Permalänk
Robot

Traktor Datorn

Lantbruks grabb som man är så har man ett visst traktor intresse och om man blandar det men sin bästa kompis som har ett stort dator intresse så är detta vad som dycker upp. Mycke skratt oreda i garaget och högsta betyg på projekt arbetet i skolan.

En dator i form av en traktor, datorn startas med nyckel, och den har en intrement panel med lcd display knappar för belysning och bästa kanpparna bil tutu och rökmaskin, sen så har vi en panel med spakar som styr alla fläktar.
När vi redovisade detta projekt på skolan så lyckades vi även få brandlamet att gå av trots att det står på rökvätskan att det inte ska utlösa brandlamn, men men roligt hade vi när skolan tömndes pga oss
Ge gärna komentarer om vad ni tycker och fråga om ni undrar något.

Besök albumet: Traktor Datorn av Lord.Bonde

Permalänk
Avstängd

haha den var najs 10p

Visa signatur

Cpu [ intel Q6600 @ 3ghz ] Minne [ 4gb pc6400 corasair ] Moderkort [ gigabyte DS3 ] Grafikkort [ HD3870 ] Hdd [ 250GB, extern 500gb ] Skärm [ HP w2207h ] Tgb [ Logitech G15 ] Mus [ Logitech G5 ] Ljud [ Creative 5.1 ]

Permalänk
Medlem

najs! hade vart kul med ännu fler bilder.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Fan va snygg! 10p

Permalänk
Medlem

Snyggt... Pimp My Tractor...10p

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

Liiite benhård den var ;D dock ser den lite för kantig för att vara en John Deer traktor, på minner mer om någon rysk gammal traktor ^^men hur som hellst är det en urskön ide! 10 p

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk

tackar, mer bilder kommer har lite brist på bilder just nu men det kommer mera.

och John Deere modellen (7710) vi försökt följa är kantig i formen också men jag kan hålla med om att det kan bli bättre.

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]

Permalänk
Medlem

Snyggt! 10P

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Ni borde ju gjort en bygglogg!

9p

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Fy fan vad grymm Tralle dator 10 P

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem

Ballt som faaan!!! Riktigt coolt!!!

Permalänk
Medlem

Du får göra den radiostyrd också, då vore det riktigt coolt

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

jävlar vilken ide... haha 10p men du borde göra som ngn annan föreslagit göra den radiostyrd. Vet dock inte va de skulle va bra för då den sitter bunden i sladdar:P

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

imo in med en liten diselmotor ellernått som ger ström till datorn och sen radiostyrd då jävlar 100poäng men 10poäng minst alltså..sjukt cool vill se denna live!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aww tyvärr, visst bra bygge, Men jag kräks på JD =/ Volvo BM i mitt <3..

Mvh

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

10P mer sånt här i galleriet

Permalänk

Nice bygge! Mer bilder Kan ni inte skriva vad ni har för delar i datorn? 10p lätt.

Permalänk
Medlem

Den var lustig fan va snyggt! 10p

Visa signatur

=)

Permalänk

Tack för alla alla komplimanger trodde aldrig på så bra röster.

om folk skulle vilja se den live så kan det ordnas så att den dycker upp på nästa dhw eller något annat stort lan, ge oss tips på var jag kan visa upp den så kan vi försöka göra det.

angående delar i den så hade vi min dator i den när vi visade upp den i skolan och just nu står chassit utan dator delar, men det ska införskaffas och göras i ordning riktigt.

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHAHAHA!BÄSTA

Permalänk

bland det bästa jag sett hittils! men det lär ju tagit ett tag och bygga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stylarn^^
bland det bästa jag sett hittils! men det lär ju tagit ett tag och bygga

Anser att jag kan svara på det då jag är den andra personen som byggt. Det tog oss nästan två år att bygga den. Enligt projektrapporten arbetade vi totalt 138timmar på den

Permalänk

Två år! rätt länge. men bra blev det! Kan ni inte lägga upp en bygglogg eller ni har inte tagit några bilder under byggets gång?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Du får göra den radiostyrd också, då vore det riktigt coolt

håller med.
men vem ska upfinna trådlös ström? du?

tips: ta delar från en laptop med ett bra batteri och gör den radiostyrd.

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenn3SaataN
Två år! rätt länge. men bra blev det! Kan ni inte lägga upp en bygglogg eller ni har inte tagit några bilder under byggets gång?

Det finns gott om byggbilder dock så är det Lord.Bonde som sitter på dem och han är i USA med modem lina just nu så det tar ett tag för han att ladda upp. Jag kan väl tillägga att chassit har varit klart sen i Maj detta år så det har tagit oss ett tag att få upp den här.

Permalänk
Medlem

jäkligt rolig ide! 10P!

Permalänk
Avstängd

SHIT VA BALLT!! Skit coolt juh!

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Assnygg...lätt 10p

Permalänk

Ett av det fränaste bygge jag sett på år och dar är själv bonnpojk så 10 poäng lätt!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

HAHAHA sötaste traktorn.