Testa µTorrent nu!

Permalänk
Medlem

Testa µTorrent nu!

Jag är mållös, testa nu för er egen skull!

http://utorrent.com/

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Ge mig 5 anledningar att köra uTorrent istället för bitcomet? då kanske jag tar hem det och testar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sparven
Ge mig 5 anledningar att köra uTorrent istället för bitcomet? då kanske jag tar hem det och testar...

Plocka av dig skygglapparna för fan...

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Den drar fan inget på minnet eller på cpun, good bye Azureus.

Permalänk

Drog hem ett avsnitt i 1mb/s och den drog 8mb ram. Avinstallerat Bitcomet.

Permalänk

Funkar skitbra, tack för tipset

Permalänk
Medlem

Tusen tack för informationen!
Bästa tipset på länge

Visa signatur

Test

Permalänk
Medlem

Tackar... verkar riktigt bra, drar bara runt 1MB minne när jag har den minimerad!!

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk

hur är den jämfört med bittornado? förresten hur får du det att gå så j*vla fort?!! ditt går i 850 kb/s
bär jag tankar går det max i 80 kb/s med en bra seeder...=/

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Ska testa den lite mer ingående sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
hur är den jämfört med bittornado? förresten hur får du det att gå så j*vla fort?!! ditt går i 850 kb/s
bär jag tankar går det max i 80 kb/s med en bra seeder...=/

Just det, en seeder... då går det oftast inte fort... så fort kan man tanka om mycket folk seedar och få tankar.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk

ja men jag fattar inte detta med protforward eller vad det är... min kompis och jag laddade hem samma torrent hans gick i 350 kb/s medans min gick i 50 kb/s ... =/

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
ja men jag fattar inte detta med protforward eller vad det är... min kompis och jag laddade hem samma torrent hans gick i 350 kb/s medans min gick i 50 kb/s ... =/

Olika uppkopplingshastigheter?

Portforward gör man i brandvägg/router, dvs "öppnar" en viss port för inkommande trafik. Om du har kolla in http://www.portforward.com och leta upp din router/brandvägg.

EDIT: Någon mer där nerladdning/uppladdning går ner till 0 kb/s om man har fler än 1 torrent igång och minimerar till tray?

2: Cpu användningen ökar också till 99%.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Bitcomet, jag hade direkt ett jäkla problem med att återuppta en seedning på utorrent, på bitcomet tar de någon sekund. Minnesanvändningen stör mig inte nämnvärt, cpu aktiveten ligger på en 10% när jag maxxar nerladdningen och uploaden så gott de går, jag kan undvara de..

Permalänk
Medlem

Hmm minnesanvändning för Bitcomet just nu för mig är ~52MB men någon nytta måste man ju ha dom 1.5GB minne till, känns onödigt annars om man ska sitta och leta efter program som hela tiden är snålare och snålare

Permalänk

Hur uttalas "µTorrent" egentligen?

Permalänk

mikrotorrent?

Permalänk
Medlem

Ni som kör med nod32 bör exkludera "utorrent-1.1.exe" i IMON/Setup/Miscellaneuos/Exclusion/Edit/add... för att förhindra 50%+ CPUanvändning.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
mikrotorrent?

eller kanske som kamera, my-mini-digital. Alltså µ = my och µTorrent blir då mytorrent.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
mikrotorrent?

Ja, man undrar ju när de har "utorrent" i sin webadress. http://utorrent.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozric
Ni som kör med nod32 bör exkludera "utorrent-1.1.exe" i IMON/Setup/Miscellaneuos/Exclusion/Edit/add... för att förhindra 50%+ CPUanvändning.

Tackar, löste nog mitt problem.

Permalänk
Medlem

För dom som har dålig speed.

Om ni inte har full duplex så påverkas download hastigheten av er upload hastighet.

T.ex om du tankar i 600 kB/s från någon, sedan börjar någon tanka från dig i 60 kB/s så kommer du att hoppa ner till ~40-50 kB/s.

