Lost – den stora tråden om TV-serien

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Sayid ägde som vanligt

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Inaktiv

Jaap, det senaste avsnittet var verkligen ett av de bästa i hela serian. Alla avsnitt som handlar om Desmond brukar pwna

Permalänk
Avstängd

fan vilket bra avsnitt!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Tycker Gårdagens avsnitt var rätt bra..
Dock så blir man inte klok på Ben. han får alltid som han vill.
Roliga är dock att de alltid har nya platser att besöka på lsot.

Hade jag varit där hade ajg sprungit runt o kollat in alla byggnader under marken osv.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Tycker Gårdagens avsnitt var rätt bra..
Dock så blir man inte klok på Ben. han får alltid som han vill.
Roliga är dock att de alltid har nya platser att besöka på lsot.

Hade jag varit där hade ajg sprungit runt o kollat in alla byggnader under marken osv.

Ben har lite psykopatiska drag, men ändå gillar jag honom. Han har har så sköna mindskills, som du säger lyckas han manipulera vem som helst.

Undrar vem Ben har som insider på båten också.

Permalänk
Medlem

Men för fan .. vad är det för fel med Locke ... att låta Ben gå runt sådär är bara löjligt :S

Ben's insider på båten är väl Sayid då Sayid jobbade för Ben före det som hände på ön? ... Eller var det efter? O.o
Kommer inte ihåg nu, i alla fall jobbade Sayid för Ben och det säger lite...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Men för fan .. vad är det för fel med Locke ... att låta Ben gå runt sådär är bara löjligt :S

Ben's insider på båten är väl Sayid då Sayid jobbade för Ben före det som hände på ön? ... Eller var det efter? O.o
Kommer inte ihåg nu, i alla fall jobbade Sayid för Ben och det säger lite...

Det var en framåt blick där Sayid jobbar för Ben.
Kan ju inte vara Sayid, hur fick han annars tag på information om alla på båten innan han åker dit.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd

va del 6 den sista?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
va del 6 den sista?

SPOILER -> 7:e avsnittet sändes inatt.

De hann väll spela in 8st av snitt innan strejken?! Vad jag vet så kommer övriga avsnitt som inte han göras innan den, läggas in i nästa säsong. =/

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Lost är lätt en av de mest spännande och mystiska serier jag sett. Det tekniska är oerhört intressant.

I avsnitt 405(?) får man se 1996 Pennys far vara på auktion för en tavla på ett skepp med tillhörande loggbok som tillhört Alvar(?) Hanso (grundare av Hanso Foundation?) Ett skepp som tydligen försvann, höhö. Ganska säkert "dynamitskeppet" från S02

Så Hanso Foundation/Dahrma Initiative har kanske hittat ön från början tack vare denna loggbok från allra första början?

En sak är ju klart, Ön har varit osynlig tack varje någon form av störning i magnetfälten, men det är slut på det nu. Tydligen är där en osynk/störning i rumtiden med med resten av världen med, men ändå är realtidskommunikation möjlig.

Ben hatar jag. Han vet allt, men bara ljuger och är hemlig hela tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
SPOILER -> 7:e avsnittet sändes inatt.

De hann väll spela in 8st av snitt innan strejken?! Vad jag vet så kommer övriga avsnitt som inte han göras innan den, läggas in i nästa säsong. =/

Enligt IMDB så har dom spelat in 13 avsnitt och det 13:e kommer sändas 22:a Maj.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Lost är lätt en av de mest spännande och mystiska serier jag sett. Det tekniska är oerhört intressant.

I avsnitt 405(?) får man se 1996 Pennys far vara på auktion för en tavla på ett skepp med tillhörande loggbok som tillhört Alvar(?) Hanso (grundare av Hanso Foundation?) Ett skepp som tydligen försvann, höhö. Ganska säkert "dynamitskeppet" från S02

Så Hanso Foundation/Dahrma Initiative har kanske hittat ön från början tack vare denna loggbok från allra första början?

En sak är ju klart, Ön har varit osynlig tack varje någon form av störning i magnetfälten, men det är slut på det nu. Tydligen är där en osynk/störning i rumtiden med med resten av världen med, men ändå är realtidskommunikation möjlig.

Det var bara logg/dagboken(och ja det sägs tydligt att de tillhörde first mate på The Black Rock som man också får veta är "dynamitskeppet"), som tidigare ägdes av Tovard Hanso, som är släkt med Alvar Hanso. Alvar Hansos farfars far var Magnus Hanso som också var kapten för The Black Rock

De spelade in 8a avsnitt innan strejken, men efter strejken har de nu kunnat spela in fler avsnitt, 6st tror jag de sa att dem skulle kunna göra.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Enligt IMDB så har dom spelat in 13 avsnitt och det 13:e kommer sändas 22:a Maj.

allright det var ju glada nyheter för mig. Då var det "bara" 3 avsnitt de inte han spela in m.a.o

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Någon som förresten tyckte att dagens avsnitt var rätt dött? men det medförde nog en hel del i nästkommande avsnitt.

Bland annat så har ju "ja vad han nu heter/ städaren" kommit tillbaka. undra vad som hänt med pojken bara.. jisses man glömmer ju namn

Förstod inte redigt varför hon tjejen hoppade ifrån båten eller varför det var en massa blodfläckar överallt.

