Permalänk
Medlem

Shop.01media.com ÄR en seriös sida, inget tvivel om den saken.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Urban: Det verkar vara en hyffsad oseriös sajt. Precis som alla andra 85 miljoner svenska nyöppnade importsiter ^^

Jag väntar på mitt kort. Det skulle släppas den 20e, men det är ju klart som fan att det skjuts upp till den 27e... Jag förväntar mig faktiskt inte att jag kommer ha mitt kort förens i januari-februari sisådär.

det är en bra sida, beställde mitt flashrom däri från, leveransen gick ifrån kl 4 på morgonen, var framme innan kl 10 då posten kommer hem för avin var där, men de tog kanske 1-2 dagar för dem och hantera posten. bra sida. ingen oseriös.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

jo dom verkar ju iaf seriösa, dom svarar ju på mejl o alla frågor man har jemfört mot andra som inte gör de.... men jag hajar inte varför dom e så mycke billigare för igenligen....

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UrbanRave
men dom säger att de e leverantörerna som e sega.... den fins ju ingen annanstans i sverige heller....

Har jag sagt att det var butikens fel? Nej, det har jag inte gjort.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Beställde min från eu.mod-chip.com i September, bara en dags leveranstid när DS-X väl var släppt. Utmärkt sida och utmärkt produkt.

Rekommenderar alla som har den att uppgradera firmware: http://news.ds-x.com/

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Fan ta er, nu fick ni mig att beställa en till min DS.
Har alltid velat haft en G6/M3 till min DS men inte årkat engagera mig i det och denna verkar lättare/smidigare att handskas med.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Har den blivit uppskjuten till den 7e december nu? Suck. Förseningar på 2½ veckor på en produkt som redan är släppt sedan länge... Mycket störande.
Som jag trodde lär jag inte få mitt kort förens i slutet av januari eller ännu senare ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

asså jag hajar inte, när ska den komma igentligen... skicade efter min för säkert en månad sen o dom skuter upp på den helatiden... nu står de att den ska komma 2006-12-11 men de lär den ju inte göra....... de kan ju inte ta så lång tid att få någe levererat.

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk
Medlem
Citat:

<
I'm pleased to see that you really care about your customers. We have all read that the "third batch" is delayed again. A lot of online shops will ship it on 21st November, so i assume they will get their huge box full of DS X-treme on November the 20st.
I have a question about the quality of this third batch: will there be less problems about the pastic case mold?
Why have you delayed the production? Did you do that to have enough stock before shipping, or did you change some aspects of the final product (ie case mold, another plastic mold maker etc)?

>
Hi,

Good questions. The short version of my answer is YES. The long version follows

Ok, delays in production and supply (ps3 anybody ) : Well the first thing to note is that it can take anything between 2 weeks to +8 weeks to get standard components and then a considerable time more than that to get custom made components.

Regarding the recent delay we are experiencing, its is actually a combination of factors but the critical factor was what I mentioned in my first post. We made some very strict and hard changes to the quality control in multiple places of the supply chain. The primary filter is what caused the majority of this delay. This was set up at the plastic case supplier, where each case was manually inspected prior to shipping on to us. This meant that in some cases the plastic parts needed to be polished or scrapped completely. We are currently pushing for the 2nd supplier to deliver the final first article so we can approve it for start of their production. We hope by the end of next week the plastic case issue will be put to rest once and for all.

We have also actioned and maintain the final inspection and filtering step at the assembly factory.

The important thing to note out of this is that there is no design change at all , such a step especially in the case of the plastic case would be a minimum 8 week delay. A design fault or error is something much more serious and would have prompted us to come out and make an official announcement with an action plan behind it. This is clearly a quality control issue specific to one supplier of parts. From the perspective of the average customer sometimes this is very hard to see, simply because he/she does not have a clear view of the overall units on the market. As you correctly stated we are waiting on batch 3. Batch 1 had about 2-3% Batch 2 (filtering only at the assembly plant) less than 1 % so now with the dual filter we expect to have either eliminated the issue or have a very very low incidence in terms of %. Ideally we are striving for 0% and the way to achieve that is to limit the need for manual filtering, to do that you need to be able to select your final over all quality by setting up multiple supply chains of the component in question, you then step in and simply demand quality from your suppliers, with no worry about delay.

One final note: If there are any customers who have chosen to try and repair their case but have failed to get their units to work AND have damaged their case in the attempt. We are very reasonable about this, especially for batch 1. Please contact us or your reseller, we will ensure that your guarantee is not voided.

