Permalänk
Robot

the black project

köpte ett gammalt gult Raidmax - Scorpio som jag tänkte göra om lite

det nya systemet:

Gigabyte GA-M57SLI-S4 nForce 570 SLI
AMD Athlon64 X2 Dual-Core 6000+ 3.0GHz
Corsair XMS2-6400 Xtreme 2x1024MB 800MHz Heatsink
Samsung HD501LJ 500GB 7200rpm 16MB SATA2
Sapphire Radeon X1950Pro 512MB DDR3
Samsung SH-S202J DVD-brännare.
Zalman ZM500-HP 500 Watt
Scythe Mine SCMN-1100 Rev.B
plus lite fläktar och en fancontroller.

Besök albumet: the black project av Ullberg91

Permalänk
Medlem

Skall bli kul och se hur det går.

Visa signatur

Mr. Livingstone , I Presume.
[-Pale-] . Rest in P.

Permalänk

en fråga hur lackar du? ett tips häng upp datorn hänger i ståltråd, då slipper du dom fula märkerna efter remarna.

Visa signatur

Kolla in min drickaback

Permalänk
Medlem

gult är jävligt fult...

Permalänk

jo jag ska använda ditt tips när jag lackar om det
det är min första modd.

Permalänk
Medlem

göra större hål i chassi-sidan? kankse till och med 2*120mm fläktar?

Permalänk

ah jag ska köpa mer fläktar, men jag ska köpa ny dator så tänkte beställa allt då:p

Permalänk

ett till tips. lägg grund lack sen slipgrund sen kan du lägga på 3-4 lager med lacken.

Visa signatur

Kolla in min drickaback

Permalänk

hehe jag köpte ett likadant chassi fast blått med en komplett (dock inte fullt fungerande) dator i för en vesuvio på lokala pizzerian av en kompis=)

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk

ok jo jag ska slipa å lacka minst 1 gång till. så ska jag läggaklarlack ovanpå allt

Permalänk

ska ja vara ärlig så börja du fel om du inte hade sprutat på grundfärg?

Visa signatur

Kolla in min drickaback

Permalänk

ne det har jag inte och det är inget måste elr?

Permalänk
Medlem

Om man sprayar med burk så ska man inte ha ett hel täckande lager första lagret

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har ett likadant, fast svart, men panelen som HDD Dioderna sitter på, bakom satt en avtagbar panel som var röd, skit fult, så den har jag lackerat om så nu e den fin.
btw stör mig på Z:tat i fronten, vad står de för?!

Visa signatur

Intel i5 3570k OC till 4.1 GHz + Cooler Master MA610P | ASUS P8Z77 LX | 2x Corsair Value S. DDR3 1333 MHz 4 GB CL9 | Gigabyte GeFOrce RTX 3060 12GB EAGLE OC 2.0 | Corsair VX 550 W (köpt 2009)

Permalänk
Avstängd

Slipar du med sand papper eller är det något spec?

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk
Medlem

Vafan

Hade tänkt göra något liknande, så jag gick hit för att kolla efter ideér också ser jag detta projekt som är nästan precis som jag tänkt
Snyggt jobbat blev riktigt fräscht!

Tänkte göra precis som du att ta bort Z på sidan så det bara blir plexi.
Men fronten har jag inte bestämt mig ännu, bara slitit bort det lysande sakerna

Permalänk
Medlem

kan man inte få se nån bild när hela skiten är igång med lite dämpad belysning?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

medans du gör allt så bra nu å sånt gör en fin kabeldragning.. inget titsomtatt

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk

bra upprustning på ett skabbigt chassie, varför kunde inte folk göra så här om dom ska kasta nåt. man kanske kastar saker ibland bara för att dom gått sönder eller är fula. men med rätt knep kan man ju få det fula till iaf nåt bättre än innan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
bra upprustning på ett skabbigt chassie, varför kunde inte folk göra så här om dom ska kasta nåt. man kanske kastar saker ibland bara för att dom gått sönder eller är fula. men med rätt knep kan man ju få det fula till iaf nåt bättre än innan.

Håller fullständigt med! Raidmax-chassin suger verkligen r** men du gjorde nåt snyggt av det o satte en egen touch på det oxå! Trevligt!
Fler dassiga chassin till slakten/redesign plz!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk

håller på med ett sånt chassi nu, ska vara klart innan fredag kväll för då är det lan. men jag undrar hur du fäste nya plexiglaset i sidan? behöver svar asap!!!

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk

joeghurt, jo jag kan lägga in en bild när systemet år igång, har nu också bestämt mig för att göra en bättre kabeldragning, blev inte så bra. ville bara få ihop grejerna

Permalänk
Medlem

den där sidofläkten var lite väl mycket krimskrams för min del, men om det blev som du ville ha det så säger jag bara: bra gjort!

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit för den überfula diodfläkten och klisterlapparna på datorns front så hade du fått en tia pga av arbetet och resultatet. Blev dock en 8:a nu.

Permalänk
Avstängd

En grej bara. Det ser lite "DAMMIGT" ut i fråten där vart fläkten sitter! Är det "DAMM" ?

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk

ok, på vilken av bilderna menar du, för jag lyckas inte hitta någonstans där det är "DAMMIGT"

Permalänk
Medlem

grymt, om man inte hade sett det från början skulle man aldrig tro att det från början var ett fult färdigt moddadt chassi ;> 10p

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

Vid färdigställande kan jag konstatera att chassit är riktigt fint men såg att det runnit en hel del när du lackat.. iaf på baksidan av chassit. Som tidigare nämnts så är det "nästan" ett måste med grundlack.. då sätter sig den vanliga lacken mycket bättre och lättare att lacka utan att det börjar rinna. Är inget proffs när de gäller lackning men i detta fall kan jag slänga in några kommentarer.

ger projektet en 7:a.. för att ha rustat upp ett så fult chassi till något hyffsat snyggt men till nästa projekt får du lägga ner mer tid på lackningen!

Good luck!

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T BE @ 4.3 Ghz , Gigabyte GA-990FXA-UD3 AM3+, Corsair 8GB CL9 1866Mhz, Gigabyte R9 280X 3Gb OC, SSD 120GB OCZ Vertex 2

Permalänk

jo jag vet. lackningen blev inte den bästa på en del ställen och nästa gång jag lackar ska jag grunda först.
men som sagt man lär sig av sina misstag.
det är alltid nyttigt att inte bara få bra kritik.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ullberg91
ok, på vilken av bilderna menar du, för jag lyckas inte hitta någonstans där det är "DAMMIGT"

Den sista, eller det kanske bara är den silvriga fläkten som "jag" "ser" som "dammigt"? Jaja, men det var snyggt! 10poöngare vart det för länge sen!

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!