World of Warcraft 1.9 Patchnotes

Permalänk

Warriors spenderar bara en vecka i av för tuf sen har dom sitt imba epic vapen...Klart!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
...Rogues nerfas med hela tiden..tror dom nerfat rogues mer till och med..och jag har 3400hp..1500armor,missar !1! av min stunns mot en warrior och han från in hamstring och en dot är det inte kul..och det händer ofta mot tex orc..

Och jag tycker rogues borde få en buff..tex mail.fattar inte varflr hunters eller shaman ska ha mail och inte rogues,,

haha typiskt en NE rogue xD

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Warriors spenderar bara en vecka i av för tuf sen har dom sitt imba epic vapen...Klart!

TuF är inte imba, den har inte så galen maxskada.

Och vadå säger du seriöst att man ska springa runt med typ grönt gear, TuF och sen är allt bra som warrior? Då är du rätt dum...

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk

Warriors förtjänade en nerf, men det känns som fel träd eftersom vi Fury warriors drababs som fan i PvP man hade kunnat flyttat den ett steg för att inte gå ihop med MS-specc så hade det varit bättre.

Dock att vi inte kommer ur Gouge längre äs skit.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Warriors förtjänade en nerf, men det känns som fel träd eftersom vi Fury warriors drababs som fan i PvP man hade kunnat flyttat den ett steg för att inte gå ihop med MS-specc så hade det varit bättre.

Dock att vi inte kommer ur Gouge längre äs skit.

Japp, men det blir ju lika mycket nerf för ms-warriors som dw-warriors.

Va? Kan inte Berserker Rage ta bort Gouge i 1.9? Vad i helvete

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
...Rogues nerfas med hela tiden..tror dom nerfat rogues mer till och med..och jag har 3400hp..1500armor,missar !1! av min stunns mot en warrior och han från in hamstring och en dot är det inte kul..och det händer ofta mot tex orc..

Och jag tycker rogues borde få en buff..tex mail.fattar inte varflr hunters eller shaman ska ha mail och inte rogues,,

Svårt att smyga i en rustning som klirrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Japp, men det blir ju lika mycket nerf för ms-warriors som dw-warriors.

Va? Kan inte Berserker Rage ta bort Gouge i 1.9? Vad i helvete

# All Disorient effects have been renamed Incapacitate effects. This includes Gouge, Sap, etc.
# All Confusion effects have been renamed Disorient effects. This includes Blind, Scatter Shot, etc.

Det kan iofs förhoppningsvis betyda att vi kan komma ur Blind och Scatter shot istället...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
# All Disorient effects have been renamed Incapacitate effects. This includes Gouge, Sap, etc.
# All Confusion effects have been renamed Disorient effects. This includes Blind, Scatter Shot, etc.

Det kan iofs förhoppningsvis betyda att vi kan komma ur Blind och Scatter shot istället...

Hm, märkte att det stod såhär på testservern... Bah, jävla skit.

Iofs är det skönt om man kan ta sig ur blind och scatter shot, men det är jag tveksam till att man ska kunna...

Visa signatur

Permalänk

Min testserver är på retriving, har varit så i 30minuter nu, vill så gärna testa paladin ändringarna, vet nån hur jag ska lösa problemet med att jag inte kommer in?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Svårt att smyga i en rustning som klirrar.

Lite OT, men vi kör. En klassisk missuppfattning. Har själv testa en ringbrynja och kan intyga att den klirrar nada. En snabb sökning på google gav den här sidan:

http://bjorn.foxtail.nu/ovriga_huggoslag.htm

"och glöm det där om att ringbrynjor rasslar och klirrar - så länge inte brynjan slår mot något hårt, så är den ljudlös."

Hur som helst ska rogues inte ha mail, utan nerfas till cloth!

Permalänk

´Gå in på mammae.org/images/1.9 så får ni se en massa items som kommer... vi får bla uppgraderingar av spells via böker:) skitfina ny items, blir helt galen när jag ser dem:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
´Gå in på mammae.org/images/1.9 så får ni se en massa items som kommer... vi får bla uppgraderingar av spells via böker:) skitfina ny items, blir helt galen när jag ser dem:D

->Denna<- ja, helt sjukt vad grymma vissa grejer som kommer komma i AQ lär vara. Jag blir också tokig när jag ser dom och jag vill också ha! :[

Visa signatur

Permalänk

Buffa alliance i BG!!
de förlora konstant...
var tvungen att skappa en undead mage nu för att pvpa normalt...
har ju min lvl 60 mage men inte kul att köra pvp när horde äger...
det tog dem 30 min att vinna AV..WTF

Citat:

->Denna<- ja, helt sjukt vad grymma vissa grejer som kommer komma i AQ lär vara. Jag blir också tokig när jag ser dom och jag vill också ha! :[

såklart får hunter och rogue jävlarna bättre gear...räkte inte att de kan 2shotta mig....
nerfa hunters de e för bra...de har ju ranged + pet...ta bort pet så blir det bättre och sänk deras hit chance till 65% med bow eller xbow

Permalänk

Tjena, jag tänkte börja lite WoWert idag med en polare 7-dagars nycket. Det jag undrar är om jag kan börja betala direkt på det accountet utan att köpa själva spelet i affären.

