Permalänk
Medlem

Kritik på sida

Hade lite tråkigt igår så jag satte mig och byggde en ny sida i brist på annat att göra. Men nu är man i det där skedet att det inte är nån större mening att fortsätta om inte designen duger någonting till, så harkla er och tyck till nu

Tanken är att det ska vara rätt simpelt och någorlunda minimalistiskt, det är det som är hela poängen. Den buggar lite i IE (oj vad förvånad man blir ) och jag har bara testat i Mozilla och IE, så ni får gärna testa annat. Galleriet är inte helt fungerande heller, och koden som helhet för sidan är lite halvtaskig än så länge, men det är sånt som fixas om det är lönt att fortsätta

Hittade även ett till sätt att fixa IEs kroniska problem med .png och det funkar när jag testar, men skulle ni hitta nått fel med det så säg gärna till.

Heh, höll på att glömma länken
http://belga.xzite.se

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Vänsterställ texten och använd ett typsnitt utan serifer till att börja med.

Permalänk
Musikälskare

Smått å litet :s

Gör den mer användar vänlig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Smått å litet :s

Gör den mer användar vänlig

Är det verkligen så litet?
Och här satt jag och tyckte det nästan var för stort... :/

Edit **
Fixade lite, seom detvart bättre nu.
Och nu ska jag på inflyttningskalas, så jag får pilla mer i morrn

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Menyn tycker jag du ska lägga ner lite mer tid på.
På tok för liten och "enkel". Behöver inte göra värst mycket för att den ska bli lite mer tilltalande.

Sen har jag väldigt svårt för smala sidor. Men det kanske beror på att jag sitter på 1680x1050

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samurai
Menyn tycker jag du ska lägga ner lite mer tid på.
På tok för liten och "enkel". Behöver inte göra värst mycket för att den ska bli lite mer tilltalande.

Sen har jag väldigt svårt för smala sidor. Men det kanske beror på att jag sitter på 1680x1050

Varför har du webläsaren maximerad isf? Jag sitter på 1024x768 och kör inte min webläsare maximerad. Kör inga applikationer alls maximerade om jag kan undvika det, för den delen...

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Ok.
Jag sitter på 1280x1024 och tycker menyn är visserligen liten, men inte för liten för att det ska gå att läsa och använda.

Att byta teckensnitt var en bra idé dock, och vänsterjusteringen gör det ju onekligen lättare att läsa, även om designen ser lite (mer) mysko ut imo. Men det är bra att ni är kritiska. Själv har jag ofta rätt svårt att avgöra vad som funkar eller inte, så alla åsikter, både positiva och negativa är bra att höra.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

en sak som du kanske ska ändra är stylesheet-grejjen, om man ska kolla igenom dom du har att erbjuda får man scrolla ner varje gng, lite störande

Visa signatur

no.. im not suffering from retardedness.. im enjoying every second of it..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Varför har du webläsaren maximerad isf? Jag sitter på 1024x768 och kör inte min webläsare maximerad. Kör inga applikationer alls maximerade om jag kan undvika det, för den delen...

Varför? Det borde du väl kunna lista ut själv.

Ju större yta, desto mer information kan visas på skärmen samtidigt. Detta i sin tur leder till att man behöver scrolla mindre och får bättre översikt.

Sen ska ju inte användaren behöva anpassa sig efter sidorna. Dom ska anpassa sig efter användare. Är iaf det som är tanken med användarvänlighet.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rIt4rD
en sak som du kanske ska ändra är stylesheet-grejjen, om man ska kolla igenom dom du har att erbjuda får man scrolla ner varje gng, lite störande

Där har du ju en poäng... tänkte inte på det, bra att du sa det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av samurai
Varför? Det borde du väl kunna lista ut själv.

Ju större yta, desto mer information kan visas på skärmen samtidigt. Detta i sin tur leder till att man behöver scrolla mindre och får bättre översikt.

Sen ska ju inte användaren behöva anpassa sig efter sidorna. Dom ska anpassa sig efter användare. Är iaf det som är tanken med användarvänlighet.

Du har inga idéer till en bättre meny?
Satt och funderade på en tab-meny eller att flytta hela menyn till högerkanten.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samurai
Varför? Det borde du väl kunna lista ut själv.

Ju större yta, desto mer information kan visas på skärmen samtidigt. Detta i sin tur leder till att man behöver scrolla mindre och får bättre översikt.

Sen ska ju inte användaren behöva anpassa sig efter sidorna. Dom ska anpassa sig efter användare. Är iaf det som är tanken med användarvänlighet.

Ju mer information som visas på skärmen samtidigt, desto mer information overflow får man. Det är på inget sätt användarvänligt att ha det så.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Du har inga idéer till en bättre meny?
Satt och funderade på en tab-meny eller att flytta hela menyn till högerkanten.

Inget så här på rak arm, men det kommer ju när man sätter sig ner och börjar skissa lite. Får se om jag kan avvara lite tid och göra ett exempel. Annars kanske något här kan vara en början? http://css.maxdesign.com.au/listamatic/
Där finns både horisontella och vertikala exempel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Ju mer information som visas på skärmen samtidigt, desto mer information overflow får man. Det är på inget sätt användarvänligt att ha det så.

Beror helt och hållet på hur sidan är upplagd.
Men visst kan det bli så på vissa sidor.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G