Men jag tror nästan inte att Ben vet att "städaren" är på båten utan tt det bara är någon han har träffat som sagt. Även hur kan de utbyta information med varandra?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Någon som förresten tyckte att dagens avsnitt var rätt dött? men det medförde nog en hel del i nästkommande avsnitt.

Bland annat så har ju "ja vad han nu heter/ städaren" kommit tillbaka. undra vad som hänt med pojken bara.. jisses man glömmer ju namn

Förstod inte redigt varför hon tjejen hoppade ifrån båten eller varför det var en massa blodfläckar överallt.

Men jag tror nästan inte att Ben vet att "städaren" är på båten utan tt det bara är någon han har träffat som sagt. Även hur kan de utbyta information med varandra?

Tycker det är helt klart att Michael/"Kevin" (städaren, Walt heter pojken) är Bens spion, känns rätt ologiskt annars att han är på båten.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Tycker det är helt klart att Michael/"Kevin" (städaren, Walt heter pojken) är Bens spion, känns rätt ologiskt annars att han är på båten.

så hette de ja. Luddigt ställt visst fattar jag att han är spionen men isf varför skulle han kontakta ben?
Låter rätt ologist då han lämnade alla 48? (nu mindre) för att klara sig själva så övriga personer på ön har nog ett litet hat till honnom isf.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
så hette de ja. Luddigt ställt visst fattar jag att han är spionen men isf varför skulle han kontakta ben?
Låter rätt ologist då han lämnade alla 48? (nu mindre) för att klara sig själva så övriga personer på ön har nog ett litet hat till honnom isf.

Kolla på trailers för nästa avsnitt så klarnar det lite...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
så hette de ja. Luddigt ställt visst fattar jag att han är spionen men isf varför skulle han kontakta ben?
Låter rätt ologist då han lämnade alla 48? (nu mindre) för att klara sig själva så övriga personer på ön har nog ett litet hat till honnom isf.

Han lämnade väll ön för sin sons sak, och nu är väll kanske Walt säker och Michael söker hämd eller nått.
"Framtids" bilder verkar ju tyda på att Ben efter allt inte är en "bad guy" efter allt.

Permalänk
Medlem

Fy fan alltså, senaste avsnittet ... I slutet ... nej nej nej NEJ

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Han lämnade väll ön för sin sons sak, och nu är väll kanske Walt säker och Michael söker hämd eller nått.
"Framtids" bilder verkar ju tyda på att Ben efter allt inte är en "bad guy" efter allt.

Men Walt dyker ju upp på ön lite då och då. Michael har kanske sökt sig tillbaka för att hämta honom?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adam_ramone
Men Walt dyker ju upp på ön lite då och då. Michael har kanske sökt sig tillbaka för att hämta honom?

Känns lite som att Walt är sammankopplad med den mystiske "Jacob"

Visa signatur
Permalänk

Såg senaste Lost... Riktigt bra avsnitt. Funderade på en sak, var mer har musiken dykt upp, den som spelades nere i maskinrummet? Känner igen den men kan inte riktigt placera den.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Såg senaste Lost... Riktigt bra avsnitt. Funderade på en sak, var mer har musiken dykt upp, den som spelades nere i maskinrummet? Känner igen den men kan inte riktigt placera den.

Är inte låten som spelades en ABBA-låt ?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det var väl mama cass elliot (osäker på stavning). Det var hon som alltid spelades på vinyl nere i the hatch. Det lät som samma artist iaf.

Det spelades också när Michael försökte köra ihjäl sig

Dold text

http://youtube.com/watch?v=huh88dA22CA

Permalänk

Ja precis, den sången ja. När mer har den spelats?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Det var väl mama cass elliot (osäker på stavning). Det var hon som alltid spelades på vinyl nere i the hatch. Det lät som samma artist iaf.

Det spelades också när Michael försökte köra ihjäl sig

Dold text

http://youtube.com/watch?v=huh88dA22CA

Du har rätt med att det är mama cass elliot
Fast det är låten "Its getting better" som hörs båda gångerna

http://youtube.com/watch?v=zBnKP19RK8Y

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adam_ramone
Men Walt dyker ju upp på ön lite då och då. Michael har kanske sökt sig tillbaka för att hämta honom?

Hans fysiska person är inte där ju.
Så har inte jag fattat det iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
SPOILER -> 7:e avsnittet sändes inatt.

De hann väll spela in 8st av snitt innan strejken?! Vad jag vet så kommer övriga avsnitt som inte han göras innan den, läggas in i nästa säsong. =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Enligt IMDB så har dom spelat in 13 avsnitt och det 13:e kommer sändas 22:a Maj.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
allright det var ju glada nyheter för mig. Då var det "bara" 3 avsnitt de inte han spela in m.a.o

Hur blev det? Var bara 8st ändå? för det sändes inget förgår, eller? =/

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Dom 8 som spelades in innan strejken är visade, det är nu 5 veckors uppehåll och sen kör dom de 5 som producerats efter strejken slutade.

Permalänk
Medlem

5 veckors uppehåll ... ?! >.<

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2