[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Första träffen på ordet Totem på Cursed.

http://wow.curse.com/downloads/details/5492/

Har testat totemtimers, men de ikonerna fadas bara lite grann när man inte har en totem ute. =/
Jag är en minimalist, vill att så lite skit som möjligt ska synas.. Så jag vill bara ha ikonerna framme när jag har totems ute! annars är det ett riktigt fint addon

har även testat Gotwood och sen nått annat addon jag inte kommer ihåg namnet på..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liase
Formaterat om och gör allt från början, inte klar än men laddar upp ändå:

Gör ingenting, self target: http://data.fuskbugg.se/skalman01/SelfTarget.png
i Combat: http://data.fuskbugg.se/skalman01/Combat.png

Minimapen döljer jag när jag inte vill se den (hotkey)

Wow stilrent. ^^

Lite info på vad du använder?

Permalänk
Medlem

Så ser mitt ut atm, rätt nöjd, det är skönt och fräscht, saknar lite bg addons dock, fixar när jag pallar

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
http://pici.se/thumbs/t_DPjbygrVT.gif

Så ser mitt ut atm, rätt nöjd, det är skönt och fräscht, saknar lite bg addons dock, fixar när jag pallar

Personligen är jag inte så positiv gentemot hela "future-tech"-stilen. Men annars var det riktigt snyggt, hela den undre lådan med alla hotkeys för dina abilities älskar jag personligen, just hur den är uppsatt osv., med fyra stycken olika rader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Wow stilrent. ^^

Lite info på vad du använder?

det som syns på bilden är:
Bartender 4 + Buttonfacade
Prat (chatten)
Pitbull
Zuxana's Model Citizen för portrait

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Personligen är jag inte så positiv gentemot hela "future-tech"-stilen. Men annars var det riktigt snyggt, hela den undre lådan med alla hotkeys för dina abilities älskar jag personligen, just hur den är uppsatt osv., med fyra stycken olika rader.

Brukar inte heller gilla tech-teman, men detta var helt okej, dock även fast jag laddade ner ett färdigt pack så fick jag sitt i typ 2h för att ställa in det, ett helvete vill jag lova.. Alla borde verkligen lära sig skapa profiler istället för att ändra inställningarna på Default profilen, grrrr!

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pewter
Tänkte bara posta hur mitt UI ser ut på drooden
http://data.fuskbugg.se/skalman01/WoWScrnShot_072508_042702.j...

Skulle du kunna packa ner detta UI samt WTF mapp så man kan få detta UI med dina settings etc? Skulle uppskattas.

Riktigt fint.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

En fråga, är det möjligt att ha 2 UIs? Som jag bygger upp nu vill jag ha ett för raid och ett annat för PVP.

Ett addon, eller är det möjligt att ändra det manuellt? exempel ändra mapparna varje gång man ska göra respektive saker?

Permalänk
Medlem

Kan någon tipsa om ett bra addons för att flytta runt olika delar av blizzards standard-interface? behöver flytta runt lite bars (de till höger) samt gömma/flytta lite saker från minimapen.

Innan så har MoveIt fungerat finfint för mig, men nu börjar den bugga sönder och vägrar flytta vissa delar.. >.<

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Kan någon tipsa om ett bra addons för att flytta runt olika delar av blizzards standard-interface? behöver flytta runt lite bars (de till höger) samt gömma/flytta lite saker från minimapen.

Innan så har MoveIt fungerat finfint för mig, men nu börjar den bugga sönder och vägrar flytta vissa delar.. >.<

Pre-TBC användes ju MoveAnything mycket, vet inte om det finns kvar/är aktivt dock.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Pre-TBC användes ju MoveAnything mycket, vet inte om det finns kvar/är aktivt dock.

Jo, jag bytte ut MoveAnything! mot MoveIt för att MA! buggade _jättemycket_ =/

får väl ta o kolla upp om det lever och är användbart idag..

EDIT : MoveAnything! har inte uppdaterats på ett år, så det addonet är helt out of the question

Visa signatur

Permalänk

Lite OT men kul att tråden fortfarande lever, heh!

Blir så fruktansvärd nostalgisk när jag ser WoW-bilder... slutade lira för 2,5 år sen. Hade inte tiden men fyfan vilka minnen man skapade Lirade på RP server och satt verkligen i Azeroth och mös...

Ehum... carry on!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Lite OT men kul att tråden fortfarande lever, heh!

Blir så fruktansvärd nostalgisk när jag ser WoW-bilder... slutade lira för 2,5 år sen. Hade inte tiden men fyfan vilka minnen man skapade Lirade på RP server och satt verkligen i Azeroth och mös...

Ehum... carry on!

