Ati Radeon X1950 XTX Uber Edition

Permalänk
Melding Plague

Ati Radeon X1950 XTX Uber Edition

Många går och väntar på Atis kommande Direct X 10-grafikprocessor som går under arbetsnamnet R600. Ati har i dagarna släppt 500 stycken grafikkort som heter Radeon X1950 XTX Uber Edition. Det är en något snabbare version än Radeon X1950 XTX men det är främst en specialmodell för alla Ati-fans världen över.

Läs nyheten: Ati Radeon X1950 XTX Uber Edition

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

det är bara ett grafikort. sluta ikonisera det. varför blir det alltid så här...

Permalänk
Medlem

Måtte Ati släppa både high, mid och lowend korten samtidigt. Det räcker inte med att bara ha highend korten ute i mars. Och snälla ge oss lite mer information om fysiksatsningen!!! /end rant

On topic: Så Ati/AMD känner att de har pengar över???

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

"Uber edition"...
Ska man skratta eller gråta?

Tycker också det känns som att det är bättre om de satsar på att springa ikapp nvidia istället för att förgylla silverpokalen. Inte för att det gör mid någon direkt skillnad då jag aldrig skulle drömma om att slösa bort så mycket pengar som topp-korten kostar på nått så flykigt, men nya topp-kort betyder bättre/billigare kort längre ner på stegen, och det intresserar mig i allra högsta grad.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Liknande nVidias 7800GTX 512MB

Permalänk

Ett extremt dyrt sätt att få en ny verktygsväska.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Det var väl ändå en rätt läcker förpackning ändå va? Kul att fönstershoppa i alla fall!

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
"Uber edition"...
Ska man skratta eller gråta?

Tycker också det känns som att det är bättre om de satsar på att springa ikapp nvidia istället för att förgylla silverpokalen. Inte för att det gör mid någon direkt skillnad då jag aldrig skulle drömma om att slösa bort så mycket pengar som topp-korten kostar på nått så flykigt, men nya topp-kort betyder bättre/billigare kort längre ner på stegen, och det intresserar mig i allra högsta grad.

Detta är nog inget de lagt några direkta summor på. Detta är bar anåt för att hålla blickarna på dem lite och ge PR.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

LOL! Mer leksaker till alla super-geekar som kan skryta med att deras dator lyser, och nu även ha fått grafikkortet i en portfölj.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Detta är nog inget de lagt några direkta summor på. Detta är bar anåt för att hålla blickarna på dem lite och ge PR.

Jovisst, men ändå, bättre att komma med en stark comeback än att försöka stanna kvar i rampljuset med ett framträdande som de flesta redan sett.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Ati är så desperata så de försöker mjölka fram minsta lilla dollar de kan, de vet nog att "the battle of the graphics cards" är förlorat...ett tag iaf.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se att dom lade lite mer på att få ut ett par stabilare drivare för linux och ett par mindre bloatade för windows, nåja mitt nästa kort blir inte ett ATi iaf.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Avstängd

Vad är Uber? Über vet jag vad det är...

Permalänk

Uber edition....Med väska o allt. Dear god!
Ingen vettig människa i världen kommer köpa denna "uber" väska... eller ju alla dessa sorliga ATIots och fanATIcs därute med en extra peng..

Men detta är bara ett desperat försök att hålla sig i rampljuset. Så länge de inte kommer med R600 kommer det bara att gå ut för ATI. Och de måste släppa också DX10 medelsegment kort tillsammans med R600 om ATI ska kunna slå till hårt mot nVidias 8800/8600/8300 kort som har redan släppt eller kommer släppas under feb/mars månaden.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

r600 lär rocka sockorna av nvidia iaf för ett tag

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bale
r600 lär rocka sockorna av nvidia iaf för ett tag

Ja om det hinner komma ut innan nvidia har skickat ut ett ännu fetare kort. Hoppas ju att ATI skickar ut ett riktigt bra kort nu bara.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

