Vista stödjer inte regionsfria DVD-läsare

Permalänk
Melding Plague

Vista stödjer inte regionsfria DVD-läsare

<font style="font-size: 10pt"><b>Vista stödjer inte regionsfria DVD-läsare</b></font> <small class="small">måndag 2 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Windows Vista kommer inte att stödja DVD-läsare som inte har hårdvarustöd för regionkoder enligt en utvecklare på Microsoft. Detta ska tydligen enbart påverka mycket gamla DVD-enheter. Huruvida regionsfria eller modifierade enheter kommer att accepteras i systemet är inte känt.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://hardware.slashdot.org/article.pl?sid=06/01/01/1021218&..." target="_blank">Slashdot</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ännu en orsak till att inte installera Vista.. screw u MS

Permalänk
Medlem

HAHAH det ska fan vara MS till det alltså, dom kan behålla sitt jäkla vista...

Permalänk

snart måste man ha sitt pass tillgängligt när man startar datorn. tycker allt detta kan fara åt h-e

Permalänk

Vista kommer aldrig bli installerad på min dator.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Vista stödjer Max 10gb HD. Stoppa fildelning.

Nästa grej är att Vista inte stödjer HD som är större en 10gb pga att man inte kan lagra så mycket på dom.
Köper man Enterprise licens som kostar 5.000:- så får man lov att använda 40gb HD.

Permalänk
Medlem

Nu får man altså inte köra den hårdvara man vill. Än värre är väl att man inte ens blir överaskade av denna nyhet...

Microsfor hävdar i sina dokument att all skit i vista är för att skydda användaren mot skadlig programvara, i praktiken handlar det om att skydda mjukvaran från användaren.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

detta blir linux vändning medan m$ era nu börjar ta en ny form neråt

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Avstängd

tror inte detta blir en vändning tyvär , först när linux får samma stöd för tex spel så kommer dom att kunna konkurera på samma grund

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Jävligt dåligt MS! Vista kommer då aldrig in i min dator... Bojkotta Vista!!!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Ju mer man hör om Vista ju mer vill man avsky skräpet. Men lugn alla, det kommer säker att kunna crackas eller gå runt. Allt som är digitalt går att ändra på.

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem

Det här påminner mig om när Windows XP var under utveckling, och alla klagade på hur elakt och dåligt det skulle vara. Idag så kör de alla med Windows XP i alla fall.

Själv så kör jag med en dualboot med Windows 2000 Pro och Linux för tillfället. Om om några år när jag skaffar ny dator så blir det nog Windows Vista och Linux.

Permalänk
Medlem

Vista kommer säkert vara ett bättre desktop OS. Grejen är bara den att den begränsar användaren mer och mer i vissa hänsenden som gynnars MS på olika sätt..
Linux Next

Permalänk

Ska dom lägga in INTEL och NVIDIA krav sen också?

Permalänk
Medlem

Man håller högst medvetet på att förvandla datorn till en nerdummad "household appliance", som ett strykjärn typ, all utveckling skall endast ske hos Microsoft och dom som betalar tillräckliga licenspengar till MS och alla andra kan ta sig i sin feta röv och i synnerhet konsumenterna. Nöff Nöff.

Datorer och Internet var för bra för att FÅ vara sant

Tur att det fortfarande finns dom som gör motstånd, men hur länge, tom vår Justitieminister är ju uppköpt av mjukvarukartellen.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Lär ju inte bli något mer windows för mig iaf, vill ändå inte ha skräp som kräver att man köper ny hårdvara för 20000:- där 99% av kraften kommer gå åt till att blockera allt olagligt jag gör med datorn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Nästa grej är att Vista inte stödjer HD som är större en 10gb pga att man inte kan lagra så mycket på dom.
Köper man Enterprise licens som kostar 5.000:- så får man lov att använda 40gb HD.

word

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

Det är lugnt. När Windows Vista kommer, så finns Dapper Drake redan ute för nedladdning. Jag tror att Vista kan bli det första operativsystemet från Microsoft på många år som det inte anses självklart att köpa. Jag tror också att det får en klart lägre marknadsandel än XP.

