Unbrandad K800i från 3 med MSN..

Permalänk
Medlem

Unbrandad K800i från 3 med MSN..

Har unbrandat min K800i, men som fortf. är bunden till 3.
Häromdagen fick jag ett sms från 3 om erbjudande att använda MSN gratis för alltid, men i.o.m. att jag unbrandat telefonen så har ju MSN som följde med försvunnit.

Har dock QuickIM installerat i telefonen, så jag funderade lite på om det fortf. är gratis att använda det? (Tänkte ifall all trafik till och från MSN-servern var fritt)
Någon som har nån teori om hur 3 kollar upp om man verkligen använder deras MSN-programvara eller om det endast mäts via trafiken till och från servern..?

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk

Enklast är väl att du tar kontakt med 3 och hör efter där...;)

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Frågan är bara vad de tycker om att jag unbrandat min telefon.. Troligtvis kommer jag inte få något vidare svar, då jag har en känsla av att deras support inte har en blekaste aning..

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fylgie
Frågan är bara vad de tycker om att jag unbrandat min telefon.. Troligtvis kommer jag inte få något vidare svar, då jag har en känsla av att deras support inte har en blekaste aning..

gå till en butik och be dom fixa det . . .

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

du behöver ju inte säga att du unbrandat, du kan du säga att du föredrar att köra QuickIM och därför undrar om det funkar

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

jens: det skulle man ju iofs kunna göra.. får väl ta och ringa dem och se vad de säger..

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk

Varför inte ladda ner 3:s MSN-klient från 3:s portal via mobilen?

Du kommer inte kunna använda MSN gratis med en annan klient. 3:s klient innehåller egna inställningar. Kör du nån annan kommer det kosta data-trafik.

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralmqvist
Varför inte ladda ner 3:s MSN-klient från 3:s portal via mobilen?

Det verkar inte gå att ladda hem klienten efter att man har unbrandat luren.

Permalänk
Medlem

Testa http://mobil.tre.se/lz/chat/smsinfo/index.php med mobilen. jag vet inte om det hjälper för jag har inte unbrandat.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Läste på ett forum att vi som inte har tre:s mjukvara i mobilen inte kan ladda ner jar-filen p.g.a ett certifikat som fattas i mobilen , skrev inte vad det hette men vore kul att veta om man kan installera nya certifikat ,

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Jag fick länken av kundtjänst där man laddar ner jar-filen. http://mmg.3se.buddyfone.com/ds/download/

Han på kundtjänst tyckte att jag skulle testa att ladda ner den, även om jag inte köpt min mobil via 3, utan en olåst från en annan butik. Han var även snäll och lade in min mobils IMEI-nummer i deras server, så att jag skulle få MSN gratis om det nu skulle funka, vilket det tyvärr inte gjorde...

Permalänk
Medlem

OffT: Vad är "unbranda"? Och hur gör man?

Visa signatur

Vääärstingen :P
Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W Dh Deluxe | Kingston 2gb Pc6400 DDR2 | Sapphire X1950XTX | Antec P180 | Antec NeoPower 550W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sempron
OffT: Vad är "unbranda"? Och hur gör man?

Med unbrand menas att man byter ut mjukvaran i telefonen från ex. Vodafone eller Tre till Sonyericssons Orginal mjukvara (förutom i vissa fall då ex. V800 är en special telefon med exakt samma hårdvara som Z800). Med det så förlorar man oftast tjänster ifrån sin Leverantör (vodafon live, Planet 3)

Unbranda kan man oftast göra hos telefonens service center, eller med hjälp av Davinci team/Wotan/Setool för sonyericsson telefoner.

Permalänk
Medlem

Ahaa

Visa signatur

Vääärstingen :P
Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W Dh Deluxe | Kingston 2gb Pc6400 DDR2 | Sapphire X1950XTX | Antec P180 | Antec NeoPower 550W |

Permalänk

Re: Unbrandad K800i från 3 med MSN..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fylgie
Har unbrandat min K800i, men som fortf. är bunden till 3.
Häromdagen fick jag ett sms från 3 om erbjudande att använda MSN gratis för alltid, men i.o.m. att jag unbrandat telefonen så har ju MSN som följde med försvunnit.

Har dock QuickIM installerat i telefonen, så jag funderade lite på om det fortf. är gratis att använda det? (Tänkte ifall all trafik till och från MSN-servern var fritt)
Någon som har nån teori om hur 3 kollar upp om man verkligen använder deras MSN-programvara eller om det endast mäts via trafiken till och från servern..?

Fungerar det bra att stoppa den i gsm läge För nu när jag testar stoppa på gms läge så går det att ha så en liten stund sen så hoppar den tillbaks till 3g.

