Hur funkar Windows XP Media Center Edition?

Permalänk

Hur funkar Windows XP Media Center Edition?

Hej jag har Windows XP Media Center Edition, undrar om det går att lira spel så som battlefield 2, css osv på det. Det står att den e gjord som en "mediacenter"-grejjs, kommer någonting fattas eller så? funkar det som vanliga Xp elle XP professional? tack

Och sen undrar jag om det är slöare än vanliga XP professional? har hört det :S? e d sant kan nån bekräfta?

Permalänk

Det är är XP Home med Media Center och ett nytt tema så allt ska fungera som vanligt.

Det är inte slöare än vanliga XP.

EDIT:

Den bygger faktiskt på XP Pro men möjligheten att använda Domäner är borttagen.

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk

Ok, min fråga är följande:

Spel som det står på baksidan: "supports Windows XP", kommer jag kunna lira dem med detta? kommer jag få problem som XP inte får? kommer det flyta sämre än på XP?

Asså jag har ingen fjärrkontroll eller TV KORT; så jag undrar om jag kan installera sjävla windows xp media center och sen avinstallera alla extra grejjer (media centret i sig o dess äckliga små program) så att det blir som XP???

TACK

Permalänk
Medlem

Du kommer inte att stöta på några som helst problem med Media Center om du ska spela.

Du kan inte avinstallera Media Center (och alla dess "äckliga små program"). Om du inte vill ha Media Center, köp det vanliga XP Pro.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.