Tack.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Tjena, jag tänkte börja lite WoWert idag med en polare 7-dagars nycket. Det jag undrar är om jag kan börja betala direkt på det accountet utan att köpa själva spelet i affären.

Tack.

Nej, du måste köpa spelet för att kunna fortsätta.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Buffa alliance i BG!!
de förlora konstant...
var tvungen att skappa en undead mage nu för att pvpa normalt...
har ju min lvl 60 mage men inte kul att köra pvp när horde äger...
det tog dem 30 min att vinna AV..WTF

BG = AV bara eller? Bara AV som gäller?

På vissa servrar vinner alliance AV hela tiden, på vissa är det tvärtom. Men ärligt, AV är skittråkigt, kanske jag mest säger för att på min server vinner horde alltid AV... Men jag spelar AB och där vinner alliance ofta, vanligast mer än vad horde gör t o m. Så förutom att det är olika från server till server så skiljer det ju annat också. Sen betyder det inte att man är bra för att man zergar när man inte har motstånd (menar då AV på servrar där horde alltid vinner)

Citat:

såklart får hunter och rogue jävlarna bättre gear...räkte inte att de kan 2shotta mig....
nerfa hunters de e för bra...de har ju ranged + pet...ta bort pet så blir det bättre och sänk deras hit chance till 65% med bow eller xbow

Eh? Läs? För det första, det där är nog inte allt gear som ska komma i AQ, utan bara endel av det. Sen såg jag iaf massa priest, druid, osv gear där. Även warrior och masa andra klasser. Så varifrån får du att det bara är hunter och rogue gear? Du kanske bara orkade klicka på en bild?

Sen så är inte hunters imba, bara för att du är mage så klagar du såklart massa. För hunter är väl den klass som är svårast för mages, men alla klasser har minst en klass som dom har svårt mot. Klasserna är inte 100% balanserade 1on1 och det ska vara så. Sen så har ju hunters redan en missrate med sitt range. Och hunters har pet, det är vad hunters är. Ska vi ta bort spellcasting från mages nu eller? :B

Klart man gråter högst om problem som gäller ens egna klass, men det gör det inte mer rätt för det

Visa signatur

Permalänk
Citat:

[B]BG = AV bara eller? Bara AV som gäller?

På vissa servrar vinner alliance AV hela tiden, på vissa är det tvärtom. Men ärligt, AV är skittråkigt, kanske jag mest säger för att på min server vinner horde alltid AV... Men jag spelar AB och där vinner alliance ofta, vanligast mer än vad horde gör t o m. Så förutom att det är olika från server till server så skiljer det ju annat också. Sen betyder det inte att man är bra för att man zergar när man inte har motstånd (menar då AV på servrar där horde alltid vinner)

[/b]

horde vinenr både AV och AB på al'akir
hur e det på stormreaver? började en undead mage där

[QUOTE]
Eh? Läs? För det första, det där är nog inte allt gear som ska komma i AQ, utan bara endel av det. Sen såg jag iaf massa priest, druid, osv gear där. Även warrior och masa andra klasser. Så varifrån får du att det bara är hunter och rogue gear? Du kanske bara orkade klicka på en bild?

Sen så är inte hunters imba, bara för att du är mage så klagar du såklart massa. För hunter är väl den klass som är svårast för mages, men alla klasser har minst en klass som dom har svårt mot. Klasserna är inte 100% balanserade 1on1 och det ska vara så. Sen så har ju hunters redan en missrate med sitt range. Och hunters har pet, det är vad hunters är. Ska vi ta bort spellcasting från mages nu eller? :B

Klart man gråter högst om problem som gäller ens egna klass, men det gör det inte mer rätt för det

[/QUOTE]

mjo men hunters e så overpowered...de borde inte a samma träff rate som melee borde vara mycket lägre de skuter ju på avstånd

det som jag aldrig fattade e varför hunters inte a cloth eller leather de e ju ranged..
mage har inte leather pågrund av range rogue har leather pågrund av melee
jag ser hunters som bågskyttar så de borde ha leather eller cloth

en sak tro ni att mage någonsin kommer få aggro lowering ability
och tro ni att e någonsin fixa blink bugen har ju bara varit där sen beta

Permalänk
Medlem
Citat:

horde vinenr både AV och AB på al'akir
hur e det på stormreaver? började en undead mage där

Happ, som sagt, olika på olika servers. Alliance vinner WSG (inte för att det spelas så ofta just nu) och AB ofta på min server, men aldrig AV...

Citat:

mjo men hunters e så overpowered...de borde inte a samma träff rate som melee borde vara mycket lägre de skuter ju på avstånd

det som jag aldrig fattade e varför hunters inte a cloth eller leather de e ju ranged..
mage har inte leather pågrund av range rogue har leather pågrund av melee
jag ser hunters som bågskyttar så de borde ha leather eller cloth

Nä, hunters är inte overpowered. Hunters är faktiskt rätt svårspelade eller var det tidigare, sen blev ju dom buffade och nu vet jag inte riktigt.

