Bra film-mp3-kamera-mobil?

Permalänk
Medlem

Bra film-mp3-kamera-mobil?

Hehe, nu kanske man börjar begära lite väl mycket men som utveklingen går så lär det inte vara några problem. Jag går alltså i tankarna på ny mobil och efter att faktiskt ha kunnat titta på film i min k750i förvånansvärt bra trots den lilla sketna skärmen tänkte jag nu försöka ställa ännu högre krav på nästa nalle. Så mycket "allt-i-ett" som möjligt är jag ute efter.

Finns det någon som har erfarenhet av film i mobilerna med lite större skärm, exempelvis M600i / W950?? Hur fungerar det isåfall? Går dem att jämföra med dagens mediaspelare? Dock är det en stor förlust med M600i / W900 för dem har inte kamera.. och inte FM mottagare heller om jag inte minns helt fel. Hörde något om att SE skulle visa upp sina nyare modeller den 6:e feb men det lär ju ändå dröja tills dem kommer ut?

Permalänk
Medlem

Tror det kommer ta runt ett halvår innan vi får se dom i butik..
Ta en titt på SE K800i.. Väldigt trevlig mobil att kolla film på tycker jag

Permalänk
Inaktiv

Kolla även in Nokia 6288, har en sån och den e gryyym

Permalänk
Medlem

Qtek s200?
Den är väl ganska gammal (1 år?) vilket gör att kameran inte direkt är någon värsting.. Men det är nog enda nackdelen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Qtek s200?
Den är väl ganska gammal (1 år?) vilket gör att kameran inte direkt är någon värsting.. Men det är nog enda nackdelen

Har hört att deras täckning skall vara horibel i vissa fall, är det bara båg eller? Annars verkar den riktigt intressant. Lite dyr bara. Vad säger ni som har den?

En K800 utesluter jag pg a styrspaken, aldrig mer något sådant tjaffs för min del. Dem slutar bara fungera med tiden. Dessutom har den lite för liten skärm för att se film på. Annars helt okej mobil.

Men vad säger ni som har M600an då?

Permalänk
Medlem

K610i, har allt du söker (dock ingen autofokus och blixt på kameran) dessutom en 3G-lur. Kanontelefon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lojden
K610i, har allt du söker (dock ingen autofokus och blixt på kameran) dessutom en 3G-lur. Kanontelefon

Jag kanske inte betonade det jag är ute efter tillräckligt mycket..

K610i har varken större skärm eller FM mottagare som jag efterlyser. Dessutom är den så kallade 2megapixelkameran rent av värdelös om man jämför med k750:ans tyvärr.... (flickvännen har en sådan så jag vet). Dessutom är den lite för plastig för min smak. Sony Ericsson k750i är verkligen en svårslagen modell. Något av det bästa som SE har gjort enlig mig. Men som sagt.. mycket vill ha mera, och stor skärm har den minsann inte...

Permalänk

M600 har en trevlig skärm att glo på film på, hyfsat stor och med bra kvalitet. Ville du ha radio kan du ju välja W950 istället, men då missar du tangentbordet på M600 vilket jag tycker grymt mkt om.
Gick själv ifrån K750 till M600 och saknar inte den gamla alls...

Permalänk
Medlem

Har man en så pass stor skärm som M600an har MÅSTE man ju använda den som videospelare emellanåt med :). Man måste ju få ut valutan för pengarna som man säger. Radion kan jag nog överleva utan, den är dock trevlig att ha med. Kameran är värre tyvärr.. Jag får helt enkelt ta och fundera lite till på det här. Qteks S200 är mest lockande hittills. Vet dock ej om det är något man gärna släpar med ut på festerna i fickan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Har hört att deras täckning skall vara horibel i vissa fall, är det bara båg eller? Annars verkar den riktigt intressant. Lite dyr bara. Vad säger ni som har den?

Nu har jag ingen qtek s200. Men jag har Qtek 8010, och har haft Qtek 7070. Ingen av dem har jag upplevt ha direkt dålig teckning. Jag har använt telia med båda mobilerna och har aldrig haft problem med teckningen. Jag har både varit i ödsliga småländska skogar och stockholm (=

Permalänk
Medlem

SE W850i kanske är något?

Permalänk
Medlem

Har kollat runt lite mer nu och kommit fram till att en telefon förmodligen inte är riktigt det jag söker. Dem erbjuder helt enkelt inte tillräkligt stora skärmar. Har för tillfället fastnat för en Eten Goldfiish x500 http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=12845

Dock suger det lite att den inte har 3G, funderade lite på en tytn med fast den va lite i dyraste laget. Goldfiishen får nog bra plats i fickan med misstänker jag Faan vad jag älskar att vara teknikfreak Får se vart detta slutar, har inte bestämt mig riktigt ännu!

