Permalänk
Medlem

Så här ser internetinställningarna ut i Airport Extremen (routern). Är detta korrekt? Hittar ingen NAT-inställning

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av yokese:

Så här ser internetinställningarna ut i Airport Extremen (routern). Är detta korrekt? Hittar ingen NAT-inställning

http://fotodag.se/soran/airport1.png

http://fotodag.se/soran/airport2.png

Fliken nätverk har du routerläge. Den skall stå på DHCP och NAT.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Hur ligger det till med tv-apparater i flera rum om man har Comhem via Framtidens Bredband i Göteborg?

Jag har mediaboxen installerad i vardagsrummet och för Tivo ser det ut så här:
Mediabox -------> Router jag fått från Comhem ---------> Tivoboxen ---------> TV.
Dongel från Tivo för att kunna använda appen och se på tv på plattan etc.

För internet har jag en egen router även den inkopplad i mediaboxen. Den har inget med "tv-nätet" att göra.

Enligt rykten jag hört men inte fått bekräftat någonstans är att det går att koppla in ytterligare en nätverkskabel i comhems router och vidare till ett annat rum och in i en annan digitalbox och få det att funka. Detta skulle då vara den "gratisboxen" hyresgästerna hos AB Framtiden får.
Funkar detta och hur ska det konfigureras?

Permalänk
Medlem

Har en fråga: Har idag 500mbit från Comhem, men mitt trådlösa nätverk levererar inte mer än 90mbit nerströms.
http://www.speedtest.net/result/3780709025.png

Vad är det som stoppar mig för komma upp i högre hastighet ned på det trådlösa?

Kör jag trådat får jag upp den i 233mbit ned:
http://www.speedtest.net/result/3780705425.png

Edit ang trådlöst:
Kan det vara så att mitt wifikort på laptopen inte stöder 802.11ac??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meswe:

Har en fråga: Har idag 500mbit från Comhem, men mitt trådlösa nätverk levererar inte mer än 90mbit nerströms.
http://www.speedtest.net/result/3780709025.png

Vad är det som stoppar mig för komma upp i högre hastighet ned på det trådlösa?

Kör jag trådat får jag upp den i 233mbit ned:
http://www.speedtest.net/result/3780705425.png

Edit ang trådlöst:
Kan det vara så att mitt wifikort på laptopen inte stöder 802.11ac??

Svårt att veta ang wifi då du inte skrivit med vad du har för kort i datorn. Sedan kan man ju fråga sig varför du bara får 233mbit med kabel. Är det konstant kring dessa siffror oavsett dag/kväll så känns det som att du ligger kvar på 250mbittjänst eller att nått i datorn drar ner hastigheten.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Svårt att veta ang wifi då du inte skrivit med vad du har för kort i datorn. Sedan kan man ju fråga sig varför du bara får 233mbit med kabel. Är det konstant kring dessa siffror oavsett dag/kväll så känns det som att du ligger kvar på 250mbittjänst eller att nått i datorn drar ner hastigheten.

Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 1000 i en Sony Vaio VPCSB1A9E. Stöder tydligen inte .ac protokollet så där är svaret på den frågan. Ingen aning om varför det trådade gick sakta. Gjorde ytterligare en mätning på bredbandskollen, hamnade på 360mbit då... hmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meswe:

Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 1000 i en Sony Vaio VPCSB1A9E. Stöder tydligen inte .ac protokollet så där är svaret på den frågan. Ingen aning om varför det trådade gick sakta. Gjorde ytterligare en mätning på bredbandskollen, hamnade på 360mbit då... hmm

Nope det kortet stödjer inte AC så 80-120 är väl vad man kan förvänta sig. Är väl i princip datorer tillverkade i år som har AC. Du kan ju alltid köpa ett externt AC-kort på en USBsticka men vad jag hört kan kvalitén vara lite sisådär på dem.

