Participate in cracking of the RC4 stream cipher

Permalänk
Relik 📜

Verkar som om folk tappat engagemanget.. Synd, skulle ju bli bättre effekt med typ 1000 burrkar som jobbade..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

rullar min 3700+ @3008Mhz med ~1.3-1.4M keys/s
och går ni då in på http://www.abo.fi/~akaustel/arcfour/stats.php?view=machineSpeed

så var jag först för tillfället.

ska nog låta den stå över natten, synd att servern är upptagen att leka bf2, annars kunde den varit med också.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Som jag sett flera skriva... varför inte göra en klient för 64bitar... det är ju ändå styrka in 64bitars arkitekturen..

sen förstår jag inte varför denna tråden ligger i kylning ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

mjo detta va skoj.
1.23m keys/sec får la duga för en opty 144@9x300

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Mr_Lazy & co:
Hur många är det som kör med ett 64-bitars OS här? AMD64 versionen för win32 förbättrade prestationen ca 35% till tidigare för amd, så lite har det nog fixats på den fronten.

Varför tråden ligger i kylning kan jag tyvärr inte kommentera desto mera iom att jag inte startade den.

OSX/Intel versionen är nog testad före den släptes ut, så den fungerar nog helt som den ska den oxå.

Mikael_Berglund:
brabra, du kan ju ta med resten av australiens datorer oxå, när du en gång har börjat

// Jontto

Permalänk
Medlem

Om ni går med så se till att ni skriver in sweclockers.com med små bokstäver som grupp, just nu finns det tre sweclockers grupper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jontto
Mr_Lazy & co:
Hur många är det som kör med ett 64-bitars OS här? AMD64 versionen för win32 förbättrade prestationen ca 35% till tidigare för amd, så lite har det nog fixats på den fronten.

Varför tråden ligger i kylning kan jag tyvärr inte kommentera desto mera iom att jag inte startade den.

OSX/Intel versionen är nog testad före den släptes ut, så den fungerar nog helt som den ska den oxå.

Mikael_Berglund:
brabra, du kan ju ta med resten av australiens datorer oxå, när du en gång har börjat

// Jontto

ja den frågan får ni svar på när ni lanserar en 64bitars version för linux och windows

Om man ska lyckas med en sån här grej så är flexibiliteten det viktigaste. Det betyder att alla oavsätt OS / arkitektur ska kunna vara med. Så varför inte dra nytta av all kraft som den får till förfogande

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

wee 146k

Permalänk

Jag tror att engagemanget sjönk iom att tiden det skulle ta för att gå igenom alla nycklar är för lång.
Häromåret när en liknande grej gjordes (tror det var samma kurs, det var samma upplägg och en finsk kurs så...), så kände man att det hände något iom att det var en annan kryptering med mindre nycklar då. Detta ledde till att man såg framsteg.
Nu står det väl på 0.000 % än?

En stor miss jag tycker kursläraren gjort både nu och då är att inte låta deltagarna "samla" datorkraft innan de får börja, nu är det svårt, med den korta tidsram som finns att samla en tillräcklig mängd datorer för att få upp farten.

Synd, då det hela är ganksa intressant.

Permalänk

1.325889 keys /s med 1 core synd det inte är flertrådigt.

Visa signatur

165 @ 2,8Ghz.. Asrock Dual.. Seasonic s12 600w.. 2GB Gskill PC4000 HZ .. Audigy 2.. Tunic Tower 120 (2x120mm)

Permalänk

Ca 2,5M nycklar/s. Blev dock något underligt så en av kärnorna står med 2 gånger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Getttosmurf
1.325889 keys /s med 1 core synd det inte är flertrådigt.

Kopiera .exe filen (inte de andra filerna) till en annan katalog och kör två ex. av programmet.

Min gamla 2400+ är nästan lika vass som en kärna på en opteron 170 (både 2400+ och Opt.170 körs i 2 GHz).
XP processorn får ~912k och ena kärnan på opteronen får ~970k.

Permalänk
Permalänk
Medlem

retro (retro) - 1489487 keys/s
ahaja, 1489k kanske det var då

Permalänk
Medlem

Äntligen något som min 2 år gamla northwood är bra på

Permalänk
Medlem

Persson78:
Jo, det stämmer att engagemanget har sjunkit lite senaste dagarna. Man kan nästan säga att den tid vi har försökt knäcka hela nyckeln räknas som en uppsamlingstid för att få datorer med. Nu har föreläsaren (i enlighet med planerna) givit oss 84 första bitarna av nyckeln och nu gäller det bara att hitta den rätta. Enligt beräkningarna torde det gå på några dagar...

Kan även meddela att vi har lyckats optimera intel-versionen av clienten så att en märkbar hastighetsökning har uppnåts på båda windows och linux (ca 50% till). Även en 64-bits version för linux finns att fås, en client för 64-bits win xp pro, kommer knappast att släppas. Helt enkelt därför att vi inte har tillgång till en maskin att testa det på. Många av dom med AMD64 kör väl ändå win32 på den...
Om några minuter finns nya clienter att hämtas på
http://albin.abo.fi/~mstorsjo/arcfour/

Så nu är slutspurten igång och vi hoppas förstås att ni orkar ännu några dagar. Alla ni som har en server som står och blåser damm i skrubben kan ju sätta igång en på den

- Jontto

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan

http://hem.bredband.net/artjac/key.JPG

Grattis!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Alla fick det meddelandet.

Vore kul att veta vem som knäckte det

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

"The key is found" var allt som stod för mig.

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Snurra igång det igen och se vem som får nästa träff!

Visa signatur

Observera, Agera, Förstöra, Skapa.

Permalänk
Medlem

sen men va fan.. har också fått upp the key is found..
var ett tag sedan. körde min 3700 @ 3008Mhz ~1.550.000keys/sec.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Jag har inte den blekaste aning om hur mycket som skiljer sig mellan RC4 och RC5, men project för att knäcka RC5 har pågått under många år.
56-bitars kryptering tog 250 dagar.
64-bitars kryptering tog 1757 dagar.
72-bitars pågår.
http://www.distributed.net/rc5/

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

är detta igång ännu?
får bara "No reply from server (server error?)"

kan ju också vara min brandvägg som stoppar... vilka portar använder programmet för att connecta?

Permalänk
Medlem

Projektet är nog avslutat. Dock pågår ju som sagt RC5 där jag för tillfället knallar på med 41.20-41.30 Mkeys/s.

Permalänk
Medlem

har swec någon grupp på RC5?

*EDIT*
Satan i gatan!! 41.20-41.30 Mkeys/s !!!
jag får ynka 8 Mkeys/s med P4 @ 4016MHz