Asus eee pc 701 - billig samt intressant!

Permalänk
Hedersmedlem

Hur är "Asus R2H", "Asus R2Hv" och "Asus R2E" i prestanda i förhållande till andra UMPC:s ?

Vad jag vet är följande.
dessa modeller ser lika ut och har nästintill samma anslutningar
men har olika chipp/CPU.
Asus R2H = 900Mhz, Intel Celeron.
Asus R2Hv = 1000Mhz, Intel Pentium M 723. GMA900. pris 9k.
Asus R2E = 800Mhz, Intel A110 (nyare cpu). GMA950 (tror jag). priis 11k.

Jag är sugen på att köpa UMPC. Vet inte vilken..
1: Batteritiden bör vara bra.
2: Displayen 7". mindre blir nog för litet.
3: prestanda bör klara Vista.
R2Hv och R2E har tex Vista förinstallerat så där lär prestanda krävas.
Har sett att 2gb ddr2 kan installeras i R2Hv.
Några förslag samt motivering?

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk

Hmm, tidiga skriverier kring denna från TrustedReviews pekade på att den skulle gå att få med HSDPA-modul (vilket nästan känns som ett krav på en laptop i dag om man ens skall överväga den), men ingen officiell information kring detta tycks finnas. Någon som läst något mer kring detta?

Vidare, varför saknar den Bluetooth? Det är ju fruktansvärt billigt att implementera? Nåväl, BT klarar jag mig utan - jag vill dock ha 3G, sedan skall jag köpa minst en Något sådant här har jag velat ha i flera år.

Permalänk
Medlem

Det här har jag längtat efter. Billig enkel ultraportabel med de enklaste funktionerna.
Kommer ligga bra i skolväskan.

Permalänk

skulle inte denna datorn börjar släppas nu inför försäljning nu i oktober?
Finns mängder med coola videos på denna laptopen på youtube ett måste att ha en sån här

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

jag har ringt till Asus support, de sa första kvartalet 2008 ska den finnas att köpa i norden.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk

jag ringde dem nu också och dem sa i slutet av året!
Blir en bokning direkt!

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Kan man boka via Asus?

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem

Skulle vara grymt intresserad om det inte varit en så tanig utrymme på den, 16 gb är i minsta laget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Skulle vara grymt intresserad om det inte varit en så tanig utrymme på den, 16 gb är i minsta laget

Ska du använda den till filserver eller vadå?

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av termnial
Ska du använda den till filserver eller vadå?

Ja, för 16 GB är så ofantligt mycket...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Ja, för 16 GB är så ofantligt mycket...

Jag var ironisk.
Syftete med datorn är väl ändå att den är liten, och lätt att ta med sig. Det de förväntar sig att folk vill använda den till är ju att använda den som kalender, att skriva dokument på mm.
Ska man spela eller göra andra saker så klarar den inte av det ändå.

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av termnial
Jag var ironisk.
Syftete med datorn är väl ändå att den är liten, och lätt att ta med sig. Det de förväntar sig att folk vill använda den till är ju att använda den som kalender, att skriva dokument på mm.
Ska man spela eller göra andra saker så klarar den inte av det ändå.

Ironi är något som lätt försvinner på nätet, speciellt när man inte använder sig av diverse smileys

Min MP3-spelare är betydligt mindre än den datorn men den har en hdd på 30 gb. Det är lagom tycker jag för en dator. Nu ska de förvisso köra med flash i den datorn, men tycker ett alternativ med vanligt hdd skulle finnas.

Hade jag tex köpt den datorn hade jag haft den till att ordbehandla, lyssna på musik och kolla på några fi,mer på väg hem/semestern. Detta ska då få plats utöver OS (vet ärligt talat inte hur mycket linux tar) och program.

Så för mig personligen är det för lite utrymme.

Permalänk

jag har läst att den har släppts i hong kong.. jag bor för tillfället i hong kong eftersom jag suger på att leta på internet så har jag inte hittat nån affär som säljer den, men om någon hittar en affär åt mig så åker jag å köper den nu! så ger jag er en recension bums!

