Permalänk
Medlem

iriver - Hemskt bra !

Hej.

Jag vill börja med att beröma företaget iriver. Dem är motsvarigheten till Dustin/Komplett när det gäller ljud !

Jag har köpt 4 stycken iriver´s i mitt liv,och dem är såå j*vla bra på alla sätt och vis. Att företaget är helt perfekt går inte att förneka.

Ingenting kan slå deras support,deras personal som håller mycket hög kompetensnivå,tummen upp ur alla perspektiv iriver !

/En mycket mycket nöjd kund

Permalänk

Hej!

Jag blir varm i kroppen av lycka över sån här läsning! Tack SneeX för dina fina ord. Det glädjer mig (oss på kontoret där jag sitter) oerhört att få höra sånt här. Det innebär att vi har lyckats med vårt mål - att göra dig som kund nöjd. Däremot fortsätter vi att ha stora ögon och öron för att dra vårt strå till stacken och hjälpa utvecklarna i Korea till att göra ännu bättre MP3-spelare och produkter. Det går - med din hjälp (och alla som läser och har konstruktiv kritik).

Du gjorde just min dag... Jag vill önska dig en riktigt fortsatt bra vecka!

Permalänk

Tackar ödmjukast SneeX! Det var snällt sagt

Permalänk
Medlem

Har ni två tomtar på forumet nu Trevligt! Alltid bra med konsumentkontakt.

Permalänk

Chris är ingen tomte. Det är bara jag som är det. Och han har varit på forumet sedan, tja, du ser - juli 2003... Han håller bara radiotystnad lite eftersom jag är så vansinnigt aktiv.

Permalänk

...eh det var ju ett meningsfullt inlägg. Jag har bara haft en iRiver (iFP-190TC) och den gick tyvärr sönder. Det låter dock som om byggkvalitén har förbättrats. Redan då (2002 tror jag) var dock irivernordic trevliga att ha att göra med. Jag pratade med dem på icq när spelaren var trasig och sen var det bara att promenera in hos dem på kungsholmen och lämna in den direkt till dem.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk

Jag är jättenöjd med min E10 :). Kunde varit lite mindre men det kan jag leva med, bra ljud (har aldrig mer än 15/40, oftast 11-12 på volymen).

Visa signatur

The wheel of time turns, and Ages come and pass. What was, what will be, and what is, may yet fall under the Shadow.

Permalänk
Medlem

Kul att höra
Även fast jag inte är anställd så hänger jag på deras forum rätt mycket

Ni kan nästan räkna in mig i gänget

Alltid kul att höra att folk gillar iriver, "Spred the word" som Sean säkert skulle ha sagt (Om han nu inte har sagt det tidigare)

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Jag ser verkligen fram emot T50/60 (varän de kommer släppas )

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Hedersmedlem

har också jävligt bra saker o säga om nordic iriver

Permalänk

*bugar och bockar*

Permalänk
Medlem

Kan räkna in mig och en kompis i den lyckliga skaran av Iriver spelare.
Min T30 är väl ca 1.5 år nu och trots den har fått ta mycket stryk funkar den som om den var ny, enda jag kan klaga på är att programvaran ibland buggar sig så att den bytar låt samtidigt som man höjjer volymen.

Kolsvart_Katt

Här är en till som även ser fram emot T60.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belorios
Min T30 är väl ca 1.5 år nu och trots den har fått ta mycket stryk funkar den som om den var ny, enda jag kan klaga på är att programvaran ibland buggar sig så att den bytar låt samtidigt som man höjjer volymen.

Hej Belorios!

Tackar även för dina varma ord.

Om du vill uppgradera firmware till en senare version så kan du ladda ner följande fil och kopiera in den i rotkatalogen i spelaren. När du drar ut USB-kabeln så bootar spelaren om och uppgraderar. Det kanske mycket väl vara så att det fixar buggarna med volymen. Mjukvaran du kan ladda ner släpptes nämligen den 4 januari.

http://iriver.nefficient.co.kr/iriver/update/firmware/t10/kor...

Har du frågor om uppgraderingen så är det bara att du hör av dig!

Permalänk
Medlem

Akta missförstånden i denna tråd
Sony Ericsson för mp3 alltid

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

lol, nu finns det en "iPod - hemskt bra!" tråd också

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

USCH! Era iRiver Fanboys!

Visa signatur

ja jag kan stava

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
lol, nu finns det en "iPod - hemskt bra!" tråd också

d

Det va ju för att driva med trådskaparen

Visa signatur

[X2 4200+@2700mhz][X1900XTX][580W Type-R][Lexa][OCZ Golden 2048 Mb][a8r-mvp]
Canon 30D - Canon 50/1:1.8 II - Canon 70-200/4.0 L

Permalänk
Medlem

Synd att den blev låst bara. ;p

Visa signatur

ja jag kan stava

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrackHaxer
d

Det va ju för att driva med trådskaparen

Haha du lyckades nästan

Permalänk
Medlem

Humm min tråd! Whyyy.

Permalänk
Medlem

Det var ett väldigt lovordande om det här märket, nu blir jag lite nyfiken! Vad har iriver att erbjuda i segmentet "iPod G5 30 GB"?

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk

Hej doolar!

I dagsläget, absolut ingenting i den storleken. Kan du däremot nöja dig med ungefär 1200 låtar (snarare 1000 st om du kör lite högre bitrate) i din MP3-spelare så kan du alltid spana in E10 som blev vald till "Årets MP3-spelare" av tidningen M3, som väl av de flesta insatta brukar ses som en relativt bra referens.

