Permalänk
Medlem

mobil med wlan

Jag är på jakt efter ny mobil igen. Nu har jag en Nokia 6280 som börjar bli ganska sliten.

Jag har inget emot andra märken än Nokia, så länge mobilen har både wlan, 3G och en kamera men kameran behöver inte vara jätte bra, så länge den finns.

Jag har tittat på Nokia N80 som verkar grym om aningen tjock. Nokia E65 är schysst men den bygger väll på en sämre symbian än N80?
Gillar HTC S710 också men den saknar 3G för någon obegriplig anledning.

Har ni några tipps? Eller några kommande mobiler under året kanske?

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk

E65 har samma version av symbian som N80 men är mer företagsprofilerad med dedikerade genvägsknappar osv. Jag hade själv en E65 en månad och det är en mycket fin telefon. Mycket bättre slide än både N80 och 6280.

Permalänk
Medlem

Nackdelen med e65 är att den inte har någon lampa eller blixt till kameran. Annars kommer ju N95 nu, rätt dyr dock.

Permalänk
Medlem

Så du menar att E65 är ändå ett bra val? N95 är för dyr just nu tycker jag. Men TRE har ju E65 i sitt utbud. Jag hade tänkt riva bort mig från TRE nu efter ca 2½års betalande till dem. Har varit deras kund länge.

Finns det inga andra mobiler med Wlan? Jag fattar inte varför Samsung och Sony Ericsson inte kan lägga in wlan i någon lur. Är de så inkompetenta?!

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ALEX-GTR
Så du menar att E65 är ändå ett bra val? N95 är för dyr just nu tycker jag. Men TRE har ju E65 i sitt utbud. Jag hade tänkt riva bort mig från TRE nu efter ca 2½års betalande till dem. Har varit deras kund länge.

Finns det inga andra mobiler med Wlan? Jag fattar inte varför Samsung och Sony Ericsson inte kan lägga in wlan i någon lur. Är de så inkompetenta?!

p990 har väl wlan?

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem

N80 har ju WLAN, och den har trillat från de 6000 kr den ursprungligen kostade till 3600 kr. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=88832

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

E65 är absolut en bra telefon om man bortser från en medelbra kamera. Bättre slide än N80 tex. Bättre kvalitetskänsla överlag. Ser bara N80s display som en fördel och skillnaden är inte ljusår så. E65 är mitt tips.

Permalänk
Medlem

Om du gillar S710 så kommer eftergångaren i juni/juli tror jag (säger folk)

S730 (Htc Wings) kommer den att heta.

3G
GPS
400mhz processor + allt som s710 har!

blir troligen min nästa!

http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=728&view=1

riktigt snygg också! (enligt mig iaf, om den nu kommer se ut sådär)

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ALEX-GTR
Så du menar att E65 är ändå ett bra val? N95 är för dyr just nu tycker jag. Men TRE har ju E65 i sitt utbud. Jag hade tänkt riva bort mig från TRE nu efter ca 2½års betalande till dem. Har varit deras kund länge.

Finns det inga andra mobiler med Wlan? Jag fattar inte varför Samsung och Sony Ericsson inte kan lägga in wlan i någon lur. Är de så inkompetenta?!

Men e65 är väl ingen 3g-lur? Hur kan 3 välja att sälja en lur som inte är 3g?

Jag ser ju på hemsidan att de gör det men hur/varför?

Permalänk
Medlem

Klart Nokia E65 är en 3g-lur. Vad får dig att tro att den inte skulle vara det?

Visa signatur

"Det viktigaste är inte att vinna, utan med hur mycket!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av @xel
Klart Nokia E65 är en 3g-lur. Vad får dig att tro att den inte skulle vara det?

En säljare på Phone House sa det för nån månad sen.

Sen fick jag för mig att 3g-nätet går på 2100 MHz och e65 enligt spec stödjer "Fyrbandsdrift: EGSM 850/900/1800/1900".

Är 2100-nätet USA-3g kanske?

Permalänk
Medlem

Okej, då förstår jag.

Driftfrekvens

* Fyrbandsdrift: EGSM 850/900/1800/1900
* WCDMA 2100

Vad jag vet så är "WCDMA 2100" 3G-standard i nästan hela världen.

Visa signatur

"Det viktigaste är inte att vinna, utan med hur mycket!"

Permalänk
Medlem

Har äntligen beställt HTC S710, kommer här i dagarna... återkommer med en liten recension om det finns intresse.

Edit: Hade jag orkat vänta tills i sommar (juli) hade jag köpt HTC S730 istället. Den har ju allt man kan önska sig.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

jag vill se en recension!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Jagmed!

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem

Jag vill också ha en recension. Sitter med musen över "köp" knappen, men kan ej bestämma mig.

De ja funderar över är hur användbart Wlan är?
Visst MSN o liknande vill jag ha, men går det att surfa någolunda på den?

Permalänk
Medlem

alltså jag tycker surfandet är sjukt bra, även fast det är så liten skärm.

går vara inne på vanliga sidor och inte ha stora problem med navigeringen.

tycker jag iaf, msn är ju också användbart självklart men jag surfar mer
(har en qtek 8310)

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rusko
De ja funderar över är hur användbart Wlan är?
Visst MSN o liknande vill jag ha, men går det att surfa någolunda på den?

Jag trodde inte att wlan var nödvändigt tills jag köpte Nokia E50. Redan den lilla telefonen är nämligen tillräckligt kraftfull för att inbjuda till slösurfning och sånt och eftersom den då inte har wlan så tickar megabytena iväg ganska fort.

