Permalänk
Medlem

iPod Shuffle-problem

Hej,

Har problem med min iPod Shuffle 512 mb.
Har postat mitt problem för någon timma sedan på Apple:s forum i en tråd där andra påpekar samma problem. Tänkte höra mig för här om någon upplever samma problematik med denna mp3-spelare efter den senaste uppgraderingen.

Jag köpte min Shuffle för 6-8 månader sedan, allt har fungerat fint tills nu. Efter uppgraderingen "iPod Updater 2006-01-10" kan jag dock inte längre ladda upp musik. Hade inte laddat upp musik till denna spelare på cirka en månad och eftersom min laptop är ny så var jag tvungen att ladda ner och installera programvaran på nytt. Drog ner iTunes och installerade det. Körde igång det och stoppade in Shuffle:n i USB-porten. iTunes säger att det finns en ny uppdatering för Shuffle:n - vilken jag laddar ner och installerar. Nu är allt knas.

iTunes hittar spelaren men när jag försöker dra över en låt så får jag följande felmeddelande:

När jag försöker köra iPod Updater så säger den "Kan inte montera iPod", den hittar alltså inte spelaren.
Datorn hittar Shuffle:n som en egen enhet i cirka fem sekunder efter att jag stoppat in den i USB-porten, sedan försvinner den.

Någon som har något tips? Känns som att jag gjort allt enligt Apple:s supportsida.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem

prova med att vara snabb och trycka på formatera disk i windows när den syns i utforksaren

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk
Medlem

Japp, testa formatera, om det inte finns nån liten "reset" knapp på shufflen!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1