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=93203

EDIT: Sen har du de modeller som kommer i år på nedanstående sida. Du kan kolla filmer också på sidan. Använd Internet Explorer:

http://www.iriver.co.kr/event/ces2007/c_event.asp?mode=4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Hej doolar!

I dagsläget, absolut ingenting i den storleken. Kan du däremot nöja dig med ungefär 1200 låtar (snarare 1000 st om du kör lite högre bitrate) i din MP3-spelare så kan du alltid spana in E10 som blev vald till "Årets MP3-spelare" av tidningen M3, som väl av de flesta insatta brukar ses som en relativt bra referens.

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=93203

EDIT: Sen har du de modeller som kommer i år på nedanstående sida. Du kan kolla filmer också på sidan. Använd Internet Explorer:

http://www.iriver.co.kr/event/ces2007/c_event.asp?mode=4

Tack för fin info Sean, viktigt för mig är dock lagringskapaciteten, vill ha absolut minst 20 GB, gärna mer. Jag liksom många andra är inte så förtjusta i att behöva lägga över låtar stup i kvarten, utan vill ha med oss det vi har och sedan bara lägga in nytt.

Kan ni inte pressa på Iriver att producera en spelare med mer utrymme? Det är i princip bara det jag saknar hos konkurrenterna till Apple i dagsläget, Irivers spelare verkar fina i övrigt och har enligt en mer eller mindre enig recensentkår bättre ljud än iPod, vilket inte är fel även om jag inte kan påstå att jag är missnöjd med ljudet i min spelare.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Skulle vara grymt om det kom nya spelare såsom H3--

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker iofs inte att man behöver lägga in låtar stup i kvarten om det är 1000 låtar på den...

Jag hade en Sharp....nånting..på 4GB. Rymde ca 700 låtar och jag bytte nästan aldrig. Visst, lade väl till vissa låtar ibland, men det gör man väl om man så har 100GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Kan ni inte pressa på Iriver att producera en spelare med mer utrymme? Det är i princip bara det jag saknar hos konkurrenterna till Apple i dagsläget, Irivers spelare verkar fina i övrigt och har enligt en mer eller mindre enig recensentkår bättre ljud än iPod, vilket inte är fel även om jag inte kan påstå att jag är missnöjd med ljudet i min spelare.

Vi jobbar på just den här punkten, varje dag, känns det som. Världen skriker efter en ny H100 eller H300-serie. Vårt mål just nu är att få dem att förstå det.

Permalänk
Medlem

Konstigt, världen verkar inte direkt skrika efter en sådan modell; vanliga iPoden säljer "sämre" än nano och shuffle. Så iriver ligger väl perfekt sett till marknaden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Konstigt, världen verkar inte direkt skrika efter en sådan modell; vanliga iPoden säljer "sämre" än nano och shuffle. Så iriver ligger väl perfekt sett till marknaden.

H100-serien spelar fortfarande skjortan av vilken iPod som helst ljudmässigt enligt väldigt många tyngre källor, till exempel senast i höstas i M3:s test då den treåriga modellen H140 (40 GB) jämfördes med alla dagens regerande modeller i den storleken. Orkar inte dra hela harangen här men det finns skäl till att både ljudtekniker och musiker fortfarande letar land och rike runt efter just H100-serien eller för den delen H300-serien och inte de modeller som säljs idag i den storleken. Det är inte en vanlig multimediahårdiskcasualpodvisionmodell vi talar om.

Det är en ny H100-serie jag och med mig många i världen önskar oss IGEN med optisk in och utgång, analog in och utgång, stöd för extern mikrofon samt allt annat kul som finns idag och som snart är standard - med bibehållen ljudkvalitet eller till och med bättre än vad H100 presterar/presterade. Det - är det vi pushar för (bland annat). En E10 fast bättre och större.

EDIT: Att iPod Video säljer i mindre volym än iPod Nano är också självklart eftersom Nanon är smidigare och billigare.

Permalänk
Medlem

Jag hade en iRiver för länge sedan, jag älskade den nämnvärt, men sen gick den sönder en vacker dag, och jag fick som tur nog en ny, men den gick sönder efter en vecka, så jag skicka in den och fick tillbaka en sämre modell, det kan jag inte riktigt kalla för "bra service och support".

Nu har jag en iPod 60gig, den har gått sönder en gång, jag fick en ny efter 2 dagar, i iRivers fall fick jag vänta i 3 veckor.

Jag kan itne hålla med om att iRiver är HEMSKT bra.

Visa signatur

ja jag kan stava

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
H100-serien spelar fortfarande skjortan av vilken iPod som helst ljudmässigt enligt väldigt många tyngre källor, till exempel senast i höstas i M3:s test då den treåriga modellen H140 (40 GB) jämfördes med alla dagens regerande modeller i den storleken. Orkar inte dra hela harangen här men det finns skäl till att både ljudtekniker och musiker fortfarande letar land och rike runt efter just H100-serien eller för den delen H300-serien och inte de modeller som säljs idag i den storleken. Det är inte en vanlig multimediahårdiskcasualpodvisionmodell vi talar om.

Det är en ny H100-serie jag och med mig många i världen önskar oss IGEN med optisk in och utgång, analog in och utgång, stöd för extern mikrofon samt allt annat kul som finns idag och som snart är standard - med bibehållen ljudkvalitet eller till och med bättre än vad H100 presterar/presterade. Det - är det vi pushar för (bland annat). En E10 fast bättre och större.

EDIT: Att iPod Video säljer i mindre volym än iPod Nano är också självklart eftersom Nanon är smidigare och billigare.

Din edit gillar jag, då den säger exakt det jag sa från första början: Det säljs mer flashspelare än hårddisk-spelare nu förtiden.