Powercolor X1950Pro stämmer specen?

Permalänk
Medlem

Powercolor X1950Pro stämmer specen?

Tja!

Eftersom jag kommer att köpa ett x1950pro AGP den här månaden eller nästa månad så är jag ute efter det absolut det snabbaste 1950pro varianten och mer minna skadar ju inte alls.

Är lite osäker om specifiktionerna för detta kort stämmer överens men sjävla kortet http://www.powercolor.com/global/main_product_detail.asp?id=1...

Komplett har kortet för 2395 http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=330648

Har faktiskt letat jätte mycket efter lite mer detaljerat info men har inte hittat nåt trovärdigt. Har sparat i 2 månader nu för ett x1950pro:) så jag hoppas att nån annan här hittar lite mer information och spec för detta kort!

Tack på förhand !!

//zaman

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Han skulle väl ha AGP...?

Visa signatur

Vääärstingen :P
Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W Dh Deluxe | Kingston 2gb Pc6400 DDR2 | Sapphire X1950XTX | Antec P180 | Antec NeoPower 550W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joki
jag skulle satsat på detta istället

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=331135&cks=WYO

Det är ett AGP grafikkort jag ska köpa ..har inte så mycket för ett pci-e för då blir det ett nytt moderkort, cpu och ett par nya minnen och det har jag inte råd med just nu:( utan bara ett grafikkort passar för min budget men jag skulle jätte gärna hitta lite mer info om kortet och ge gärna åsikter och annat.. har hört också att kortet inte drar hela 450w men ett kvalitets bör räcka för detta kort ...

Andra komponenter som jag har i burken står i sign

Mitt nätagg http://www.northq.com/products/powersupply/nq4001al.html

Vet faktiskt inte om mitt nätagg skulle driva allt jag har i min burk men det blir ett köp av ett nytt agg efter jag köpt grafikkortet

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Aha, sorry, ser lika dåligt som vanligt

I sådana fall så är det väl ett bra val? nja, har ingen aning.

Permalänk
Medlem

Det är en tillfällig uppgradering som är på gång jag vet att ni kanske tycker att det är onödigt men kan varken vänta eller annat. Har inte så bråttom att uppgradera till ett Direct X10 kort än eftersom behovet av en ny system är inte så stort men jag klarar mig ett tag till med ett X1950pro

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

har köpt deta kort men ej instalerat deta en väntar på mitt nätagg bzerk 500watt (2x20 A på 12volten)
kan bara säga att det står på förpackningen att dom rekomenderar minst ett 450 watts agg med minst 30A på 12 volten!

Visa signatur

P4C 3@3.6 Big tyfoon corsiair tvinx 2048mb 1950pro 512mb chiftech 620w

Permalänk
Medlem

Står på förpackningen att dom rekomenderar det ja men ändå finns det folk här på Swec som kör detta grafikkort på ett 300W kvalitetsagg så vad ATI rekomenderar är för dom som sitter med skitagg som t.ex Q-Tec:s super silent väsnas högst skräp.

Annars innebär ju ATI:s rekomendation att detta grafikkort kan dra upp till 360W och det tror jag inte på ett dugg! Nä mer realistiskt är at nätagget iaf ger 20A på 12V-linan så ger ditt nätagg det så fixar det nog det men om inte så får du prova och om du får hängningar, omstarter mm så är det byte av nätagg som gäller!

Permalänk
Medlem

har ett chiftech 340watt 17A på 12 volten 4 hårdiskar o 7 chasifläktar tysta modeler!
så du tror att det kan gå?

Visa signatur

P4C 3@3.6 Big tyfoon corsiair tvinx 2048mb 1950pro 512mb chiftech 620w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robban5
har ett chiftech 340watt 17A på 12 volten 4 hårdiskar o 7 chasifläktar tysta modeler!
så du tror att det kan gå?