Framtiden är här, och den har öppen källkod.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

för dom som tror inte spel funkar till linux. finns så du kan spela bf2 och massa andra spel på det. änn så länge så finns det bara stöd för nvidia kort om man vill spela bf2 utan fel (funkar me ati kort me fast då äre störrre risk för fel). fast allt går ju framåt så:P

Permalänk
Medlem

Ja jävlar, blir allt mer och mer "gå-över-till-linux-på-heltid"-sugen

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk

Ganska fort så lär Vista bli sönderhackat, men problemet är mindre kunniga, som sitter på Compaq-datorer och Internet Explorer... De har ju inte en chans att kunna leva ett fritt liv!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Snart blir det MacTel på heltid

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Ganska fort så lär Vista bli sönderhackat, men problemet är mindre kunniga, som sitter på Compaq-datorer och Internet Explorer... De har ju inte en chans att kunna leva ett fritt liv!

diggar ju ie

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk

Fan vad korkat egentligen. Hur många är det egentligen som importerar dvd-film? Kan inte vara många procent, och dom har ändå betalt för att se filmen. Så jäkla absurt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Fan vad korkat egentligen. Hur många är det egentligen som importerar dvd-film? Kan inte vara många procent, och dom har ändå betalt för att se filmen. Så jäkla absurt.

Medparten av filmerna jag köper är import från japan/korea och kina... Detta suger offantligt mycket.. Enligt MS så ska jag alltså inte få se på mina filmer? F*ck U mS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redmac
Ju mer man hör om Vista ju mer vill man avsky skräpet. Men lugn alla, det kommer säker att kunna crackas eller gå runt. Allt som är digitalt går att ändra på.

Det är som du säger helt lugnt. Men precis som när jag fick min gamla dator med Windows millenium (Sög, jag vet) ett år innan XP släpptes så väntade jag länge med att uppgradera. Samma visa kommer att ske nu. Jag väntar men den här gången är det tills allt skräp är knäkt.

Det finns ett bra exempel på att detta inte lönar sig. En version av Cubase som släpptes för något år sedan lade man ner så mycket tid och pengar på att göra det säkert och ocrackbart. Så pass långt gick man att man drog ner programmets prestanda för att skydda det så att de som köpte programmet fick ut mindre prestanda än med tidigare versioner. Vad hände? Jo, i sin besatthet av att skydda sig klantade man till det och crackarna fick minimala problem med att käncka programmet. De lämnade en hälsning liknande "Tack för hjälpen" när programmet dök upp som torrent.

Det kommer ske med Vista. Konsumenterna accepterar inte en total kontroll av sina datorer och sin media. Tyvärr så kommer piratkopieringen aldrig utrotas. Vista kommer knäckas och alla nya HD-DVD, Blue-Ray och HD-TV inspelning/rippning med det. Eller så kommer det helt enkelt inte sälja den dag då konsumenterna inte kan visa sina filmer på andra datorer utan "licens".
Bara att vänta Jag tycker Vista verkar coolt men jag vill vara säker från de verkliga trojanerna som nu byggs in i OS:et.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aster
diggar ju ie

Och därför anser jag att du är en stackare som inte förstår bättre, precis som en stor del av sveriges internetandvändande befolkning.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Snart blir det MacTel på heltid

Å andra sidan rullar g4/g5 burkarna bra tills dess

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Roligt att se hur mycket folk bryr sig när sin frihet håller på att försvinna. Men när staten snor er frihet i den verkliga världen så märker ni inte ett skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Medparten av filmerna jag köper är import från japan/korea och kina... Detta suger offantligt mycket.. Enligt MS så ska jag alltså inte få se på mina filmer? F*ck U mS

Köp en japansk, koreansk och kinesisk licens så får du säkert spela upp dina filmer

Aster: det är nog inte spelen (eller bristen på dom) som hindrar en mass-flytt till linux. bevis? Intel's Extremt-låg-prestana-kretsar som saknar fullt stöd för DX7 och inte klarar ett enda halv-modernt spel på ett acceptabelt sätt har 50% av grafikmarknaden. Dom flesta datorerna används enbart till att surfa på nätet, skriva dokument, läsa epost och andra extremt simpla saker som går att göra precis lika effektivt i valfri gratis linux-dist som i ett 4000:- Windows+office system.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

crack och crack..

xbox 360 har redan varit ute och fan inte var det sååå himla lätt--

nej, tror inte vista blir crackat på ett tag..