Hehe, those were the days indeed
...Ny avatar btw?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Hehe, those were the days indeed
...Ny avatar btw?

Korrekt... men i denna våg av nostalgi måste jag byta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Korrekt... men i denna våg av nostalgi måste jag byta tillbaka!

Men fel färg, go back old-school

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Lyfter tråden igen.

Efter senaste patchen så är det ju aktuellt med nya Ui´n ...igen... suck..

Precis när jag "jobbat" in mig och trivs bra med mitt ui så kommer det en patch (senaste) åså funkar inget igen...

Den här gången ska jag inte ändra så mycket från orginal hade jag tänkt.

Dessa har jag och dom funkar bra : x-pearl, questhelper, onebag, titan, fubar, omen, Atlas,Auktioneer,

Det jag skulle vilja göra är att ta bort drakarna på sidorna av baren längst ner,, Någon som vet ett addon som fixar det?

Har lusat av Curse efter liknande addon men inte sett nåt...
Någon som vet ett addon som tar bort dessa drakar utan att anv. tippex?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Efter patchen har jag somsagt uppdaterat de mesta av mina addons och mekat men har upptäckt att jag har mycket SKROT i mina addon folders , dvs i WDB / WTF som säkert kan förstöra en del.

Finns det nåt tool som kan rensa upp addons som man inte använder , respektive kanske få lite koll på hur man rensar upp lite.

Jag har alltså en WOW folder som är lika gammal som då expansionen kom ut , då började jag om från 0 med addons.

Mina 2 problem som jag ser nu är att Auctioneer och Decursive krashar i tid och otid så dessa skulle jag vilja helt ta bort och sedan lägga in igen nya och fräsha.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Någon som vet något "TinyTip" som fungerar, så länka gärna.
Finns ju andra med andra namn, vet att något funkar, vet inte namnet på det bara.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Någon som vet något "TinyTip" som fungerar, så länka gärna.
Finns ju andra med andra namn, vet att något funkar, vet inte namnet på det bara.

Varför inte köra med TinyTip?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
Varför inte köra med TinyTip?

Jag fick det inte o fungera?
Eller funkar det fortfarande?
Kanske jag som var slarvig bara.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk

Vad heter addonet som visar om det 'r värt typ att uppgradera? Tex hur mycket mer crit och AP man får men hur mycket mindre av hit och mana osv?

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man får Titan panel att fungera, eller kan tipsa om ett likvärdigt addon som funkar? Titan har ju blivit övergett och kommer inte uppdateras mer.

Edit: Fick igång det nu, var kanske nån dependency som var disablad. Det är dock mycket som inte funkar, kan t ex inte se hur mycket guld jag har.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Vad heter addonet som visar om det 'r värt typ att uppgradera? Tex hur mycket mer crit och AP man får men hur mycket mindre av hit och mana osv?

Detta? http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/equip-eval....

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Nån som vet hur man får Titan panel att fungera, eller kan tipsa om ett likvärdigt addon som funkar? Titan har ju blivit övergett och kommer inte uppdateras mer.

Edit: Fick igång det nu, var kanske nån dependency som var disablad. Det är dock mycket som inte funkar, kan t ex inte se hur mycket guld jag har.

Fubar? http://wow.curse.com/downloads/SearchResults.aspx?s=3816&q=fu...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas

Detta? http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/equip-eval....

Nja, den du länkade visade bara DPS inte om man fick mindre crit eller mer crit osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
Fubar? http://wow.curse.com/downloads/SearchResults.aspx?s=3816&q=fu...

Tack för tipset, påminner mycket om Titan panel. Kan man få så att den visar kordinaterna när man för muspekaren över kartan som man kunde med titan panel? Man ser bara där man är just nu, har installerat LocationFU.

Citat:

Nja, den du länkade visade bara DPS inte om man fick mindre crit eller mer crit osv.

Ok, då vet jag inte vilket det är.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ratingbuster
http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/rating-bust...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luring
Ratingbuster
http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/rating-bust...

Tack, synd att inte svaret kom i förrgår. Var tvungen o ringa brorsan igår och fråga=).

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack, synd att inte svaret kom i förrgår. Var tvungen o ringa brorsan igår och fråga=).

Tack för hjälpen!

Det var så lite, ska försöka vara lite snabbare nästa gång

Permalänk
Medlem

Körde igång nu med WOTLK igen, rerollade med vänner. Trots mindre förbättringar och små åtgärder som jag gjorde med standard UI't så klarade jag inte av det. Det är för tråkigt och opraktiskt helt enkelt.

http://img.photobucket.com/albums/v283/subruz/IposUIlowq.jpg

- Bara slipa på keybindsen lite, det finns även en extra bar som poppar upp om man håller Alt nere (för noncombat eller sällan avändna abilities).

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).