Ni som äger en Samsung D900 - se hit!

Permalänk
Medlem

Ni som äger en Samsung D900 - se hit!

Vad tycker ni är bra med den och vad tycker ni är dåligt med den? Kan ni jämföra den med nån annan mobil (t.ex. SE W810i)

dzi

Permalänk

Jag haft min några dagar.. Den är kanonbra, klart bättre on Se 810 etc och mycket mindre är k800. Plus att det finns ingen s***s joystick som kan paja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Jag haft min några dagar.. Den är kanonbra, klart bättre on Se 810 etc och mycket mindre är k800. Plus att det finns ingen s***s joystick som kan paja

Var köpte du den och hur mycket betalade du? Tycker du att den är prisvärd?

Permalänk
Medlem

Går man efter tester så vinner ju SE w810i tekniskt över samsungen alla dagar..
Sedan så kan man ju bara personligt diskutera och betygsätta utseende.
Smaken är som baken..

Permalänk

Köpte min hos katsching, ca 3400:- Och se w810 har inte en suck mot D900.
Läs några tester om D900

Permalänk
Medlem

Hade det varit WLAN på den skulle jag beställt direkt.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Går man efter tester så vinner ju SE w810i tekniskt över samsungen alla dagar..

Eh, villka tester är det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den har ett litet (läs: show-stopper för mig) minus... max 200 sms... Men å andra sidan är väl det ganska kasst hos SE telefoner med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Eh, villka tester är det?

Håller med, skulle vara intressant att se dem.

Permalänk
Medlem

Ok, om man anser att siffror som (max)megapixel är allt så...ok Samsungen vinner..
Eftersom den jämförs mot musikmobil..eller hur man ska säga!?
SE Walkmanmobilerna har erkänt bästa musikmässiga biten...
Övrigt som är väl kanske viktigt på en mobil är väl passnings och taltid!?
SE w810: 350h/8h
SD900:250/3.5h

SD900 har större skärm, blixt och tv-out..om det nu är något som gör den överlägsen W810, så ok..

Ganska medelmåttigt betyg "so far"..: http://mobilforum.mkf.se/mobiles/samsung/sgh-d900.html

Permalänk
Medlem

Du inser altså att de två båda har sina fördelar, där w810 i princip har bättre mjukvara (bättre musikhantering altså), och D900 har flera tekniska övertag, så som det du just räknade upp (dessutom är skärmen mer än bara större, den är också mer högupplöst, 320x240 mot 176x220), dessutom i en mycket lättare och ca 30% mindre förpackning, men ändå kommer med dravvel som "så vinner ju SE w810i tekniskt över samsungen alla dagar"?

Det tekniska övertaget w810 har är altså batteritiden. Räcker det verkligen till "alla dagar"?

Jag säger inte att D900 skulle vara överlägsen w810 (i mina ögon dock klart bättre), och att påstå att det skulle vara tvärtom är bara BS.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är bara hur jag ser det.
Skulle aldrig falla mig in att vid valet mellan dessa två mobiler välja Samsungen. Bara för att den har +1megapixel(som jag ärligt inte vet gör någon skillnad mot SE´s utan att få se resultat), blixt (finns att köpa till SE om man nödvändigtvis måste ha det) och tv-out (som man ska göra vad med? Visa halvtaskiga mobilbilder på tv´n med?)

Det är aldrig roligt att måsta ladda mobilen stup i ett! Med så mycket som halverad taltid och lika dålig passningstid mot SEw810 så är det bedrövligt dåligt! Men det kanske är värt den lilla skillnaden i skärmstorlek!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Det är aldrig roligt att måsta ladda mobilen stup i ett! Med så mycket som halverad taltid och lika dålig passningstid mot SEw810 så är det bedrövligt dåligt! Men det kanske är värt den lilla skillnaden i skärmstorlek!?

Värt att få en mycket mindre telefon och en betydligt bättre skärm? För mig, absolut.

Jag skulle dock fortfarande vilja se de tester som du har läst, enligt villka w810 är "tekniskt överlägsen". (Om nu inte enbart batteritiden bidrar till denna överlägsenhet, vill säga.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men seriöst.. Taltid 3.5 timmar?? De överdriver säkert i specen så det kanske hamnar på en 2.5 - 3 timmar.. Det är ju fan bedrövligt? De kunde gärna gjort den lite tyngre med bättre batteri.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Men seriöst.. Taltid 3.5 timmar?? De överdriver säkert i specen så det kanske hamnar på en 2.5 - 3 timmar.. Det är ju fan bedrövligt? De kunde gärna gjort den lite tyngre med bättre batteri.

Batteriet räckte 4 dagar innan andra laddningen. Min K750 räcker i 5 dar....

Permalänk
Medlem

Standby är på 400 timmar på K750i.
Hur kan en D900 räcka endast EN dag mindre då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Standby är på 400 timmar på K750i.
Hur kan en D900 räcka endast EN dag mindre då?

