Permalänk
Medlem

HTC Touch Cruise

http://www.htc.com/product/03-product_htctouch_cruise.htm

Vilka användare tror ni de vill nå? För från och med Touch får man väl säga att HTC är riktade mer än mot "kontorsnissarna"... Eller?

Vad tror ni..... kommer den att kunna konkurera med SE P1, Nokia N82, LG Viewty KU990, Iphone eller Blackberrys nya 9000 serie?

Och en helt annan sak..... ; )

Appropå knapplösa mobiler, hur tycker ni det funkar det att skriva sms??

Permalänk
Medlem

funkar hur kanon som helst, vad jag anser så klår HTC alla andra telefon tillverkare på fingrarna.

Dom inriktar sig ju mer mot företag men jag tror fler och fler "vanligt folk" börjar inse att det inte är så dumma telefoner ändå...jag har gått över till HTC helt och hållet, för jag tycker inte någon annan har något som mäter sig med mina krav

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Du kan även kolla på Motorola Q9. Har en själv och den fungerar kanon.

Visa signatur

Dator 1: Antec Mini P180 Intel Core2Duo E8300 4GB RAM Gigabyte S-Series Seagate 750 GB 2 X 500 Seagate 500 GB 8800GT
Dator 2:Antec 1200 Intel Core2Duo E660 Kingston 4GB Ram Gigabyte P35 DS3 Seagate 250 GB Western Digital 300 GB Raptor, 8600 GT
Mobila prylar: Acer Aspire One, HP IPAQ 910, HP IPAQ 614, HTC XV7500, Microsoft Zune 80 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
funkar hur kanon som helst, vad jag anser så klår HTC alla andra telefon tillverkare på fingrarna.

Dom inriktar sig ju mer mot företag men jag tror fler och fler "vanligt folk" börjar inse att det inte är så dumma telefoner ändå...jag har gått över till HTC helt och hållet, för jag tycker inte någon annan har något som mäter sig med mina krav

Tack båda för bra svar!

Vilka krav har du för en bra telefon och vad hade du innan du gick över till HTC?? Vad är det som gör att du upplever HTC, som bättre? Är det användarvänligheten (gränssnittet) eller är det windows i mobilen, eller sammantaget allt?? : )

Jag har en kompis som hade en win. mobil innan (Qtek), en betydligt äldre..., han slopade den när han fick en sms-skickande flickvän, för han sa att det var stört omöjligt att skicka sms på den, tog för lång tid.... HUr är det idag med en sådan sak på en HTC?? Nu ska man ju inte bara telefonen till sms, men man får ju en drös sms om dan, så...... ; )

Ska spana in Q9 också. Kan tänka mig att de är ett billigare alternativ...

Permalänk
Medlem

å, ä, ö är inte direkt lätt att få fram på Windows-Mobiler, tom isländska tecken går fortare att få fram, Sverige är litet.

Man anar inte hur många å, ä, ö det finns i det svenska språket förrän man försökt smsa på en windows mobil.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
å, ä, ö är inte direkt lätt att få fram på Windows-Mobiler, tom isländska tecken går fortare att få fram, Sverige är litet.

Man anar inte hur många å, ä, ö det finns i det svenska språket förrän man försökt smsa på en windows mobil.

Det är lika enkelt som att installera program. Du kör en liten cab-fil som ändrar tangentbordet till svensk layout. Svårare än så är det inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice, men det är inte direkt något som är väldokumenterat, att ställa om OSet till Svenska hjälper inte då finns å, ä, ö på samma ställe som smileysarna fast 2 sidor längre bak ...

Sverige är inte välprioriterat direkt, men det är ju kul att det går att hacka fram å, ä, ö

Nu kör jag med K850i, så sms är tillbaka till "vanligt".

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Precis med en enkel CAB fil kan man få svenskt tangentbord på touchtelefonerna och på min QTEK 8310 som jag har för tillfället är det då inge problem att skriva sms, går lika fort som på vilken telefon som helst.

Har du däremot inget QWERTY eller ingen knappsats och bara touch så kanske det går lite segare, men det går att blir snabb med pennan också. Men köper man ex. TYTN II så har man ju både QWERTY och Touch att välja mellan, då tar det itne lång tid att dra iväg ett sms.

Det jag gillar är som sagt användarmöjligheterna. Just att det går attt lägga in program som sköter olika saker. Det mesta går att hitta på internet om man behöver det.

Sen är dagens HTC mycket mycket stabilare än äldre QTEK. Dels för att WM6 är mycket bättre än WM5 och för att dom har blivit snabbare och bättre helt enkelt

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Det är ju bara touch på HTC cruiser, men å andra sidan är bara det på LG KU990 och Ipone, samt Blackberrys 9000 serie också. Det verkar, som det är trenden nu....

TYTN II är för dyr för mig....., men visst är den fin!

Permalänk

Någon som vet om HTC Cruiser kommer att finnas i Tre's utbud snart?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Men, det här med sms - hur funkar det med touchknapparna för siffrorna att knappa in när man ska ringa. Kommer de fram, om man vill ge kommando för att ringa? Finns bokstäver på dessa också för sms, likt LG KU990 eller har man bara ett vanligt touchtangentbord?

Permalänk
Medlem

vad har skärmen för upplösning är det QVGA ?

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

Jag hade en Touch, tycker att det är rätt plottrigt att skriva sms på den.
Ganska lätt att trycka fel på det virtuella tangentbordet.

Nu har jag en Touch Dual och den är jag sjukt nöjd med.
Den har allt som Touch har minus wlan fast med snabbare
processor, 3G och utfällbar numpad.

Sedan det här med åäö förstår jag inte riktigt vad ni menar
för det finns både som t9 språk och i det virtuella tangentbordet.

Där har ni skönheten fotad med kollegans Touch Dual

Permalänk
Medlem

Ja det är QVGA

Om någon undrar hur det är att skriva med den kan ju kolla in denna recension

http://www.coolsmartphone.com/article747.html

längre ner ser man hur tangentborde på skärmen ser ut, (går ändra mellan olika också) ser bra ut tycker jag!
helt klart intressant lur!

en till :
http://www.mobile-review.com/pda/review/htc-touch-cruise-en.s...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Ja det är QVGA

Om någon undrar hur det är att skriva med den kan ju kolla in denna recension

http://www.coolsmartphone.com/article747.html

längre ner ser man hur tangentborde på skärmen ser ut, (går ändra mellan olika också) ser bra ut tycker jag!
helt klart intressant lur!

en till :
http://www.mobile-review.com/pda/review/htc-touch-cruise-en.s...

Ser väldigt intressant ut.......!!!!
Kul!

Permalänk

någon som vet om det tillkommer kostnader för att använda gpsen på denna mobil.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Bara om du använder tjänster som använder GPRS. Kör man med Tomtom så är det ju gratis förutsatt att man köpt programvaran.

Men finns ju många gratisprogram, men Tomtom är en utav dom bättre, fast kostar ju förstås.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Någon som vet när den kan tänkas gå att köpa? Hade slagit till direkt om den bara fanns nu. Vanliga touch är troligtvis rätt slö och touch dual saknar wlan (!). Cruise verkar helt klart vara den vassaste.

Permalänk
Medlem

På megastores hemsida står det 20/12

Permalänk
Medlem

Låter ju lovande det. Såg ett par andra datum när jag kollade runt. Verkar som att det kan dröja till januari om vi har otur. Någon som vet om det är några mjukvarumässiga förändringar gentemot htc touch dual?

Permalänk
Medlem

Funderar också på en sak till.....

Hur mycket går man miste om vid köp av Touch Cruiser, jämfört om man köpt en Tytn II, förutom tangentbordet??? Är det mest kraft eller rör det sig om andra saker också??

Permalänk
Medlem

nää det ska vara likadana processorer och exakt likadan kamera, så det är nog bara tangentbordet som du går miste om.

Sen heter den inte CRUISER utan CRUISE

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Då blir det nog en sån.....!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist

Sen heter den inte CRUISER utan CRUISE

Jaja, ...... Cruise låter iofs mycket bättre ; )

Permalänk

Någon som vet om den har tv-out?

Och kommer den att finnas hos någon operatör snart? 3 och tele2 verkar inte få in den...

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanTheMAN!
Någon som vet om den har tv-out?

Och kommer den att finnas hos någon operatör snart? 3 och tele2 verkar inte få in den...

Nepp, det har den väl inte.....

Det verkar som om vi får vänta till januari i värsta fall...... suck.....

Nåja, en bra tröst är att jag flyger till Sydkorea i eftermiddag ; ) (Skryt, skryt)
Men, det ska bli kul!

Permalänk

Då är det eg. bara den sämre skärmen i solljus och att den inte har tv-out som n95 slår den på fingrarna med.

Finns det inte någon usb-adapter som man kan använda för att få tv-out ändå...?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Så tråkigt att vänta på den..... Hoppas det är mödan värt ; )

Har inte hittat någon ny recension heller...... : (

Permalänk
Medlem

Verkar ju som att den här kommer "när som helst", expansys och phonehouse på sveavägen gissar bägge på 21-22 för Sverige.
Men, mer än så vet jag inte själv.

Är det någon som har en ligger beställt och har ny information?
Jag behöver egentligen ny telefon omgående, så frågan är om man kan vänta på denna om det dröjer för länge...
Skulle inte vara fel att ersätta min M600+Palm+GPS till en enda enhet...

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

Har varit i kontakt med www.netmobile.se, samt Dustin och Katshing.
Netmobil är säkra på den 21/1, begränsat antal, samt fler den 31/1. Dustin tror den 25/1 och Katshing vet inte. På deras hemsida står att den inkommer till dem idag, men det är inte troligt. Jag har beställt på Katshing själv. Vi får väl se....

21-22/1 är kanske troligt då. Jag förmodar att det är den engelska varianten då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av museo12
Har varit i kontakt med www.netmobile.se, samt Dustin och Katshing.
Netmobil är säkra på den 21/1, begränsat antal, samt fler den 31/1. Dustin tror den 25/1 och Katshing vet inte. På deras hemsida står att den inkommer till dem idag, men det är inte troligt. Jag har beställt på Katshing själv. Vi får väl se....

21-22/1 är kanske troligt då. Jag förmodar att det är den engelska varianten då.

Måste väl ändå vara den svenska, det har ju redan släppts andra versioner på diverse europeiska språk..

Så särskilt många svenskar är det nog inte som vill ha en version utan åäö på tangentbordet faktiskt, inte jag iaf.

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.