Jedec tillkännagiver ddr3-standarden

Permalänk
Melding Plague

Jedec tillkännagiver ddr3-standarden

Igår tillkännagav minnesstandardiseringsorganet Jedec att de har slutfört standardiseringen för ddr3-minnestypen. Intel har varit mycket snabba med att implementera ddr3-stöd på sina styrkretsar vilket har gjort att Jedec fått agera snabbt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu har ni jobbat hårt, hela sweclockers nyhetssida är full med nyheter, inte någon gammal sedan igår syns, bra jobbat!

Permalänk
Medlem

jahapp, då är det bara att vänta på att nån standardiserat lite humanare priser också..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Trevligt!
Bra att Intel har varit snabba.

Hoppas att DDR4 när de kommer, kommer att ha ännu lägre spänning (volt).

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

megabit och gigabit?
Förklara gärna lite mer utförligt..

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
megabit och gigabit?
Förklara gärna lite mer utförligt..

Det handlar om enskilda kretsar på minnesmoduler. Som bekant är 8 bit 1 byte, vilket gör att en krets på 512 megabit har en storlek om 64 megabyte. För att skapa en 512-megabytesmodul måste man således använda 8 stycken 512-megabitskretsar.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Det handlar om enskilda kretsar på minnesmoduler. Som bekant är 8 bit 1 byte, vilket gör att en krets på 512 megabit har en storlek om 64 megabyte. För att skapa en 512-megabytesmodul måste man således använda 8 stycken 512-megabitskretsar.

Jag tänkte också det. Men jag fick för mig att varje minne bara skulle ha en modul. Tack för upplysningen

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Va mysigt med DDR3.
Uppgraderingen av mitt system är inte långt borta nu

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.