Permalänk
Medlem

Nokia N73ME ?
Stor o fin skärm, bra mp3-spelare, schysst kamera och spelar upp filmer.
Ett par Creative EP-630 till den så är jag övertygad om att du blir mer än nöjd.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem

Satsa på Glofiishen du kommer bli nöjd tror jag

Utom kameran så finns det inte många mobiler/pda som slår den

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd

k800i skärm krossar allt i mobilväg. defenitivt. (vill du ha större skärm, köp istället en renodlad film/media maskin, tex Ipod, etc)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
k800i skärm krossar allt i mobilväg. defenitivt. (vill du ha större skärm, köp istället en renodlad film/media maskin, tex Ipod, etc)

då tror jag nog Glofiishen har både större och bättre skärm Med den kan man även göra i princip allt, nackdelen är väl att den är lite stor men ska man ha så stor skärm blir den ju det så.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd

större men ej bättre. k800i har grym jäkla skärm, kan nog alla som har den skriva under på.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Jo, grym skärm men också väldigt begränsad på grund av dess storlek tyvärr... Det är som sagt viktigt för mig att kunna använda den som videospelare med. Dock har jag nu börjat kika lite mer på HTC's grejjer. För 6000:- på Dustinhome kan jag få en HTC P3600 med 1GB minne (http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010104941 (Sidan fungerar tydligen skumt i Firefox 2, fler me det problemet?)).

Mer betydande skillnader från glofiishen:
Stödjer 3G/samtal ++
Svenskt WM5 + (slippa det här med åäö osv)
En aning tjockare --

Dessutom använder enheterna olika expansionsminnen
Glofiish använder microSD (TransFlash)
P3600 använder miniSD

Vet inte så mycket fördelar/nackdelar vad det gäller minnena. Har inte hunnit kolla prisskillnader/tillgänglighet på dem ännu. Får återkomma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
större men ej bättre. k800i har grym jäkla skärm, kan nog alla som har den skriva under på.

det synar jag faktiskt även om jag inte sett k800is skärm. Jag säger inte att jag vet men skulle vara roligt att se den om du nu säger att den är så himla bra.

Vad är bättre med k800is skärm? gentemot glofiishens

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
det synar jag faktiskt även om jag inte sett k800is skärm. Jag säger inte att jag vet men skulle vara roligt att se den om du nu säger att den är så himla bra.

Vad är bättre med k800is skärm? gentemot glofiishens

Det känns ju faktiskt som att man inte ens kan jämföra dem två. Glofiishens skärm spelar i en helt annan nivå då den är så pass mycket större. k800i är en grym skärm om man jämför med alla andra mobiltelefoners, inte smartphones. Skulle aldrig kunna tänka mig att den var bättre än en skärm som är bra mycket större. Nu har jag inte sett Glofiishens skärm irl tyvärr. Var på onoff igår men dem hade inte fått in någon.

Något som dem flaggar med på dustinhomes sida är att HTC P3600 har Windows Media Player 10 Mobile.

Är det något som glofiishen inte har eller? Båda kör ju WM5 ??

Är som sagt det här med filmuppspelningarn jag tänker på nu igen.

Permalänk
Medlem

Filmuppspelning fixar du ju med TCPMP! Du måste dock konvertera filmerna först i ett program som heter Pocketdivxencoder. Jag har själv en Qtek 8310 med WM5 så har lite koll iaf Jag skulle ha satsat på Glofiishen om jag skulle ha valt men du får helt enkelt köra lite på känsla ingen av dom är dåliga och gör i princip samma saker (lika OS) så det är mest hur dom ser ut som är annars skulle jag tro

såg nu det du skrev om Media player, Alla telefoner som har WM5 har ju media player dom har samma standard program från början och jag tror inte du kommer använda media player till filmuppspelning då TCPMP (The core pocket media player) är mycket bättre! Finns hur många program som helst till WM5 så tro mig båda telefonera är riktigt bra!

aa det kan jag tro att den är bra gentemot "vanliga mobiler" men då ska ju inte karln påpeka att k800is skärm är bättre för det tror jag verkligen inte, tror den är sämre.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd

k800i skärm är en av de bästa skärmarna just nu på mobilmarknaden. säger testerna på nätet (inte jag alltså).

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Jo, grym skärm men också väldigt begränsad på grund av dess storlek tyvärr... Det är som sagt viktigt för mig att kunna använda den som videospelare med. Dock har jag nu börjat kika lite mer på HTC's grejjer. För 6000:- på Dustinhome kan jag få en HTC P3600 med 1GB minne (http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010104941 (Sidan fungerar tydligen skumt i Firefox 2, fler me det problemet?)).

Mer betydande skillnader från glofiishen:
Stödjer 3G/samtal ++
Svenskt WM5 + (slippa det här med åäö osv)
En aning tjockare --

Dessutom använder enheterna olika expansionsminnen
Glofiish använder microSD (TransFlash)
P3600 använder miniSD

Vet inte så mycket fördelar/nackdelar vad det gäller minnena. Har inte hunnit kolla prisskillnader/tillgänglighet på dem ännu. Får återkomma.

Mini sd rymmer mer än micro sd..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
k800i skärm är en av de bästa skärmarna just nu på mobilmarknaden. säger testerna på nätet (inte jag alltså).

Joo det kan jag tro, men då jämför dom inte med smartphones och pda, och en Eten Glofiish är en smartphone/pda och de skärmarna knäcker inte k800i så är det bara.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!