Och mage har frost nova, polymorph osv, plus att mages har mycket högre burst damage än vad hunters har. Hunters är ändå lätta att komma nära, och dom har inte blink. Visst dom har scatter shot, wingclip osv, men dom står ju ändå oftare i melee än vad mages gör

Du tycker inte att rogues är overpowered då? Rogues har ju rätt lätt mot mages med...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har en rogue alt /lvl28) och det är inte alls ovanligt att jag får in gauge på mobs/karaktärer som är 20-30 levlar högre än mig.
Detta händer aldrig casters, så enligt mig är rouges fortfarande lite väl överbuffade (iaf på lägre lvl's).
Och hittills har levlandet med roggen gått extremt lätt jämnfört med hur det var med min warlock.

Nya patchen ser dock helt okey ut för warlocks även om jag hade hoppats på lite fler shards (max 28 tydligen) i shardsväskan.

Måste dock hålla med om att hunters är lite väl kraftfulla i pvp, bestial wrath är helt enkelt lite för bra (iaf mot warlocks:)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Nya patchen ser dock helt okey ut för warlocks även om jag hade hoppats på lite fler shards i shardsväskan.

Ska ju finnas flera som en talior kan göra. Minst är på 20, sen ska det droppa recept i strat och ett i molten core vad jag har hört. Soul Shard bagsen man ska kunna göra med receptet som droppar i MC lär ju vara större än 20 slots

Visa signatur

Permalänk
Medlem

enligt de dära bilderna ska det komma legendary mounts yummy

orginal: http://forums.curse-gaming.com/showthread.php?t=4666

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Brukar inte orka/vilja skriva i sådana här trådar.. Men ibland måste man ju bara.. Spelar själv inte mera för, som sagt, spelet är mer beroende framkallande än sprutheroin. Men man kan väl för tusan inte föreslå att rogues skall få mails.. Alltså allt annat men när tjuvar/lönnmördare (rogues) smugar omkring med ringbrynjor är något fel, mycket fel. Tänk på att WoW är ett rollspel, eller iaf bör det vara det. Man ska väl inte gå o hoppas på att Blizzard till nästa patch gör ens egen ras/klass oövervinnerlig så att man helt enkelt bara blir bäst. Det borde ju finnas någon annan orsak till varför man spelar spelet? Jag hoppas nu att personen jag tog som exempel inte tar illa upp, utan jag vill pointera att det är just ett exempel. Tack för mig och jag lovar att inte skriva igen på en lång stund i trådar som dessa

Visa signatur

DN1D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Nej, du måste köpa spelet för att kunna fortsätta.

Det står på wow-europe.com att man bara behöver uppgradera sig, står inte ett piss om att man måste köpa retail'en. :S vafan

*edit* Varför i hela havet funkar inte "Kor'Gall" servern?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Btw, det kom upp innan i tråden, så jag kör på min fråga här. Jag har ägt spelet sen i mars, men aldrig funderat över om jag har någon test-period jag kan ge till en polare, som man har hört vissa prata om. Är detta möjligt, eller kräver det någon special edition av spelet?

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem
Citat:

Nja, visst att vapen är typ 80% av skadan för warriors, men annan gear gör jävla mycket också, så det är ju inte direkt bara att bli lvl 60, knalla till en vendor, få ett epic vapen och sen vara nöjd

Men jag håller med om att mages förtjänar buff före warriors, och även före rogues.

Ne, men en warrior med ett epicvapen får mycket större skadeökning än en mage med ett epicvapen Så ska det väl iofs också vara, men ändå :]
Mages behöver iofs inte så mycket buffs, mest buggfixar bara.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Kan göra som LIZ, vanity, stormscale och ninja vapen också.. imba

Permalänk
Hedersmedlem

Håll er till ämnet tack! Har ni glömt bort vad det var så kan ni läsa det genom att klicka här.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

(från Monkejs länk, page 7)

EEH?

Notera att den är one-handed.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VorbiC
http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/omfg.gif

(från Monkejs länk, page 7)

EEH?

Notera att den är one-handed.

Notera att det är blessing, dvs questvapen. Och om man går efter statsen så är det ett druidvapen.

Druid i björnform har ingen nytta av sitt vapens dps, +280 attackpower är dock helt sjukt men 130 dps hjälper inte mycket.

Och druid i caster form är nåt som dör väldigt fort så dom kommer aldrig direkt få nytta av den höga dps'sen.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

lär vara typo, onehanded med 130dps, njaa, tror det ska vara two-handed eller nått egentligen, tillochmed då är det lite väl imba

här är resten av dropsen, http://www.sk-gaming.com/scene/9039/

kul att det kommer drops som är bättre än rank14-prylarna, jättevärt att nöta AB 24/7 i månader för att få en dagger som är sämre än nå pve-pryl som varje rogue i pve-guilderna har inom några månader >_< buff pvp!

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!