Mkt bättre batteri?

Då är det ju lätt värt det att låsa upp ifall det går!! Jag klarar ju mig knappt en dag, får ofta ladda lite under dagen . . .

Fast jag tror inte det går att få gratis msn ifall man har unbandat...

Ingen som har problem med joysticken? Min går inte så ofta att gå till höger med....liiiiiiiiite jobbigt....

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Re: Re: Unbrandad K800i från 3 med MSN..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandpappa2002
Fungerar det bra att stoppa den i gsm läge För nu när jag testar stoppa på gms läge så går det att ha så en liten stund sen så hoppar den tillbaks till 3g.

Mkt bättre batteri?

Då är det ju lätt värt det att låsa upp ifall det går!! Jag klarar ju mig knappt en dag, får ofta ladda lite under dagen . . .

Fast jag tror inte det går att få gratis msn ifall man har unbandat...

Ingen som har problem med joysticken? Min går inte så ofta att gå till höger med....liiiiiiiiite jobbigt....

Jag kan ha min på GSM läge en längre tid utan problem. Unbrandad Tre-mobil.

Batteritiden vet jag inte så mycket om faktiskt... i stort sett var det första jag gjorde att unbranda den. När den var unbrandad var den dock ansluten till nätet(?) hela tiden och det är den inte nu.
Jordgloben var framme hela tiden alltså men det kan ju vara en bugg i Tre's orginalfirmware. Men är det så att telefonen är ansluten till tre hela tiden så kan det ju vara orsaken till sämre batteritid.

Det går flera dagar mellan laddning vid normalanvändning för mig. Pratar inte så väldans mycket men det blir några SMS och några korta samtal per dag(tjejen har också tre).

-e- Tror ni man kan få tillbaka Tre's firmware när de släppt första uppdateringen om man frågar snällt på något serviceställe?

Permalänk

Re: Re: Re: Unbrandad K800i från 3 med MSN..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Jag kan ha min på GSM läge en längre tid utan problem. Unbrandad Tre-mobil.

Batteritiden vet jag inte så mycket om faktiskt... i stort sett var det första jag gjorde att unbranda den. När den var unbrandad var den dock ansluten till nätet(?) hela tiden och det är den inte nu.
Jordgloben var framme hela tiden alltså men det kan ju vara en bugg i Tre's orginalfirmware. Men är det så att telefonen är ansluten till tre hela tiden så kan det ju vara orsaken till sämre batteritid.

Det går flera dagar mellan laddning vid normalanvändning för mig. Pratar inte så väldans mycket men det blir några SMS och några korta samtal per dag(tjejen har också tre).

-e- Tror ni man kan få tillbaka Tre's firmware när de släppt första uppdateringen om man frågar snällt på något serviceställe?

Det är väl det som suger batteri?! Att den alltid är ansluten via 3g...=/
Ska nog unbranda någon dag....
vars är det bäst att göra det?

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Hör inte till 100% till denna tråden.

Fick nyligen en N73 via tre. Fick även Msn messenger abbonemanget, jag har dock inte den blekaste aning om hur jag ska få igång det.

Har prövat länkarna i tråden men de funkade inte.
Någon som vet hur man får igång det?

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk

Ta kontakt med butiken du köpte telefonen ifrån eller ta kontakt med tre direkt.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk

Re: Re: Re: Unbrandad K800i från 3 med MSN..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Jag kan ha min på GSM läge en längre tid utan problem. Unbrandad Tre-mobil.

Batteritiden vet jag inte så mycket om faktiskt... i stort sett var det första jag gjorde att unbranda den. När den var unbrandad var den dock ansluten till nätet(?) hela tiden och det är den inte nu.
Jordgloben var framme hela tiden alltså men det kan ju vara en bugg i Tre's orginalfirmware. Men är det så att telefonen är ansluten till tre hela tiden så kan det ju vara orsaken till sämre batteritid.

Det går flera dagar mellan laddning vid normalanvändning för mig. Pratar inte så väldans mycket men det blir några SMS och några korta samtal per dag(tjejen har också tre).

-e- Tror ni man kan få tillbaka Tre's firmware när de släppt första uppdateringen om man frågar snällt på något serviceställe?

Fick du tillbaks programvaran?
Måste man tjafsa med en massa inställningar när man har unbrandat eller?
Sen så undrar jag även om planet 3 fungerar gratis ifall man unbrandar!!!

Någon som vet vilken flashfil man ska använda? Så man inte får fel språk eller nått sånt!!
Vill unbranda från 3!!!