Nja 4 hd som vardera kan dra ända upp till 22A när dom initieras och sedan vad jag vet ligger på 1A vid drift vilket blir minst 4A och sedan 7 fläktar som säkerligen drar 0.2A vid drift vilket blir 1.4A + 4A = 5.4A där det blir kvar 11.6A för grafikkort och resterande delar varvid processorn drar en hel del så nej tror inte det men du kan ju alltid prova men i värsta fall så kan grejer gå sönder så jag skulle isf kopla ur 3 av diskarna och alla fläktar som inte behövs för att sedan kopla in dom en o en tills det alla är inkopplade eller datorn startar om sig eller hänger sig när man spelar.

Annars är ett nätagg på 500W som t.ex detta http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320546 ett inköp du nog borde fundera över. Själv har jag 600W aggregatet av samma märke och är helnöjd men så hade jag tur och fick köpa det för 519:- för nu kostar det 898:-.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robban5
har ett chiftech 340watt 17A på 12 volten 4 hårdiskar o 7 chasifläktar tysta modeler!
så du tror att det kan gå?

Jag har ett x1950pro, 7 diskar, 5-6 fläktar och lite annat trams i datorn och det fungerar utmärkt med mit 350W Enermax nätagg.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Nja 4 hd som vardera kan dra ända upp till 22A när dom initieras och sedan vad jag vet ligger på 1A vid drift vilket blir minst 4A och sedan 7 fläktar som säkerligen drar 0.2A vid drift vilket blir 1.4A + 4A = 5.4A där det blir kvar 11.6A för grafikkort och resterande delar varvid processorn drar en hel del så nej tror inte det men du kan ju alltid prova men i värsta fall så kan grejer gå sönder så jag skulle isf kopla ur 3 av diskarna och alla fläktar som inte behövs för att sedan kopla in dom en o en tills det alla är inkopplade eller datorn startar om sig eller hänger sig när man spelar.

Annars är ett nätagg på 500W som t.ex detta http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320546 ett inköp du nog borde fundera över. Själv har jag 600W aggregatet av samma märke och är helnöjd men så hade jag tur och fick köpa det för 519:- för nu kostar det 898:-.

Hur har du kommit fram till att 4 st hårddiskar skulle dra ca 22A st vid uppstarten, den uträkningen skulle jag vilja se...Inte ens tillsammans kommer dom upp i den förbrukningen.

Troligen så ligger dom fyra tillsammans på ca 8.5A vid uppstart men för att raskt sjunka till ca 1.6A under drift. Är det några oklarheter så fråga gärna.

Mvh Tomas

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Hur har du kommit fram till att 4 st hårddiskar skulle dra ca 22A st vid uppstarten, den uträkningen skulle jag vilja se...Inte ens tillsammans kommer dom upp i den förbrukningen.

Troligen så ligger dom fyra tillsammans på ca 8.5A vid uppstart men för att raskt sjunka till ca 1.6A under drift. Är det några oklarheter så fråga gärna.

Mvh Tomas

Blev lite fel där för dom 4 hd kan max dra 9A vid uppstart *går och gömmer sig i garderoben* men kolla här http://www.storagereview.com/articles/200601/250_7.html där jag styrker mitt påstående med fakta som även visar att 4 hd drar max 4A vid drift och 3.2A vid "tomgång" om det är nån av dom 250Gb hd som det gäller men det är ju idag den vad jag vet mest vanliga storleken.

Permalänk
Medlem

ok den förbrukningen såg lite bättre ut 2*200gb + 2*320gb har jag o tror fläktarna ligger på 4st 0.09 3 st 0,12A mycket lågvarviga men jag tror att det är bäst att vänta till bzerken anländer för jag kör datorn i överklockat läge.
Har bara en dvd-brännare o en fläktkontroller monterade annars är det tomt för övrigt.

Visa signatur

P4C 3@3.6 Big tyfoon corsiair tvinx 2048mb 1950pro 512mb chiftech 620w