World of Warcraft 1.9 Patchnotes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Happ, som sagt, olika på olika servers. Alliance vinner WSG (inte för att det spelas så ofta just nu) och AB ofta på min server, men aldrig AV...

Nä, hunters är inte overpowered. Hunters är faktiskt rätt svårspelade eller var det tidigare, sen blev ju dom buffade och nu vet jag inte riktigt.

Och mage har frost nova, polymorph osv, plus att mages har mycket högre burst damage än vad hunters har. Hunters är ändå lätta att komma nära, och dom har inte blink. Visst dom har scatter shot, wingclip osv, men dom står ju ändå oftare i melee än vad mages gör

Du tycker inte att rogues är overpowered då? Rogues har ju rätt lätt mot mages med...

Spelat nån av klasserna du pratar om eller? En hunter med Epic gear (speciellt en med epic gear och hunter trinketen (som resetar cooldowns), samt NE) kan döda min mage från stealth iaf.... Aimedshot->Autoshot->Multishot->Autoshot
samt skicka imba-pet så är man rätt stendöd, paladiner + hunters helt klart bästa försvaret i AB iaf, pet, lolimmune och cleanse.

Jag hoppas alla som startade UD mages får möta riktigt många hunters

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
lär vara typo, onehanded med 130dps, njaa, tror det ska vara two-handed eller nått egentligen, tillochmed då är det lite väl imba

här är resten av dropsen, http://www.sk-gaming.com/scene/9039/

kul att det kommer drops som är bättre än rank14-prylarna, jättevärt att nöta AB 24/7 i månader för att få en dagger som är sämre än nå pve-pryl som varje rogue i pve-guilderna har inom några månader >_< buff pvp!

'

jag har hört att det ska komma rank 16 någon framtida patch eller expansion

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Men kommer det komma nya saker till rouges da?;) jag behöver veta det

Permalänk

som sagt,gå in på mammae.org/images/1.9

Sluta klaga för fan på hur sämst ni är... oh hur mycket niår spö a andraklasser.. Jag är Hunter... Vissa vinner jagmot, vissa förlorar jag mot. Allt handlar om hur bra man är. Visst kan saker och ting justeras men mycket handlar om skills. Hunter suger i PvP Och det är inte alltid man får in en immbolizing (kan ej stava) effekt. Om man år in den är det inte säkert att man kalrar sig ia.. man brukar själv antingen å hamstirng p åsig, fryses fast av mages eller ngn av rouges slowing skills.. Man behöver vara en skillad hunter för o kalra sig bra i PvP som med många andra klasser... Allt ( iaf 9 % ) handlar om att kunna spela sin klass på rätt sätt. Rogues/warrior/palas är ej bra i ranged men desto bättre i meele än vad mage/hunters är i meele men då är dessa mycket bättre i ranged.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Hunter suger i PvP

haha, dra ner på skämten, folk är trötta såhär på fredagseftermiddagarna

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
som sagt,gå in på mammae.org/images/1.9

Sluta klaga för fan på hur sämst ni är... oh hur mycket niår spö a andraklasser.. Jag är Hunter... Vissa vinner jagmot, vissa förlorar jag mot. Allt handlar om hur bra man är. Visst kan saker och ting justeras men mycket handlar om skills. Hunter suger i PvP Och det är inte alltid man får in en immbolizing (kan ej stava) effekt. Om man år in den är det inte säkert att man kalrar sig ia.. man brukar själv antingen å hamstirng p åsig, fryses fast av mages eller ngn av rouges slowing skills.. Man behöver vara en skillad hunter för o kalra sig bra i PvP som med många andra klasser... Allt ( iaf 9 % ) handlar om att kunna spela sin klass på rätt sätt. Rogues/warrior/palas är ej bra i ranged men desto bättre i meele än vad mage/hunters är i meele men då är dessa mycket bättre i ranged.

Spelat nästan alla klasser och hunter var lättast att äga med, lättast att lära osv.
De ägde t o m mer än shamans.
Hade inte problem med någon klass, förutom palas, som tog lång tid.

Permalänk
Medlem

Va fan ska paladins buffas? De borde fan nerfas
http://www.sportforum.se/imbadin.wmv

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VorbiC
http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/omfg.gif

(från Monkejs länk, page 7)

EEH?

Notera att den är one-handed.

