Vad är det här? Kan Foobar2k vara orsaken?

Permalänk
Medlem

Vad är det här? Kan Foobar2k vara orsaken?

Har stora problem... Såg att jag hade väldigt hög CPU usage men inga processer som tog upp nått. Kollade i process explorer och såg att Deferred Procedure Calls låg och tog upp en massa. Har även väldigt hög mem usage på winlogon. Nån som vet vad problemet kan vara?

*Edit Märkte nått skumt nu, när jag stänger av foobar2k så går cpu usage ner till 0% igen

Permalänk
Medlem

Bara för att du nu bifogade en så pass stor bild (1280x1024) så måste du länka till det wallpaper du använder

Permalänk
Medlem

Re: Vad fan är det här? orsak foobar2k?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3ri
Har stora problem... Såg att jag hade väldigt hög CPU usage men inga processer som tog upp nått. Kollade i process explorer och såg att Deferred Procedure Calls låg och tog upp en massa. Har även väldigt hög mem usage på winlogon. Nån som vet vad problemet kan vara?

http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/wtfn.JPG

*Edit Märkte nått skumt nu, när jag stänger av foobar2k så går cpu usage ner till 0% igen

foobar drar utan problem runt 10-14% cpukraft stötvis när den spelar upp musik... knappast speciellt farligt.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem

*topic redigerad*

Förminska bilden om du vill lägga upp den igen.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vad fan är det här? orsak foobar2k?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
foobar drar utan problem runt 10-14% cpukraft stötvis när den spelar upp musik... knappast speciellt farligt.

Sällan. Beror ju på vilka plugins man använder och hur man har konfigurerat det. Mitt drar i princip 0% CPU i genomsnitt spikear på 3% eller så ibland.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Använder man någon resampler så sticker den lätt upp en del, jag ligger runt 5-10% när jag spelar en .flac nu, resamplar till 48Khz, Sinc medium med SRC.

Permalänk
Medlem

2% cpu usage 4tw. hårdvaru avkodning av mp3or
<3 winamp

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Vad fan är det här? orsak foobar2k?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredo
Sällan. Beror ju på vilka plugins man använder och hur man har konfigurerat det. Mitt drar i princip 0% CPU i genomsnitt spikear på 3% eller så ibland.

mjo självklart beror det lite på vad man har för plugins mitt är dock relativt standardutförande med ett eller annat plugin som inte drar nämnvärt med kräm. runt 10% i snitt ligger jag på dock boostat lite annat skoj som 24bitars sampling

dock har jag för mig 0.8.3 snittade på runt 10% i standardutförande med på min burk that is.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

men grejen är ju att det är inte foobar2000.exe som tar upp cpu:n! har kontrollerat nu med att spela filmer i vlc, samma resurs DPCs (Deferred Procedure Calls) tog även då upp ~12% cpu. Börjar misstänka att det är något med ljudkortet eftersom jag även märkt lagg i spel nu på senaste tid.

cynomyS http://www.deviantart.com/deviation/13719565/

Permalänk
Medlem

Har oxo sånt stört på min dator, så fort jag har en .avi fil i något fönster, utan att ens klicka eller markera den så drar min explorer.exe 98% usage och det kommer upp nått fel om dataindexering? ingen anning va det är.

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Vad fan är det här? orsak foobar2k?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
mjo självklart beror det lite på vad man har för plugins mitt är dock relativt standardutförande med ett eller annat plugin som inte drar nämnvärt med kräm. runt 10% i snitt ligger jag på dock boostat lite annat skoj som 24bitars sampling

dock har jag för mig 0.8.3 snittade på runt 10% i standardutförande med på min burk that is.

Jag kör också 24bit foobar 0.9 beta 10... Visualization av och sedan har jag en rätt okomplicerad playlistkonfiguration, som inte visar live tracklength och sådär, har ju ändå slidern i toolbaren... Faktum är att det tar 0% CPU konstant, kollade nu, spikear aldrig sedan jag tog bort tracklength i listan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Vad fan är det här? orsak foobar2k?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredo
Jag kör också 24bit foobar 0.9 beta 10... Visualization av och sedan har jag en rätt okomplicerad playlistkonfiguration, som inte visar live tracklength och sådär, har ju ändå slidern i toolbaren... Faktum är att det tar 0% CPU konstant, kollade nu, spikear aldrig sedan jag tog bort tracklength i listan.

mjo det går ju att få resurssnålt som tusan om man vill, men tror det är kombinationen av ett visst standardplugin och ökat bufferlängd som gör att mitt drar lite mer.. inget jag lider av dock då jag utan problem kan (kunde använder aldrig pcn längre) spela och köra foobar i min icke optimala uppsättning samtidigt

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end