För att tillverkarnas siffror inte alltid är sanna...

Permalänk
Medlem

Nu har jag kollat på W900an lite grann och jag erkänner.. Så jävla sexig och stilren.. Jag tror det blir en sån asså Funderar på vad den har för brister bara förutom batteritiden. Har den någon extra plats för minne? Isf hur mycket minne är max? Har den BlåTutte?

Permalänk
Medlem

Om du menar _D900_ så tar den minneskort, dock tror jag 2gb är max. Vet inte hur det förhåller sig till SE-modellerna.

Angående batteritiden så är negativiteten kring Samsung oerhört överdriven. Jag ägde själv en K750i, och precis som NisseGurra behövde jag ladda den ungefär var 5:e dag. Jag har själv ingen D900 än, men enligt vad jag har last (och det är en hel del, bl.a. varenda tråd om den på howardforums) så räcker den ca 4 dagar med den användning som skulle kunna appliceras på mig.

Att behöva ladda den var fjärde, eller t.o.m. var tredje dag är knappast något problem, och jag offrar mer än gärna en dag eller två för den formfaktor D900 har.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Standby är på 400 timmar på K750i.
Hur kan en D900 räcka endast EN dag mindre då?

som flera säger så säger inte siffrorna på pappret särskilt mycket. vissa tillverkare anger sina tider efter vad man kan få ut om alla förhållanden är optimala, det vill säga typ 2 meter från gsm masten, inga störningar eller annat medans andra uppger en emr "sann" batteritid, alltså vad man verkligen får ut i vardagligt liv.

jag skulle säga att många av SE´s siffror är rena glädjesiffrorna, jag menar, K750i, jag är högst tveksam till att den överlever nå 16 dagar (400/24=16,66666666....), min K750i som jag hade visade inga som helst tendenser till att klara det. i många fall så överlevde den bara nån dag eller två mer än andra mobiler jag haft, som på pappret haft hälften så bra batteritid.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

liten fråga, har beställt en D900 o undrar kan den ringa o vibrarera samtidigt? Har för mig att samsung har en tedens att inte kunna göra det..

Visa signatur

AMD Athlon 3000+ @ 2.09 GHZ, 2 gb ddr Pc3200 400 Mhz, GFX 6800GT, 350 Gb HDD.

Permalänk
Medlem

Det jag blir lite lessen på är att Samsungen inte kan ha teman..

EDIT: Bra recension för de intresserade: http://www.phonearena.com/htmls/Samsung-SGH-D900-Review-revie...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiQuiDs
liten fråga, har beställt en D900 o undrar kan den ringa o vibrarera samtidigt? Har för mig att samsung har en tedens att inte kunna göra det..

Det kan den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

wehoooo får min imorgon, ser fram emot den

Visa signatur

AMD Athlon 3000+ @ 2.09 GHZ, 2 gb ddr Pc3200 400 Mhz, GFX 6800GT, 350 Gb HDD.

Permalänk
Medlem

Har en K750i men blev erbjuden en d900 som uppgradering. Tog 1 vecka för mig att inse att trots att den är liten och har en bra skärm så har den alltför många nackdelar.

De viktigaste är;

*Programvaran är krånglig. Att skicka ett sms kräver typ 8 knapptryckningar. Omöjligt att sortera adressboken efter sim kontakter eller de man har i telefonen vilket resulterar i att man måste radera kontakterna på simkortet för att slippa dubletter.

*Batteritiden är bedrövlig. Ringer man lite med den så måste den laddas varannan dag.

*Kvaliten på mobilen.

På pappret ser den precis ut som den mob jag vill ha. Tyvärr var d900 en besvikelse för mig.

Permalänk
Medlem

Nu har jag ändrat mig. Pengarna spelar i princip ingen roll nu. Vill ha en grym mobil som inte är allt för stor. Har tittat lite på Nokia N73. Jag gillar hur den ser ut.

Är den bra? Vilken är bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Nu har jag ändrat mig. Pengarna spelar i princip ingen roll nu. Vill ha en grym mobil som inte är allt för stor. Har tittat lite på Nokia N73. Jag gillar hur den ser ut.

Är den bra? Vilken är bättre?

Finns en fet tråd ang N73..bara att läsa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Finns en fet tråd ang N73..bara att läsa.

Finns det någon som är bättre än N73 då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romulus
*Kvaliten på mobilen.

Kan du utveckla lite? Den allmänna åsikten om kvaliten är att den är väldigt hög. Både recensenter och ägare säger att den känns solid, och väldigt bra ihopsatt.

Det verkar dock som att den från början hade problem med gnekande slider-mekanism, men att detta löstes sedan.. Vissa som beställde telefonen från asien innan den hade släppts i europa hade detta problem, men nu hör man ingenting om det...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni som har bra koll på den här telefonen, har det kommit ut några roliga hackade fw än?
Främst intresserad av en som tar bort idiotspärren på 200 sms...