Permalänk
Medlem

ljuddämpningsmatta, Trolleflex

Har verkligen blivit sugen på att köpa mig ett svart Lian Li PC7 Scandinavian och vill då ljuddämpa det också... Kollade på datorbutiken och ser denna matta:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=TRNOISERED

Har för mig att det ska vara rätt så skapligt, är det så?'

Eller ska man kanske satsa på nån av de dyrare som AcoustiPack?

EDIT: har kollat på AcoustiPack, standardsorten med bara vanliga plattor...är det verkligen värt pengarna? :S

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Har sådan matta i min låda... funkar utmärkt!
Har fyra diskar som är gummiupphängda och mattan får bort allt knatter från dom!
Köpte min på klasse och är mycket nöjd!

Permalänk
Medlem

låter bra, har tänkt mig göra så...
Att beställa nåt mer på datorbutiken gör ju att man måste betala dubbla frakten :S

Då tar jag nog o beställer ett sånt chassi o köper mattan på classe

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Re: ljuddämpningsmatta, Trolleflex

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Har verkligen blivit sugen på att köpa mig ett svart Lian Li PC7 Scandinavian och vill då ljuddämpa det också... Kollade på datorbutiken och ser denna matta:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=TRNOISERED

Har för mig att det ska vara rätt så skapligt, är det så?'

Eller ska man kanske satsa på nån av de dyrare som AcoustiPack?

EDIT: har kollat på AcoustiPack, standardsorten med bara vanliga plattor...är det verkligen värt pengarna? :S

Jag har använt båda. Avousticase är bäst. Trolleflex tar bort eller "dovar ljudet" skapligt.

Ang Acousticase ljuddämpningsmatrial så har jag bara använt mig av det som följde med deras chassi. Det är inte uppbyggt som "vanliga" dämpningsmatrial. Det har nämligen en liten gummiyta underst närmast plåten vilket ger lite extra ljuddämpning. Nu kan jag inte garantera att det är så på deras "standard" dämpning man kan köpa.

Lycka till med chassit. Det är grymt trevligt

EDIT: Jag har kollat på deras hemsida och ser där att det är den där gummiytan på de dämpningsmattor man kan köpa. Så Acousticase är bättre med andra ord.

Här är en bild som visar vad jag menar.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

ok, det undre lagret är altså för att dämpa vibrationer...
Tog och köpte mig en rulle på classe medans man väntade på bussen hem

Vad tror ni om att köpa bitumen-mattor på mekonomen som är ca 4mm tjocka och mest är för att ta bort vibrationer, sedan denna mattan över den?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Lånar tråden: Hur tjock är Trolleflex mattorna? Tänker också göra min dator ljudlös.

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk

tänkte låna tråden lite då vi ändå är inne på ljuddämpningsmattor.
Om man skulle vilja måla dom med ett tunt lager för att man tycker att färgen är så jädrans ful, borde det inte bli så att det blir sämre ljuddämpning eller har jag fel?
Även om man har samma tjocklek så blir de tju ett hårdare lager och då ska väl ljud "studsa" (reflekteras) på ett mer effektivt sätt...

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

Måla helst inte dämpningsmattorna nej. Då kommer de inte fungera lika bra.

Men du skall väll ha den innuti datorn. Ingen lär väll se om den är grå eller rosa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av supercoolakillen
Lånar tråden: Hur tjock är Trolleflex mattorna? Tänker också göra min dator ljudlös.

12mm ska dom vara..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima

Vad tror ni om att köpa bitumen-mattor på mekonomen som är ca 4mm tjocka och mest är för att ta bort vibrationer, sedan denna mattan över den?

Har den kombinationen på båda mina burkar. 4 mm bitumen och utanpå trolleflex....d blir en jävla skillnad

Edit: Var hittar man trolleflex hos klasse? länk?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

var på mekonomen igår och hade tänkt mig köpa bitumen....var bara de att jag trodde det skulle vara lite mindre tungt och inte bara sånt tjockt hela vägen...

Så jag sket i det och kör på classe-mattan....

Länk: http://www.clasohlson.se/shop/store/fs_mm.asp?CatPath=Eq0q1q3...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower