CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem

OMG ja det var ju rykande färska nyheter.......ungefär lika hett som mitt 6600gt

men visst är det snyggt.

Visa signatur

7800gt, opteron 165@3060mhz, 1gb elixir......Asrock 939 dual sata förstås :)

Permalänk

Otroligt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saabchef
OMG ja det var ju rykande färska nyheter.......ungefär lika hett som mitt 6600gt

men visst är det snyggt.

Och du har sett bilderna förrut då eller? Videon som spelades in från en mobiltelefon räknas iaf inte.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Såg nu att huset, som blir förstört av lastbilen, helt plötslig förlorar sin skugga och att ingen av bitarna får någon skugga heller.

Lite dåligt att lösa objekt inte får någon skugga. Men de kanske fixar det sen.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

jag tycker att Malcolm's ansikte i UT2007 är precis lika detaljrikt, även fiskarens ansikte i Lost coast (då menar jag bara ansiktena, inte hela grafikmotorn)

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
Såg nu att huset, som blir förstört av lastbilen, helt plötslig förlorar sin skugga och att ingen av bitarna får någon skugga heller.

Lite dåligt att lösa objekt inte får någon skugga. Men de kanske fixar det sen.

En annan grej som jag stör mig på är att delarna inte förstörs, de bara lossas från huset (all spik trillar av tydligen). Om delarna skulle gå sönder så skulle det vara nice.

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om jag verkligen får spelglädje av att skjuta realistiska gubbar o ansiktet, hur ska man då kunna skilja på verklighet och spelvärlden, mer kritik, ska 12åringar bli mördarmaskiner ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
En annan grej som jag stör mig på är att delarna inte förstörs, de bara lossas från huset (all spik trillar av tydligen). Om delarna skulle gå sönder så skulle det vara nice.

Bättre det än som det är idag, att typ ingenting går att förstöra i något spel.
Detta är ju ett stort kliv framåt. Ser asgrymt ut när dom mosar sig igenom huset. Man verkligen känner motståndet det gör att åka igenom huset.
Löjligt att klaga på något så otroligt...vad fan hade ni väntat er av ett spel 2006???

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
hur ska man då kunna skilja på verklighet och spelvärlden, mer kritik, ska 12åringar bli mördarmaskiner ?

Man ska använda hjärnan som gud har givit dig.
Kan man inte skilja på spelens värld och den verkliga världen så att det redan något grovt fel.

Permalänk

Läckert, riktigt läckert!
Ser sjukt nice ut.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Sitter på ett GTO moddat till 16 pipor nu. Det får hålla fram till Crysis kommer (jul 2006?). Sedan blir det till att öppna plånboken. R600?

Hoppas bara att det har bytt ut töntrösten/figuren Jack Carver till något som passar oss med en mental ålder över 7 år. Meneningen är ju att en story/voices skall lyfta spelet. Inte sänka det. Nåväl Farcry var roligt endå. Lär av Valve Crytech!

Visa signatur

Speed is nothing without HQAF

Permalänk
Medlem

Den tyska intervjun känns som att den har mycket intressant att komma med, jag utlyser därför igen någon deutchesprachen som har lusten och orken att översätta intervjun med CryTek.

Edit: Fick tag på lite info om vad som sägs. PCP på http://www.obsidianedge.net/ skriver såhär:

Citat:

the story of the game has been written simultanius with the making of the game and changed when the designers had new ideas
There are no cut scenes and the story plays out the way you play the game

The levels are bigger then Farcry ; about 2 or 3 times bigger
There are no collision walls and sky boxes present at all
and the leves are realistic to reality : a 1000 m mountain is really 1000m

the enviroment is fully funcional
example:
you can shoot down a tree so you are not able to hide behind it anymore
you can use a tree to block the road ; jeeps are not able to drive over them ,tanks can
you can use a tree to take down fences or make a bridge over an abyss
AI are integrated into this option and will react accordingly (a jeep will stop when a tree is blocking the road)
that means an ambush doesn't have to be in a certain place but can be done all along the road where the convoy is driving

you are also able to kill opponants by blowing up structures or trees and the object land on top of them
every object in a level that looks like it should move when you shoot it or drive over will move

The coolest feature they talk about is the Nano Muscle Suit
it is a full suit that the gamer will be able to change in game
this will affect speed ,strength etc.
they don't go into it further

As for the minimum requirements of the grafics card the only thing i can comprehend is :

Shadermon 200 Direct x 9 (bit hard to understand as he is talking german with a turkish or marokkan accent)