Tror det bara är Bredbands Bolaget som har full duplex just nu och en till (kommer inte ihåg namnet).

EDIT: Väldigt bra BT klient.

Visa signatur

En del lever sitt liv, högt upp på en piedestal
En del lever sitt, bara för å rasa av

Permalänk
Medlem

DU!

det har var inte så pjåkigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pixies
För dom som har dålig speed.

Om ni inte har full duplex så påverkas download hastigheten av er upload hastighet.

T.ex om du tankar i 600 kB/s från någon, sedan börjar någon tanka från dig i 60 kB/s så kommer du att hoppa ner till ~40-50 kB/s.

Tror det bara är Bredbands Bolaget som har full duplex just nu och en till (kommer inte ihåg namnet).

EDIT: Väldigt bra BT klient.

Skitsnack. Alla med ADSL har full duplex, problemet ligger i att uploaden är mindre än downloaden. Hade du haft en LAN anslutning med 1 Mbit upp och 10 Mbit ner hade du haft lika stora problem som en likadan ADSL anslutning.

När du tar emot data måste du bekräfta att det kom fram genom att skicka ACK-paket till sändaren, vad tror du händer ifall dessa ack-paketen inte går skicka tillräckligt snabbt (pga att något annat skickas samtidigt)? Jo, hastigheten ner sjunker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Skitsnack. Alla med ADSL har full duplex, problemet ligger i att uploaden är mindre än downloaden. Hade du haft en LAN anslutning med 1 Mbit upp och 10 Mbit ner hade du haft lika stora problem som en likadan ADSL anslutning.

När du tar emot data måste du bekräfta att det kom fram genom att skicka ACK-paket till sändaren, vad tror du händer ifall dessa ack-paketen inte går skicka tillräckligt snabbt (pga att något annat skickas samtidigt)? Jo, hastigheten ner sjunker.

Nej det är inte skitsnack. Alla med ADSL har inte alls full duplex.

Visa signatur

En del lever sitt liv, högt upp på en piedestal
En del lever sitt, bara för å rasa av

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pixies
Nej det är inte skitsnack. Alla med ADSL har inte alls full duplex.

Förklara för mig hur ADSL inte skulle vara full duplex?

Med tanke på att det är två olika frekvensområden för uploaden och downloaden, precis som om du skulle dra två olika kablar, varför skulle då någon vilja tvinga utrustningen att bara använda en åt gången?

Permalänk
Medlem

Alla ADSL leverantörer har inte två frekvensområden (t.ex Telia) vilken gör att downloadspeeded påverkas av uploadspeeded. Så man kan säga att 8 Mbit's paketet hos telia (8 Mbit ner / 1 Mbit up (enligt dom)) är 9 Mbit totalt (up/down delas på samma frekvens) men att man fortfarande inte kan ladda upp över det som 1 Mbit tillåter.

Bredbands Bolaget har t.ex full duplex. I deras 10 Mbit paket får med 10 Mbit upp och ner, två frekvenser, downloaded påverkas inte av uploaden osv.

Vi ska nog försöka hålla detta till trådens ämne, så skicka mig ett PM om du har mer att påpeka.

Visa signatur

En del lever sitt liv, högt upp på en piedestal
En del lever sitt, bara för å rasa av

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
eller kanske som kamera, my-mini-digital. Alltså µ = my och µTorrent blir då mytorrent.

Kanske. Men grekiska bokstaven µ på engelska heter "mu" och uttalas moo eller mew. Jag tror mer på "microtorrent".

Programmet verkar bra hittills. Tror det blir ett byte till detta från Bitcomet. Tack, ozric!

Visa signatur

:€

Permalänk

Ruskigt bra klient, körde med bitcomet förut men den här passar mig bättre..

Permalänk

Bytte från ABC (Another Bittorrent Client) till denna. Änsålänge ser det ut att flyta bra. Väldigt lite minnes användning är ett stort plus.

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"