

Du väljer att du ska ha flash heal på vänstern, greater heal. eller vad du nu vill ha sen dra tex ctrl+left för renew osv.

Du kan kombinera hur du vill.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Söker en addon!

T.ex. nu när jag börjat spela druid så skulle jag vilja ha någon slags mätare som visar hur långt tid det är kvar innan HoTen tar slut på Lifeblood, Rejuv, Regrowth osv.

Skulle hjälpa riktigt mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Söker en addon!

T.ex. nu när jag börjat spela druid så skulle jag vilja ha någon slags mätare som visar hur långt tid det är kvar innan HoTen tar slut på Lifeblood, Rejuv, Regrowth osv.

sorren timers

Permalänk
Medlem
Citat:

Söker en addon!

Ett annat e Chronometer, ace baserad.

Vet inte vad den igentliga skillnaden mot sorrens är men smaken e som röven.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

blaze: ska kolla upp det me, kanske är det jag söker efter!

ett addon till då! har gjort om mitt UI ganska mycke nu med sunn art osv. och har då tagit bort min xpbar! nu söker jag någon snygg, funktionell xpbar som man kan flytta runt överallt och göra om som man själv vill. vet att det finns massa men dom är oftast jävligt fula och kommer i enstaka färger och så. ganska fult på mitt fina UI

något förslag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör grid + clique när jag healer å det funkar ganska bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paranoix
OH va äre för font du har på dina unitframes!?

söker även ett bra addon till min holy paladin. kom ihåg att det fanns ett skönt addon för kanske 1 år sen jag hade till min priest som gjorde att man aldrig behövde ha ett target på den man ska heala, utan den healar automatiskt den som har minst hp eller nåt sånt. grymt bekvämt. nån som känner till nåt bra healing addon så man slipper klicka alla puckon som överdpsar?

http://web.telia.com/~u26505476/barframes.ttf
there you go!

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
http://web.telia.com/~u26505476/barframes.ttf
there you go!

tack! men vad ska jag ändra till för namn om jag bara vill ha för namnen? just nu så är allt i den fonten :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paranoix
tack! men vad ska jag ändra till för namn om jag bara vill ha för namnen? just nu så är allt i den fonten :S

Vet inte riktigt hur du menar nu, jag har alla fall lagt dom i aguf fonts mapen, och där heter filen barframes och det är bara mina unitframes som ändras.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

Hej! Jag söker ett addon (eller någon annan lösning) som skulle göra att texten i chattfönstret kommer från toppen (inverterat om man så vill). Någon som känner till något?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett rörigare UI än mitt får man nog leta efter, men jag är för lat för att orka ändra det. Funkar för mig i vilket fall som helst
http://i15.tinypic.com/6lw6bdy.jpg

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem

Ah, jag borde kanske posta mitt också. http://static.pici.se/pictures/htbUJAlWv.jpg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ett litet problem med Bartender3. Har inte hittat nåt sätt att få en cooldown timer på mina spells där. Har provat AB Info som funkat ypperligt tidigare med andra bar mods, men frågan är om jag inte ska se mig om efter en annan bar mod istället. Visserligen är Bartender3 helt ok, inte i klass med Discord Action Bars, men discord kommer ju aldrig släppa nånting igen, så det får bli the next best thing.

Så, nån som antingen vet om det går att få en cooldown timer att visas med Bartender3 eller har tips på en bra bar mod?

Permalänk
Medlem

http://www.wowinterface.com/downloads/info4836-OmniCC.html
Prövat det? Ska funka med Bartender så vitt jag vet.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem

Mitt ui, inte ändrat så mkt sen sist :> Är ju en lite moddad version av Caith.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

Finns det nått istället för SCT(Scrolling Combat Text), SCTD. De verkar inte uppdateras nå mer eller också är det bara jag som har missat det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt.bastard
Finns det nått istället för SCT(Scrolling Combat Text), SCTD. De verkar inte uppdateras nå mer eller också är det bara jag som har missat det.

MSBT - Mik's Scrolling Combat Text.
Mycket härligare också enligt mig

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Så, nån som antingen vet om det går att få en cooldown timer att visas med Bartender3 eller har tips på en bra bar mod?

cooldowntimers funkar ypperligt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romar
Hej! Jag söker ett addon (eller någon annan lösning) som skulle göra att texten i chattfönstret kommer från toppen (inverterat om man så vill). Någon som känner till något?

Prat har funktioner för det mesta som gäller chatfönster

Citat:

Söker en addon!

T.ex. nu när jag börjat spela druid så skulle jag vilja ha någon slags mätare som visar hur långt tid det är kvar innan HoTen tar slut på Lifeblood, Rejuv, Regrowth osv.?

Classtimers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
MSBT - Mik's Scrolling Combat Text.
Mycket härligare också enligt mig

Gillar också den, allt på samma ställe typ.
Och riktigt lätt att få den att se ut och göra som man själv vill.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt.bastard

Använd Ace Updater, SCT uppdateras ett par gånger i veckan.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Kollar på wowace, och SCT har inte uppdaterats på över en månad så vitt jag kan se.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

18h senast på min, SCT options är det över 30 dagar på iaf.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Alla uppdateringar av SCT sen den 29:e september är väl ändå kopior av revision 50270?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den heter iaf 50270.40 så jag antar att den där .40 är nån typ av update (typ TOC 2.3 osv).
Skall se efter men SCT fungerar ju fel fritt så ser inte varför den skulle behövas uppdateras från nuvarande version.

EDIT: sct: TOC update for optdepts and version

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den ändringen gjordes den 29:e september om du kollar changeloggen, dvs då sct uppdaterades till r50270(.0)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Gillar också den, allt på samma ställe typ.
Och riktigt lätt att få den att se ut och göra som man själv vill.

Japp, det är det jag älskar! tål inte addons som bestämmer hur saker ska vara konfigurerade, jag vill ha mitt interface som jag vill ha det.

Har just nu all inkommande skada/heals på vänster sida av min interface, och all utgående dmg/heal på höger. och buffs poppar upp längs upp på skärmen (de buffs jag får och de som går ut) och alla instant notifications visas under min karaktär. ordnat o fint

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
http://pici.se/thumbs/t_ulZrKFuQs.gif

Mitt ui, inte ändrat så mkt sen sist :> Är ju en lite moddad version av Caith.

Kan du ladda upp detta Färdigt som det är? med WTF mapp o allt vad det är, eller kanske länka där du drog hem det, finner inte vart man hittar det.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Kan du ladda upp detta Färdigt som det är? med WTF mapp o allt vad det är, eller kanske länka där du drog hem det, finner inte vart man hittar det.

Vet ej någon ftp där man kan ladda upp rar filer typ.. :>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death