Intel Prototype Dual P3

Permalänk
Medlem

Intel Prototype Dual P3

Hej!

Var på ETA:s auktion och fick med mig en dator därifrån innan frugan drog iväg mig. Såg att den saknade nätagg och undrar lite angående det. Moderkortet har en atx power kontakt, en molex kontakt och sen en kontakt som ser ut som en halv at strömkontakt. Vilka skall kopplas in? Har ej sett något atx nätagg med den halva at kontakten som är atx kompatibelt. Hoppas nu inte inte att jag har köpt något som jag inte kan få att fungera.

Specifikation:

Intel Prototype Dual P3

2st P3 600B
256MB RDram

Nvidia Quadro 4

Beteckning

Fronten

Innandömme

Kontakterna

Grafikkortet

Undersidan med mer text

Ber om ursäkt för kvaliteten på bilderna, W800...

Vore riktigt roligt att kunna få använda denna burk som router/brandvägg/nas

Permalänk
Avstängd

Släng i en ATX agg och testa, "molex" kontakten pluggar du nog i en "molex" för extra kräm till moderkortet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Argh!
Var det du som nöp den burken!
Jag har sett såna nätagg tidigare, men kan inte komma på vad de kallas..
Den halva AT-kontakten är för extra strömming till moderkortet.

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk
Medlem

från http://metku.net/index.html?path=reviews/skyhawk_msr4610/inde...
Kontakten uppe till höger ser ut att kunna passa, kommer dock inte heller ihåg vad den heter.

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk
Medlem

6-pin AUX heter den Var en del av ATX-standarden tror jag en bit upp. Man brukar kunna hitta den på P3:or och tidiga P4:or (willamette).

Det BÖR gå att få tag på en konverterare eller liknande nånstans. Men du lär ju få leta, alt. döda någon gammal burk och löda själv.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Coolt! Som cpu-samlare så blir man lite nyfiken om det kan sitta några sk. "engineering samples" i maskinen.

Kan du kolla s-spec:en på processorerna? Det är uppbyggt som "Q???ES" om det är en ES. Står på toppen av processorn tillsammans med modellbeteckningen (Som borde likna 80525PZ600512 alt. 600/512/100 osv.)

/Thomas

Visa signatur

Min cpusamling http://www.cpucollection.se | Mitt projekt att katalogisera alla kända processorer: http://www.chipdb.org

Permalänk
Medlem

väldit många agg komer ju fortfarande med 6 pins kontackten. gör mig vansinig då man itne har nytta för den men gå in i en datorafär å kolla på ett 300W nätag å se om dom har ett ATX 1.3 den borde ha den kontackten å en 20 pins atx kontackt.

Permalänk
Medlem

Har nu testat med ett fungerande 300w nätagg med den extra strömkontakten...inget liv. Känns som att någon bygel är i "clear bios" men jag har testat att flytta på de tre byglar jag har hittat. Har även försökt att starta datorn med en mejsel emot alla olika pins utan att något reagerar.

En bygling heter "Admin" den har läge Enable och disable. En annan heter "Config" den har läge Normal och Config och recover. Sedan så finns det en till bygel men den hittar jag ingen information om. Skulle vara bra om man kunde hitta någon manual eller något som kunde hjälpa en på traven.

Processorerna verkar vara vanliga SL3JP P3:or.. hittar inget Q eller ES i beteckningen.

Har hittat en manual till moderkortet men den stämmer på allt förutom 2 st byglar som jag har extra..

Manual intel Workstation Board OR840 "Outrigger"

Permalänk
Medlem

Jepp, det är ju vanliga "produktions" processorer, men är de till salu så hör gärna av dig.

/T

Visa signatur

Min cpusamling http://www.cpucollection.se | Mitt projekt att katalogisera alla kända processorer: http://www.chipdb.org

Permalänk
Medlem

Testade att göra rent moderkortet med tryckluft och elektronikrengöring, då hittade jag en jumper till mellan cpuerna. P0 och P1 enable stod det. Den var inställd på P0 så jag testade att sätta den till P0+P1. Men ingen skillnad..

Provade sedan att byta bios batteriet och woops så började alla fläktarna gå igång, kände en svag doft av elektronik i luften så jag stängde av. Satte i ett grafikkort och tryckte igång, skärmen känner en signal men det kommer ingen bild. Har testat med ett Geforce 2 GTS, GF4 4600 å ett Quadro 4 750XGL utan någon skillnad. Även prövat att flytta en massa jumprar däribland tillbaka till P0.

Jag är glad att något har hänt men ändå känns det som ett antiklimax...

Någon som har någon ide??

Permalänk

felsök testa med ett minne vet ja

men roligt att burken startar någorlunda iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så går inte rambuss minnen att köra separata.. de måste köras i par och de minnesplatserna som inte har minnen måste ha typ terminatorer monterade...

Skall testa att byta plats på minnena och nästa helg så får jag nog tag på ett pci grafikkort så jag kan se om det är agp porten som är kass.

Jobbigt när man har ett prototyp moderkort utan manual...

Permalänk
Medlem

jag har ett antal RD-ram-stickor liggandes efter en uppgradering...

skicka PM om ni behöver mer info...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Gick hem idag och satte i ett helt nytt bios batteri, flyttade på minnena och voila! Möttes av intel workstation skärmen, gick in i en musstyrda grafiska biosen och kunde se lite saker om processorerna, minnena, loggning osv. Såg att minnena är ECC också.

Så nu är det bara till att fundera ut vad jag skall ha den till och tysta ner den så mycket som möjligt.

Någon som har en aning vilken dist som kan agera brandvägg/router/filserver(nas) ?? Den jag har hittat är ClarkConnect men tycker att den innehåller mycket som jag inte behöver och kräver mycket diskutrymme. Något som m0n0wall och freenas vore fint...

Permalänk
Medlem

är antagligen 16bit rambus i den eftersom det är en P3 maskin men senare P4 maskiner ahde 32bit rambus och därmed behövde man itne lgäre köra dom i par. men din som sagt kräver nog par.

men bara lite oftopic.

Gött du fick i gång den i alla fall. Gör e fet server av den

Permalänk
Medlem

Du ska ansluta antingen molex eller AT kontakten på moderkoret , INTE båda två samtidigt.