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

"The coolest feature they talk about is the Nano Muscle Suit
they don't go into it further"

Det låter ju faktiskt minst coolt av allt

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

haha alla exempel var i princip om att du kan välta träd på olika sätt

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Ajjj! *svimmar*Snygga bilder!!! Men ja, dags att ta fram spargrisen och börja spara! Jag tycker att utvecklingen går för fort fram att vi inte hinner mer. Det känns nästan som att köper vi ett grafikkort för 4000 spänn så blir vi blåsta om 2 månader. Så är det... Tror jag satsar xbox 360 istället än att köpa nytt grafikkort varje halvår? Näee... Xbox 360 håller säkert länge flera år framöver och har massa bra speltitlar framöver... värt? Jo, men, för mig är stationära datorer kung. Med tangentbord och mus... Varför har inte Xbox också? Då skulle jag utan tvekan köpa det...

Visa signatur

"Allt håller inte för evigt, de rostar"

Permalänk
Medlem

Säger det samma det har börjat gå lite fort nu den sista tiden, upg för 10000kr varje halv år är inte klokt.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Xbox-supporten: "Jag säger upp mig, jag orkar inte mer" såg jag inlägget för spel, läste inlägget där och nu e jag tveksam till xbox 360...

*suckar djuuuupt*

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
haha alla exempel var i princip om att du kan välta träd på olika sätt

Otroligt grymt ju. Snacka om möjligheter för open gameplay.
Sånt här man har väntat på i flera år ju. Jag trodde att HL2 skulle vara lite så, men det var ju bara fake. Nu kommer det på riktigt. Fy fan, jag trodde sånt här gameplay låg 3-4 år framåt i tiden så lite som har hänt på området.
Jäklar vad realistiskt när man kan påverka hela omgivningen på det här sättet, och ha en AI som klarar att reagera på det också.

Lär ju bara va Crytek som fixar detta dock. Lär ju va svårt som fan att göra ett sånt här spel med helt scriptad AI (som alla andra utvecklare kör med). Då måste det göras som på gamla tiden, att trädfällandet är skriptat. Att just det här trädet går att fälla och det faller alltid såhär över vägen och då vet AI-scripten hur de ska reagera.

Helt otroliga news....detta blir en värdig uppföljare till Far Cry. Stackars alla andra devs där ute som ska försöka få sina sönderskriptade ytliga skitspel sålda

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
"The coolest feature they talk about is the Nano Muscle Suit
they don't go into it further"

Det låter ju faktiskt minst coolt av allt

Haha det är ju görcoolt, gå från nörd till hunk på några sekunder!
Nej jag håller med dig, en Nano Muscle Suit var ganska otippad, den färgar säkert håret blont och gör att man får tysk brytning också!
Välta träd ser jag dock fram emot, undrar hur det går till, om man har sprängladdningar eller om man kan peppra ner ett träd, eller vem vet, det kanske är Nano Muscle Suit som fixar biffen

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Inaktiv

Tycker fortfarande source motorn renderar snyggast grafik.

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att man har en saftig yxa :b

står och choppar i 5min för att vältra träd ;D

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Jag skulle bli upphetsad om miniguns eller m60 vapnet kunna fälla ned några träd rakt på fienden eller att byggnader kolapsar av bazookas och själv akta sig var man befinner sig, under tak eller vid vägg som raserar... mkt realistiskt skulle det bli!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

SKulle vara skönt med att återuppleva minigunscenen ur Predator

CONTAAAAACT!!! *ös*

EDIT

en predatormod. . . MMMM

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Jisses! Känns som om mitt 6800GS inte riktigt kommer palla det

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

får en känsla av att mitt 9200SE kommer få problem med att hänga med:/

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

haha ditt 9200 måste ju redan ha problem med att hänga med

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

nja, WoW och GW klarar det bra:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Jag blir glad så länge de skippar alla monster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Jag gissar på att man har en saftig yxa :b

står och choppar i 5min för att vältra träd ;D

å

Då skulle jag vara redan död vid level 1...

Skulle vara också coolt att bygga egen skyttegrav, att gräva, hugga träd, lägga taggtråd, minor och sedan vänta på mörkrets inbrott...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hah vänta på mörkrets inbrott lät inte såå roligt ; )

men att gillra fällor låter roligare! Hoppas man kan meka med miljön mycket iaf. Som Commando (schwarzenegger feber)

Är det samma huvudperson nu? skulle vara roligt om man var nån ny ´karaktär som är en överlevnadsexpert av rang

Visa signatur

sad panda