Thank you to those who took the time to read through and reply.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Kan man på ngt sätt göra backup på sina spel så att man kan spara dem på det där kortet? Skulle vara smidigt.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

man gör inte de på sina spel.... utan man laddar ner spel till den från nätet... nästan alla NDS spel kan man ladda ner...

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk
Medlem

Beställde precis en DS-X från Shop.01media.com, tycker det var billigt som faen.
Det stör mig inte med uteblivet GBA support.
Jag använder hellre en GBA flashkassett till det endå som tex. EFA linker.
Hoppas bara man hinner få det innan jul, så man har nåt att pilla med när tomten är här och är jobbig.^^

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UrbanRave
man gör inte de på sina spel.... utan man laddar ner spel till den från nätet... nästan alla NDS spel kan man ladda ner...

Ok..*host* det var mer det jag tänkte på..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

japp. men de går iaf.... jag har typ 300 spel till mitt ds men jag har inte kortet..... så jag kan ju inte spela.,.

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk

Inget rom-snack i tråden tack, det är nog inte speciellt uppskattat av moderatorerna.

För övrigt har jag väntat på min DS-X i ungefär 2 veckor nu. Om den inte är hos mig nästa Fredag avbokar jag den och köper M3 istället.

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk

men vad ska du med m3 till. de e inte braa...... typ samma skit som supercard.... vänta på ds-x istället, du kommer inte ångra dig när den kommer

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UrbanRave
men vad ska du med m3 till. de e inte braa...... typ samma skit som supercard.... vänta på ds-x istället, du kommer inte ångra dig när den kommer

Känns bara som dom skjuter upp den hela tiden. Blev lovad att jag skulle ha den i Fredags, Så satt jag där och väntade men inte fan kom det någon DS-X

Tycker det är dålig stil av DS-X Team att säga ett datum sen inte hålla det...och det har ju hänt i flera månader dessutom.

Vi får se, har jag inte min DS-X i handen nästa vecka går jag över till M3.

EDIT: Någon som har fått sin DS-X ifrån 3;rd batch än?

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

Vill bara tillägga att datumet som står på sidorna är väl inga officiella datum. Så är det aldrig...

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk

jo men jag vet de e fett me störande...... men jag tycker du ska vänta..... de kommer bli roligare o spela oxå när man fått vänta som fan....... men seriöst m3 e inte braa...

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk

Nu verkar det som om 3dje batchen rör på sig! Fast har inte fått något officiellt svar ifrån 01media. DS-X Team har sagt "slutet av denna vecka"

Får se hur det går men jag hoppas innerligt att jag har den i min hand på fredag

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk

men den kommer ju isf endå inte förens nästa vecka.... men vadå hur har du hört att de skulle vara på g då??????

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk
Medlem

UrbanRave: Och varför är inte M3 "braa" som du skrivit 2ggr nu? För mig är inte DS-X ett alternativ då den inte stödjer GBA-spel och hade därför tänkt mig en M3.

Permalänk

hmf.. "DS-Xtreme 4Gbit ** **Pre-Order 4th batch** Ships: December 12, 2006"
från Mod-chip.com
OK, vad hände med den tredje batchen då?
Jag har inte fått något mail eller något om att den tredje skulle vara skickad.
Det här var ju intressant ^^

Jag har mailat mod-chip.com nu, hoppas på svar.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

vad ska du med gba spel till om du har nds?

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk
Medlem

Spela kanske?

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk

men gba spel e ju typ fattiga

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UrbanRave
men gba spel e ju typ fattiga

Förstår verkligen inte vad du menar ;P
Om M3 har stöd för GBA, skulle det vara ett minus?
Jag skulle tycka det var skitfränt om DS-X skulle klara GBA, men jag klarar mig utan det.

Shop01media.com är förövrigt offline.
Det verkar rätt hopplöst att få ds-x innan helgen :/
Får se hur jag gör, jag vill verkligen ha DS-X. Nu verkar den ju dock röra på sig rejält så jag får väl hålla ut

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

Tror det inte går att köra GBA-kod från Slot-1, bara Slot-2 (dvs GBA-porten). Men det är möjligt att dom lyckas, för dom sa på forumet att dom skulle kolla på det.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk

jag tror dom kommer lyckas.... men jag hajar inte varför man ska spela GBA spel på ds för, dom e ju så fattiga...

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk
Medlem

GBA-spel är helsköna. Mario Advance, Zelda, Street Fighter.. ahhh!

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots