[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga... Den där "baren" som kommer fram när man skinnar, mountar osv har försvunnit. Någon som vet hur man får tillbaka den?

EDIT: Jag har ett problem med omen också. Jag ser inte hur mycker threat dom andra i mitt party gör. Någon som vet hur man fixar det?

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Nytt ui, eget ihopsatt denna gång, väldigt nöjd med resultatet!

http://pici.se/thumbs/t_rFpEwlmmy.gif

mvh

har en fråga KniFF

Bredvid clefthoofen på din SS står det vad för debuffs han har på sig
det är väll addonet Antagonist som gör?

för jag testade med Antagonist
men mitt ser inte ett dugg ut som ditt.

hur har du fått den sådär snajjzig?

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
har en fråga KniFF

Bredvid clefthoofen på din SS står det vad för debuffs han har på sig
det är väll addonet Antagonist som gör?

för jag testade med Antagonist
men mitt ser inte ett dugg ut som ditt.

hur har du fått den sådär snajjzig?

Tjenare.

Nej det är Quartz enemy debuffs som kommer upp där, för att flytta dom måste man aktivera "free" under den fliken, annars ligger den limmad vid typ playerframe.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
Har en liten fråga... Den där "baren" som kommer fram när man skinnar, mountar osv har försvunnit. Någon som vet hur man får tillbaka den?

EDIT: Jag har ett problem med omen också. Jag ser inte hur mycker threat dom andra i mitt party gör. Någon som vet hur man fixar det?

Omöjligt att svara på om du inte berättar vad du använder för mods...quartz ?

Omen funkar för dig men inte dom andra ? Har dom omen installerat ?
Omen är lite buggig just nu så man får se till att man är på samma version annars kan du få att du inte ser dom andra och/eller att dom listas som <unknown>

Permalänk
Medlem

Jag har inga addons till castbaren eller vad det heter. Den bara försvan efter patchen.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Då vete tusan, deleta interface och wtf folder

Permalänk
Medlem

Aja... Skit samma... Jag tänkte om det var nåt man kunde kryssa i inställningarna som jag hade missat eller nåt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Tjenare.

Nej det är Quartz enemy debuffs som kommer upp där, för att flytta dom måste man aktivera "free" under den fliken, annars ligger den limmad vid typ playerframe.

mvh

EDIT: nvm ja hittade

Visa signatur

Permalänk

Jag slänger upp mitt UI till druiden, kommer nog använda detta axplock till alla mina chars, jag stormtrivs med utseendet:

http://img218.imageshack.us/img218/5833/wowscrnshot0424082331...

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem

Jag har fått problem med Questhelper; det gör så att spelet hackar. På min main hamnar fps:en runt 20 och på mina alts känns det hackigt trots att fps:en ligger runt 40. Disablar jag addonet flyter det på fint. Har testat att installera om det men det hjälper inte.

Nån som har/haft samma problem?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag har fått problem med Questhelper; det gör så att spelet hackar. På min main hamnar fps:en runt 20 och på mina alts känns det hackigt trots att fps:en ligger runt 40. Disablar jag addonet flyter det på fint. Har testat att installera om det men det hjälper inte.

Nån som har/haft samma problem?

Hur mycket Ram har du? <1Gb kan vara problemet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f_k_shadow
Jag slänger upp mitt UI till druiden, kommer nog använda detta axplock till alla mina chars, jag stormtrivs med utseendet:

http://img218.imageshack.us/img218/5833/wowscrnshot0424082331...

du skulle inte vilja slänga upp hela ditt interface?skit snyggt imo:)

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Hur mycket Ram har du? <1Gb kan vara problemet.

3GB, det är datorn i signaturen. Borde räcka för ett fyra år gammalt spel. :/

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Jo det ska det ju göra. Du har inget som kör i bakgrunden, eller något gammalt skräp liggandes i datorn? Jag rekommenderar f.ö. CCleaner för att ta bort sånt "skräp"! Annars är jag rädd att jag inte kan hjälpa dig. Men som sagt, CCleaner och kanske även defragmentering av hårddisken.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på bra playerframes för en resto druid? Någon som är lite tydligare än orginalet hade varit bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8bergsson
du skulle inte vilja slänga upp hela ditt interface?skit snyggt imo:)

Visst är det läckert! jag slänger upp länkarna:

http://wow.curse.com/downloads/details/11502/

Om du vill ha några nya ikoner (se min bear form, MotW osv) så har du en länk här:

http://wow.curse.com/downloads/details/7561/

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Jo det ska det ju göra. Du har inget som kör i bakgrunden, eller något gammalt skräp liggandes i datorn? Jag rekommenderar f.ö. CCleaner för att ta bort sånt "skräp"! Annars är jag rädd att jag inte kan hjälpa dig. Men som sagt, CCleaner och kanske även defragmentering av hårddisken.

Det verkar ha löst sig av sig själv nu, jag har inte gjort nåt speciellt men nu kan jag ha det igång även på min main utan att det hackar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mina tår är oftast snabbare än det blå skåpet!

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp med hur man ska använda addonet Pitbull.
Försöker att importera en färdigjord layout, men de ser inte riktit lika ut efter att jag copy pastat in koden och kört den.

Hur ska man riktigt göra, blir galen

Permalänk
Medlem

Nån som vet nån addon som bara lägger till två extra actionbars under dom vanliga och som har samma utseende?

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem
Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiaBol1c
Behöver lite hjälp med hur man ska använda addonet Pitbull.
Försöker att importera en färdigjord layout, men de ser inte riktit lika ut efter att jag copy pastat in koden och kört den.

Hur ska man riktigt göra, blir galen

importera inställningar blir inte eksakt som dom du fick den från, alla inställningar går inte importera utan det är lättare att dra config filen istället och lägga in i SavedVariables-mappen.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk

Vad heter den ganska populära addon där man får alla ikoner centrerade med små gargoyler på sidorna?

Permalänk
Medlem

Gammal bild, men ser ut ungefär såhär fortfarande
(Vågar inte visa att jag är Dwarf Female.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
http://pici.se/thumbs/t_qIisvtGii.gif

Gammal bild, men ser ut ungefär såhär fortfarande
(Vågar inte visa att jag är Dwarf Female.)

#showtooltip på dina stances kanske ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cosmo189
#showtooltip på dina stances kanske ?

Näeh, behövs inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån som har nåt tips på ett addon som håller koll på Dot´s och Hot´s.

Jag hade Dotimer förrut för länge sen men det verkar vara lite strul med det nu för ganska många.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milox
Nån som har nåt tips på ett addon som håller koll på Dot´s och Hot´s.

Jag hade Dotimer förrut för länge sen men det verkar vara lite strul med det nu för ganska många.

Nu har jag slutat spela, men jag använde Classtimers förut, dom funkade rätt ok.. annars har väl dotimer funkat bra jättelänge? O_o

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Ingen som vet vilken addon jag frågade om? Jag har sett att Hobbs har den, vilket t.ex. syns i hans senaste video:

http://www.youtube.com/watch?v=I93-2HLy9Oo

Finns det annars någon annan addon som gör ikonerna lite mindre så de inte tar upp så mycket plats längs ner på skärmen?