Troligen ska det vara 30.7 dps, inte 130.7

Annars kommer spelet gå sönder då den inte har någon class restriction och inte är unique.
Warrior/rogue som dual-wieldar två såna = gg casters. Och nej, det är ingen class restriction på questen heller. Men som sagt, det är ett misstag

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty

Annars kommer spelet gå sönder då den inte har någon class restriction och inte är unique.
Warrior/rogue som dual-wieldar två såna = gg casters. Och nej, det är ingen class restriction på questen heller. Men som sagt, det är ett misstag

Ok

Permalänk
Medlem
Citat:

ne det kan ju inte ska vara 130.7 dps men, jag skulle inte tro att den kommer vara på 30.7 dps heller.
fan det är ju bara drygt hälften av vad ett lvl 60 epic 1h vapen ligger på ^^

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
# All Disorient effects have been renamed Incapacitate effects. This includes Gouge, Sap, etc.
# All Confusion effects have been renamed Disorient effects. This includes Blind, Scatter Shot, etc.

Det kan iofs förhoppningsvis betyda att vi kan komma ur Blind och Scatter shot istället...

Berserker rage kommer att ändras till att bryta Fear och Incapacitate istället för Fear och Disorient, så det blir samma sak för oss.

Visa signatur

Asus p8p67pro | i5 2500k | 2x4gb XMS3 | GTX780 DCII | Samsung s23a700D | Samsung 830 128GB | MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

notera att det där nog är ett druid quest vapen

har ju pratas om druidernas epic quest, och eftersom druid inte bryr som om skada kan dom ju krydda för att reta andra

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyZtikal
Berserker rage kommer att ändras till att bryta Fear och Incapacitate istället för Fear och Disorient, så det blir samma sak för oss.

Va? Ska dom? Phew. Jag har iofs inte provat att köra berserker rage mot rogues sap och gouge på testservern men vad skönt om det är som du säger.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa

har ju pratas om druidernas epic quest, och eftersom druid inte bryr som om skada kan dom ju krydda för att reta andra

Blizzard sa väl att priest och hunters(Vet inte vilka som har exakt) epic quests var ett misstag och att resten av klassernas är inte alls klara och kommer kanske inte ens komma, iaf inte på inom de närmsta patcherna. Kanske kommer med BC

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Blizzard sa väl att priest och hunters(Vet inte vilka som har exakt) epic quests var ett misstag att ha med och resten av klassernas är inte alls klara och kommer kanske inte ens komma, iaf inte på inom de närmsta patcherna. Kanske kommer med BC

nej , dom sa att det var utfört på fel sätt, allas quest ska göras på samma sätt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa

Underlättar ifall du läser mitt inlägg innan du svarar på det. NEJ den är inte från en druidquest, den är för en öppen quest som alla kan ha. Questen går ut på att fixa ett questitem från AQ, och 3 elementium ores. I samma quest finns två andra stavar (en med spellhit/crit, en med manaregen) och det finns dessutom en ytterligare likadan quest med meleevapen och en sköld. Det är absolut inte druidernas epicquest, och enligt vad de sa på BlizzCon verkar det ju inte ens som det blir någon sån.

Och nej, de kan inte "krydda på", det finns ett system som avgör items utseende beroende på ilvl.
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?FN=wow-dungeons...

{SWEC}Rool82: jo 30 dps är lite men om du läser på lite om budgetsystemet så ser du att man kan "köpa" till sig mer stats genom att offra dps (det finns en standarddps för vapen baserad på ilvl). Jämför med t.ex. Mageblade som har 40 dps, 1h av nästan samma ilvl. Tänk sedan också på den enorma mängden attack power som finns på den där hammaren (och jämför den med den som droppar från de gröna drakarna). Jag tycker det är troligt iaf. Men vi får väl se helt enkelt

Kan också vara så att det inte var ettan som var ett typo, utan att de råkade lägga en damagerange baserat på ett 2h-vapen tillsammans med 1h-speed, och på en 1h...

Visa signatur

hmm

Permalänk

Eftersom mer vapen behöver elementiumore så undrar jag: Vart lär man sig smälta ElementiumOres?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Va fan ska paladins buffas? De borde fan nerfas
http://www.sportforum.se/imbadin.wmv

Du kan väl åtminstone vara bekant med ditt eget "bevismaterial"? Reckoning har redan nerfats, och det tog mindre än 24 timmar efter det att folket i filmen dödade Kazzak.

För övrigt verkar patchen vara lite av en stealth-nerf. Paladins med feta tvåhandsvapen tappar mycket av sin burst-skada, och man kan inte längre lägga köra Divine Shield/Blessing of Protection-combon. Utöver detta har det blivit dyrare (sett till mana) att göra skada. Visst, vi har fått lite mer kontroll, men Seal och Command är kvar. Jag förstår inte varför det hade vart så svårt att göra om den till Holy Strike (vapenskada i holy-form, 12s cooldown, instant).

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Du kan väl åtminstone vara bekant med ditt eget "bevismaterial"? Reckoning har redan nerfats, och det tog mindre än 24 timmar efter det att folket i filmen dödade Kazzak.