Permalänk
Medlem

Har fått telefonen nu, och nu ligger den på laddning... orkar fan inte skriva nån recension, men lite bilder kan jag väl alltid ladda upp ... sorry för kvaliteten på bilderna.

Om nån undrar nåt är det bara att fråga.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

Är "ramen" runt skärmen svart? Jämför (bild nr 2) din mobil och den på manualen.. Om, så är den ju ännu snyggare.

Och en sak till, hur funkar det att surfa på den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rusko
Är "ramen" runt skärmen svart? Jämför (bild nr 2) din mobil och den på manualen.. Om, så är den ju ännu snyggare.

Och en sak till, hur funkar det att surfa på den?

Ramen, och hela ovansidan för den delen är silverfärgad ("speglig"). Det är rätt snyggt, men problemet är ju att det blir kladdigt rätt fort.

Nya webbläsaren i Windows Mobile 6 är underbar att surfa med.
Jag kan ju bara jämföra med min Qtek 8310 som jag hade tidigare, och det känns tidsåldrar snabbare att surfa med S710, både via WAP och WLAN.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Om du gillar S710 så kommer eftergångaren i juni/juli tror jag (säger folk)

S730 (Htc Wings) kommer den att heta.

3G
GPS
400mhz processor + allt som s710 har!

blir troligen min nästa!

http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=728&view=1

riktigt snygg också! (enligt mig iaf, om den nu kommer se ut sådär)

Ser ut som att vi väntar på samma telefon.

Om lanseringsdatumet (juli) stämmer lär den väl kanske dyka upp runt september/oktober (?)

Hur ser det ut med handsfree/headsets till HTC's lurar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alenko

*snip*
Hur ser det ut med handsfree/headsets till HTC's lurar?

Min erfarenhet, efter 2 HTC-lurar, är att jag tycker att de håller rätt låg kvalitet. De är plastiga och har rätt kasst ljud.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Min erfarenhet, efter 2 HTC-lurar, är att jag tycker att de håller rätt låg kvalitet. De är plastiga och har rätt kasst ljud.

Har själv aldrig ägt en HTC så jag kan dessvärre inte säga något om HTC:s kvalitet utifrån egen erfarenhet. Däremot har jag läst ett par recensioner på s710 där samtliga recensenter (mobile-review, modaco, även cnet om jag inte minns fel(?) ) var ense om att telefonen höll en mycket hög (bygg)kvalitet. Samma sak gällde även HTC Athena. De kanske har kammat till sig på senare dar, vem vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alenko
Har själv aldrig ägt en HTC så jag kan dessvärre inte säga något om HTC:s kvalitet utifrån egen erfarenhet. Däremot har jag läst ett par recensioner på s710 där samtliga recensenter (mobile-review, modaco, även cnet om jag inte minns fel(?) ) var ense om att telefonen höll en mycket hög (bygg)kvalitet. Samma sak gällde även HTC Athena. De kanske har kammat till sig på senare dar, vem vet?

HTC S710 känns väldigt gedigen, bra val av material och en distink slide-mekanism.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alenko
Har själv aldrig ägt en HTC så jag kan dessvärre inte säga något om HTC:s kvalitet utifrån egen erfarenhet. Däremot har jag läst ett par recensioner på s710 där samtliga recensenter (mobile-review, modaco, även cnet om jag inte minns fel(?) ) var ense om att telefonen höll en mycket hög (bygg)kvalitet. Samma sak gällde även HTC Athena. De kanske har kammat till sig på senare dar, vem vet?

Nu var det inte kvaliteten på telefonen jag svarade på, utan headsetet. Telefonen däremot är väldigt gediget bygd.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

Till Squeeze :

Vilken port använder HTC S710 till headsetet? Är det en vanlig 3.5 mm hörlursutag eller ?

Visa signatur

[Antec P183] [Asus P5L/1394] [Intel Core 2 Duo E6600 OC 2.69 GHZ] [Kingston ValueRAM DDR2 PC5300/667MHz CL5 2x1GB] [Asus 9800GT OC /Accelero Twin Turbo Pro] [HDD#1: Maxtor DiamondMax 10 80GB HDD#2:Western Digital Caviar WD5000AAKS 16MB 500GB HDD#3:Western Digital Caviar Green 1 TB] [Windows 7 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjTenman
Till Squeeze :

Vilken port använder HTC S710 till headsetet? Är det en vanlig 3.5 mm hörlursutag eller ?

Nej, det är samma kontakt som till laddaren/datakabeln.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Nu var det inte kvaliteten på telefonen jag svarade på, utan headsetet. Telefonen däremot är väldigt gediget bygd.

hehe aha, då förstår jag Antar att ett BT-stereoheadset är den enda rätta lösningen vid köp av Htc's telefoner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Nej, det är samma kontakt som till laddaren/datakabeln.

men finns de inte ett hörlursutag 3.5 mm på s710 ?

Visa signatur

[Antec P183] [Asus P5L/1394] [Intel Core 2 Duo E6600 OC 2.69 GHZ] [Kingston ValueRAM DDR2 PC5300/667MHz CL5 2x1GB] [Asus 9800GT OC /Accelero Twin Turbo Pro] [HDD#1: Maxtor DiamondMax 10 80GB HDD#2:Western Digital Caviar WD5000AAKS 16MB 500GB HDD#3:Western Digital Caviar Green 1 TB] [Windows 7 Ultimate]