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Unbrandad K800i från 3 med MSN..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandpappa2002
Fick du tillbaks programvaran?
Måste man tjafsa med en massa inställningar när man har unbrandat eller?
Sen så undrar jag även om planet 3 fungerar gratis ifall man unbrandar!!!

Någon som vet vilken flashfil man ska använda? Så man inte får fel språk eller nått sånt!!
Vill unbranda från 3!!!

Har för mig att jag fick lov att installera nya inställningar till sms osv. men det är ju bara att beställa och få skickat till telefonen.

Har inte frågat ännu om jag kan få orginalfirmware installerat igen men det borde ju gå att lösa tycker man.

Permalänk
Medlem

3 har inte med att göra ifall du har unbrandat eller inte, telefonen är fortfarande låst till 3 så supporten kan inte gnälla. Jag ringde till 3:s support igår och frågade ifall jag kunde låsa upp min, det gick inte förrän efter 18 månader, men jag fick likväl ett "trevlig kväll" av den trevliga flickan som satt i supporten.

Kan man unbranda telefonen själv via usb kabeln som följer med?

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

gnälla och gnälla.. du blir ju av med garantin om du unbrandar.
3 vill ju inte att man ska hålla på och flasha mobilen själv.

ja, det går att unbranda via dcu-60 kabeln som följde med mobilen, men du måste fortfarande köpa en credit hos nån sida som ger dig firmwaren.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gling
gnälla och gnälla.. du blir ju av med garantin om du unbrandar.
3 vill ju inte att man ska hålla på och flasha mobilen själv.

ja, det går att unbranda via dcu-60 kabeln som följde med mobilen, men du måste fortfarande köpa en credit hos nån sida som ger dig firmwaren.

Blir man verkligen det? Man lägger ju in en omodifierad mjukvara. Som jag har förstått det från garantivillkoren ryker bara garantin om man modifierar mjukvaran. Typ lägger in en bättre kameradrivrutin i K750 som man kan göra nuförtiden eller liknande.

Permalänk
Medlem

hkman: jag är rätt säker på att 3 vill att man håller sig till deras mjukvara, eftersom annars skulle de få mycket större supportkostnader med folk som flashar fel, eller att vissa av 3's tjänster inte fungerar med originalfirmwaren.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gling
hkman: jag är rätt säker på att 3 vill att man håller sig till deras mjukvara, eftersom annars skulle de få mycket större supportkostnader med folk som flashar fel, eller att vissa av 3's tjänster inte fungerar med originalfirmwaren.

jaja, man har ju hur som helst kvar garantin från SE!!!

Dessutom om det blir något fel på telefonen kan man ju bara ringa till 3 och få fraktgrejjer hemskickat också skickar man den direkt till Se service center!
Jag tror inte att dom bryr sig så hårt om programvaran om dom ska laga joysticken!! T.ex

Visa signatur

Sqwee

Permalänk

Kul att läsa alla inlägg här men det dom flesta glömmer är att så fort man ändrar någonting i telefonen tex att byta firmware eller när man har unbrandat telefonen så har man ingen rätt till någon garanti.

Garantin gäller endast om det är en auktoriserad serviceverkstad som har gjort ingreppet och detta gäller knappast i dessa fall.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

men snälla.

Gå bara till tre och säg att du vill ha en uppdtering.

då kommer dom göra det och sen kommer allt vara så som i början...

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Kul att läsa alla inlägg här men det dom flesta glömmer är att så fort man ändrar någonting i telefonen tex att byta firmware eller när man har unbrandat telefonen så har man ingen rätt till någon garanti.

Garantin gäller endast om det är en auktoriserad serviceverkstad som har gjort ingreppet och detta gäller knappast i dessa fall.

Hmm, är du säker? Det är väl bara om det blir något fel som är relaterat till att man har mixtrat med den? Den kan ju inte sluta gälla för att man stoppar in orginal programvara. Det är ju som att garantin slutar gälla ifall man tar bort 3s klistermärke på telefonen...

Iof så spelar det ingen roll.....ingen märker ändå nån skillnad ifall det inte är fel just på programvaran. Eller så kan man göra som dom säger i tidigare inlägg, be om en uppdatering hos 3. Då är telefonen "orginal" igen...

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brass
men snälla.

Gå bara till tre och säg att du vill ha en uppdtering.

då kommer dom göra det och sen kommer allt vara så som i början...

Grejen är ju att man inte vill ha det som det var från början.

Kan någon beskriva lite närmare hur man går till väga, var man hämtar mjukvaran och så. Hart hört att vissa försöker ta betalt på nätet, men att det ska gå lika bra att hitta gratis.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.