??
http://susning.nu/Ironi

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Jag förstår inte varför det hade vart så svårt att göra om den till Holy Strike (vapenskada i holy-form, 12s cooldown, instant).

Alltså det ni ville ha var en maskerad Mortal Strike?

Rättvist isf med MS+3liv..:rolleyes:

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Alltså det ni ville ha var en maskerad Mortal Strike?

Rättvist isf med MS+3liv..:rolleyes:

Och holy damage tar inte hänsyn till armor... vilket MS gör.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Underlättar ifall du läser mitt inlägg innan du svarar på det. NEJ den är inte från en druidquest, den är för en öppen quest som alla kan ha. Questen går ut på att fixa ett questitem från AQ, och 3 elementium ores. I samma quest finns två andra stavar (en med spellhit/crit, en med manaregen) och det finns dessutom en ytterligare likadan quest med meleevapen och en sköld. Det är absolut inte druidernas epicquest, och enligt vad de sa på BlizzCon verkar det ju inte ens som det blir någon sån.

Men om damagen stämmer att den har 130.? DPS och en rogue kan få den är det fan sjukt.
Vissta den kanske är lite väl snabb men det kommer ju göra ont som fan.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Och holy damage tar inte hänsyn till armor... vilket MS gör.

Lol isf sköna crittar de hade blivit.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Warriors klagar över att enrage nerfas.... det är som att vandra runt med med arcane power på 24/7.

Den där druid macen, och möjligtvis flera andra items, är buggade eftersom attackspeeden har buggat ur på de tagna bilderna - vilket resulterar i att dps blir helt förstörd.

Tror ni verkligen de lägger in en mace med 130 dps? Askhandi ligger på 80 dps eller nått, och den droppar Neffie.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Men om damagen stämmer att den har 130.? DPS och en rogue kan få den är det fan sjukt.
Vissta den kanske är lite väl snabb men det kommer ju göra ont som fan.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?FN=wow-dungeons...

Citat:

The rather high DPS on the Blessed Qiraj War Hammer is a bug. It'll come down to something normal before the patch goes live.

Daelo
Game Designer

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Det säger väl sig självt att dom inte kommer lägga in ett enhandsvapen som är så pass mycket bättre än Sulfuras, som är Legendary och tvåhandad.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
haha, dra ner på skämten, folk är trötta såhär på fredagseftermiddagarna

förlåt, känner faktiskt inte igen att jag skrivit det där:D:D

ANG ngn som citera ngt annat jag skrev:P

Jag tycker att hunter är jävligt bra i PvP. Kanske är ör att jag spelar den:D?
Men som sagt, det gäller i ranged... rogues och warrior kan man å äldigt problem inärstrid om inte ens saker hittar som dem ska ohman själv inte har ngn slow sak på sig.. Shamans är väldigt enkla:D

men som sagt, allt handlar om hur skillad ochhur man reagerar i vissa situationer. tex
en hunter med priest har igen chans mot en warrior med priest:D

Permalänk
Medlem

Elementium lär du dig smälta i BWL, en präst i partyt måste köra mindcontrol på en goblin som heter Krixix. Han kan då lära ut hur man smälter elementium.

Fint iaf att vi stackars warlocks äntligen skall få shardbags (även om det egentligen inte löser grundproblemet med shards), mindre fint dock om detta stämmer.
http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-warlock-en...

Med max 28 shards i en väska och om följande materialkostnad stämmer förutsätter jag att shardväskan förutom att hålla shards även klarar av att laga mat, städa och tvätta bilen (dvs den måste ge någon annan bonus än att bara tillhandahålla lite mer lagringsutrymme). "Core Felcloth Bag: 28 slots, BoE, epic. Pattern (blue, not BoP, 300 Tailoring) drops in the Molten Core. Mats: 20 Felcloth, 16 Core Leather, 8 Bloodvine, 4 Essence of Fire, 4 Ironweb Spider Silk"

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Den nerf jag stör mig mest på gäller whipper roots, och dragonbreath i feralas, i nuläget kan alla loota samtidigt som står och öppnat blomman. Men efter patchen kommer endast en person kunna loota. Dessa små grejer är guld värt då de går på olika timers från varandra och pots. sen kan de critta.

Arcanist bindings kommer förlora fire ress, vilket gör att ingen mage vill ha dom. I övrigt verkar blizzard buffa +dmg grejerna på mage, lägga till -% resist, threat på diverse items, ring i AV (exalted), trinket i WSG (friendly), nya ranker av frostbolt, fireball, arcane missiles är väl behövligt. 10flaskor vatten/cast, kommer spara mkt tid för oss mages som får logga in tidigt innan raid och börja göra en 400vatten var.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.