MVH
Niklas

Permalänk

För lite utrymme för att ha film och musik på, och lite för dyr blev den ($400). Synd, då det verkade så lovande!

Permalänk

$400 = cirka 2400:- sek eller? hur kan de bli för dyrt? Själv tyvker jag de värkar otroligt billigt!!!!

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

$400 är cirka 2500 SEK ja, men jag gissar att det priset är utan svensk moms, tull etc.

Permalänk

ja men ändå blligt, kommer den kosta under 4000 kr i sverige så köper jag en iaf, annars i värsta fall så köper jag via ebay.com

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Jag ar nu fornarvarande ute och reser i ostasien. Har i Thailand gick jag precis forbi den i en butik. Var tvungen att kolla priserna i Europa, innan jag kopte den. Har ligger den pa 12900 bhat, ca 2600 kr. Operativsystemet var ganska skont, men snart kommer nog enklare som tar mindre pa systemresurserna. Allt verkade helt ok, och den ar perfekt for mig. Starttiden lag pa ca 15 sekunder. Tamligen snabb, verkligt latt och nu blir det till att kopa den! Den ultimata datorn att ha med nar man ar ute nagra manader och reser. Skulle kunna fixa lite bilder pa den nar jag kopt den! over and out// trams

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk

fasen vad nice!

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Nu ar jag en lycklig agare av en asus 3e pc! Detta medelande skrivs just nu pa den! Mycket nojd! Lite litet tangentbord, men jag lar mig... Kopte aven en barbar hdd pa 120 gb. Usbporten klarar att driva den pa en kontakt, nagot som jag ser som mycket positivt! Sjukt liten ar den. Vill ni ha nagon bild? Nagon som kan tipsa om ett stalle att lagga upp bilder, annars far min reseblogg sta som host! Jag kan varmt rekommendera denna maskin! Killen i butiken sa att jag hade tur, da generalagenten bara kunde forse thailand med 200 stycken. Nasta leverans skulle vara vid jul. Han hade aven installerat xp pa en, och det flot faktiskt pa riktigt bra pa den! Problemet var med upplosningen, da hela skrivbordet inte fick plats. Laddaren ar, aven den, liten och kom med "svensk plugg". Det ar bara att fraga pa om maskinen, om ni har lite fragar om den! Hade lite tur btw, taxin tog mig till ett annat stalle nar jag skulle kopa den, och den andra butiken hade den for 200 bhat mindre, och butiken i sig var mycket seriosare! Som sagt, fraga pa, om ni har fragar!

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk

du kan la köpa en till mig också om du får pengar utav mig?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Upp med bilder!

Permalänk

hur mkt betalade du för den? (omräknat i sek)

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrAmS
Jag ar nu fornarvarande ute och reser i ostasien. Har i Thailand gick jag precis forbi den i en butik. Var tvungen att kolla priserna i Europa, innan jag kopte den. Har ligger den pa 12900 bhat, ca 2600 kr. Operativsystemet var ganska skont, men snart kommer nog enklare som tar mindre pa systemresurserna. Allt verkade helt ok, och den ar perfekt for mig. Starttiden lag pa ca 15 sekunder. Tamligen snabb, verkligt latt och nu blir det till att kopa den! Den ultimata datorn att ha med nar man ar ute nagra manader och reser. Skulle kunna fixa lite bilder pa den nar jag kopt den! over and out// trams

ca 2600kr har han skrivit.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

grattis... hur ser du på möjligheten att ändra tangentbordet till svenska åäö?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

verkar ju skitcool!
jag behöver den inte men vatusan

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

När kan jag köpa i sverige? Vill ha NUUU!!

Permalänk

ingen vet, förhoppningsvis innan jul

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Kan dom inte få tummen loss och släppa sin XG station också? En eee pc + xg station så kan man ju t.o.m lira spel