De tyckte väl att det skulle bli för pr0nigt att lägga till ett till ännu ett "X" i namnet, så de kallade det "Uber" istället

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Löjligt!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Kul. Förstår inte vad alla klagar om. Tror inte ATi förlorar något på detta, endast får lite mer uppmärksamhet. Detta senar ändå inte ner tillverkningen av R600, så ingen skada skedd. Kul att de iallafall visar att de lever och gör något alls.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
De tyckte väl att det skulle bli för pr0nigt att lägga till ett till ännu ett "X" i namnet, så de kallade det "Uber" istället

Fast det finns ju redan 3st X i modelnamnet

Permalänk
Medlem

Kul grej det där då

Ati FTW!

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

hade varit skoj om korten hetat r600 uber edition =/ , de har redan alla sorters kort man kan tänka sig utom ett som hänger med i nVidias fart...

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Hahahaha, kan inte mer än skratta. Uber edition haha hör bara. wow en väska med lås och lite högre frekvenser. fan va patetiskt. Och ”certificate of authenticity” som är signerad av Atis förra VD Dave Orton. vem fan bryr sig. Och en sak till hur jävla ofta lär man ha korten i den väskan efter att man har monterat korten i datorn.

Permalänk
Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

metall väska
sär skrivning

Permalänk
Hedersmedlem

Om det föds en idiot per dag finns det mer än nog så det räcker till för 500 kort...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

hahahahah, fy fan va patetiskt av ATI

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Uber edition....Med väska o allt. Dear god!
Ingen vettig människa i världen kommer köpa denna "uber" väska... eller ju alla dessa sorliga ATIots och fanATIcs därute med en extra peng..

Men detta är bara ett desperat försök att hålla sig i rampljuset. Så länge de inte kommer med R600 kommer det bara att gå ut för ATI. Och de måste släppa också DX10 medelsegment kort tillsammans med R600 om ATI ska kunna slå till hårt mot nVidias 8800/8600/8300 kort som har redan släppt eller kommer släppas under feb/mars månaden.

har följd dina inlägg ett bra tag nu och vad ska man säga , hade nvidia släppt ett 88gtx 1024 extra XXX Uber super edition då r600 släpps så hade du köpt det även om skillnaden var 0 och priset var det 3 dubbla (inte för att sådant kort kommer får man hoppas )

åter till topic

detta kan man iaf placera bland onödiga lanseringar
kan dom inte komma med r600 serien och nivda med sitt 8800+ så man kan köpa nått snart!, för att köpa ett 8800 nu är att kasta pengarna i sjön då både ati släpper ett 25%+ bättre kort och nvidia kommer säkert att updatera med sin 80nm kort med 1,4 ghz gpu och gddr3 på 10 mhz extra då dom ej får tag i gddr4 för att ati köpt allt

men vem vet låt framtiden utvisa , kanske har så fel man kan ha och 8800 spöar r600(x20xx xt?)

over and out /Aster

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aster
har följd dina inlägg ett bra tag nu och vad ska man säga , hade nvidia släppt ett 88gtx 1024 extra XXX Uber super edition då r600 släpps så hade du köpt det även om skillnaden var 0 och priset var det 3 dubbla (inte för att sådant kort kommer får man hoppas )

Du har fel min vän.
Eftersom jag skulle aldrig i livet köpa ett kort som drar så mycket ström. Allt, oavsett nVidia eller ATI som drar över 100W vill jag inte ha i min burk. Sen skulle jag aldrig i livet köpa ett kort som kostar över 2000kr (förutom min nuvarande 7800GT som jag fick för 2,7k och sparade en tusing), och specielt inte ett high-end kort. Tom om jag hade pengar.

Så du kan börja med att sluta dömma folk på förhand. För då finns det en stort risk att du har fel, som nu...

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd

får väll ursäkta så mycket då , hade kanske fel om dig iaf kommer inte att hända igen .

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb