Permalänk

Trådlös D-link dl-524 hastighet

Jag skall eventuellt köpa en D-link dl-524 trådlös router och undrar vilken hastighet man bör kunna uppnå när den är ansluten via nätverkskabel.

Jag har 20 mbit internetuppkoppling och kommer ha min stationära dator ansluten via kabel till routern, har även en laptop som jag kommer ansluta trådlöst, till laptopen är hastigheten därför inte särskilt viktig.

Klarar Routern av att leverera 20 mbit från internet till min stationära dator via kabel?
Vilken hastighet bör jag kunna räkna med laptopen kommer att få ansluten trådlöst?

Tacksam för svar.

MVH Henke

Permalänk

får ut ca 2.3/18Mbit på telia adsl på den i allf tror att det inte är routern som begränsar. trådlöst något midre. helst på nerfarten.

Visa signatur
Permalänk

Okej, Fungerar den bra?

Permalänk
Medlem

den har 80Mbit thrughtput skall allså klara 20Mbit.

Dock är Dlink di-524 en riktigt dålig router iaf för trådlöst jag har haft en. Första jag fick var (doa) dead on arrival. Andra jag fick dog efter 5min med nätet upp trådlöst. 3e jag fick pajade helt efter 2 dagar dock hade den då släppt internet ett antal gånger under dagen den tiden jag surfade var ca 4timmar den tappade anslutningen ca 20-25ggr slutade räkna efter 20ggr.
Men kanske är bättre nu sen uppdatering av firmware som jag ser dlink har släppt.

Jag letar fortfarande en 54Mbit/s trådlös router.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
den har 80Mbit thrughtput skall allså klara 20Mbit.

Dock är Dlink di-524 en riktigt dålig router iaf för trådlöst jag har haft en. Första jag fick var (doa) dead on arrival. Andra jag fick dog efter 5min med nätet upp trådlöst. 3e jag fick pajade helt efter 2 dagar dock hade den då släppt internet ett antal gånger under dagen den tiden jag surfade var ca 4timmar den tappade anslutningen ca 20-25ggr slutade räkna efter 20ggr.
Men kanske är bättre nu sen uppdatering av firmware som jag ser dlink har släppt.

Jag letar fortfarande en 54Mbit/s trådlös router.

Du måste ha en förbannelse över dig, jag med flera har kört med dom länge utan problem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thor_thor
Du måste ha en förbannelse över dig, jag med flera har kört med dom länge utan problem.

Ja jag måste ha haft en förbannad otur då.

Kanske jag fick en Dlink från en dålig sändning med tanke på att alla var från computercity. Så kan jue vara risken.

Man kanske skall försöka köpa sig en Dlink di-524 nu igen då de är jue så billiga 299:- vore skönt med trådlöst dessutom.

Hur står den sig är den stabil för er den fungerar för klarar den torrent?

Jag har jue själv inte kunnat testa den med tanke på att jag tröttnade efter 3st trasiga enheter.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
Ja jag måste ha haft en förbannad otur då.

Kanske jag fick en Dlink från en dålig sändning med tanke på att alla var från computercity. Så kan jue vara risken.

Man kanske skall försöka köpa sig en Dlink di-524 nu igen då de är jue så billiga 299:- vore skönt med trådlöst dessutom.

Hur står den sig är den stabil för er den fungerar för klarar den torrent?

Jag har jue själv inte kunnat testa den med tanke på att jag tröttnade efter 3st trasiga enheter.

Är dock ingen stor torrent tankare, men en del har man testat och det har gått kanon (inga konstigheter).

Visa signatur