Ja Speedtest.net är ganska så beroende på servern också, både vart den står och vad den klarar. Man kan lita lite mer på bredbandskollen även om ingen av dem är nån total sanning.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Skrivet av Phunky:

Så du kör med NAT av på Compal och en Asusrouter och upplever detta problem? Låter som routern inte orkar antalet sessioner. Testat uppgradera fw och återställa den? Symptomet låter routerchockningrelaterat helt klart.

Skrivet av Dockland:

Garanterat. Eller han/hon kan testa att skippa routern tillfälligt och kabla från Compal-modemet. Funkar det, då är det Asus-routern och inte Com Hem-problem.

löste problemet, var även samma med bara compal modemet, felet var det lilla roliga programet Game first 3 från Asus till mitt nya mobo som ställde till det men kastade det programet all världens väg och nu funkar det som vanligt igen

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

löste problemet, var även samma med bara compal modemet, felet var det lilla roliga programet Game first 3 från Asus till mitt nya mobo som ställde till det men kastade det programet all världens väg och nu funkar det som vanligt igen

Jo jag har sett att mobo/nic-tillverkarna börjat skicka med egna paketprioriteringsmjukvaror semaste åren, dom fungerar normalt sett kass. Inte bara asus som gör det men minns inte vilka fler nu på rak arm.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Problem med iPhone 5S och Netgear CG3100

Efter uppdateringen till iOS 8.0.2 på min iPhone 5S så har jag upptäckt att när ansluter den via Wi-Fi till min Netgear wireless cable voice gateway CG3100 som jag fått via Com Hem så fungerar det bra ett tag, hastigheten är helt ok (ca Ner 35 Mbit, upp 10 Mbit) men efter några minuter så dippar hastigheten till ner ca 0,42 Mbit och upp 0,97 Mbit. Noterbart är att på min iPad 3 är värdarna fortfarande bra och mätningen görs samtidigt, ibland så går det inte ens att göra en mätning från telefonen.

Omstart av routern (strömlös ca 60 sekunder) hjälper inte, men om jag startar om telefonen fungerar det i någon minut till innan hastigheten sjunker igen.

Har nu testat på 4 andra Wi-Fi nät som inte har Netgear wireless cable voice gateway CG3100 som router och där är det inga problem med tappade hastigheter.

Någon som har en lösning på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagLil2014:

Efter uppdateringen till iOS 8.0.2 på min iPhone 5S så har jag upptäckt att när ansluter den via Wi-Fi till min Netgear wireless cable voice gateway CG3100 som jag fått via Com Hem så fungerar det bra ett tag, hastigheten är helt ok (ca Ner 35 Mbit, upp 10 Mbit) men efter några minuter så dippar hastigheten till ner ca 0,42 Mbit och upp 0,97 Mbit. Noterbart är att på min iPad 3 är värdarna fortfarande bra och mätningen görs samtidigt, ibland så går det inte ens att göra en mätning från telefonen.

Omstart av routern (strömlös ca 60 sekunder) hjälper inte, men om jag startar om telefonen fungerar det i någon minut till innan hastigheten sjunker igen.

Har nu testat på 4 andra Wi-Fi nät som inte har Netgear wireless cable voice gateway CG3100 som router och där är det inga problem med tappade hastigheter.

Någon som har en lösning på detta?

http://www.redmondpie.com/how-to-fix-ios-8-wifi-issues-on-iph... Testa att bara reseta wifi-inställningarna i telefonen. Hjälper det temporärt är du inte ensam. Verkar som apple behöver släppa en 8.0.3 också...

http://www.idownloadblog.com/2014/09/25/apple-releases-ios-8-... står inget i changelogen på 8.0.2 att det ska vara fixat så det har väl hängt med sedan 8.0 Inte omöjligt att det slår hårdare beroende på vilken router/setting man använder.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1781815&page=6 Endel verkar lösa felet genom att antingen slå av eller på WMM i sin router. Möjligen har apple missat nått ang detta i ios8-koden. Beror ju på om de andra routrarna du testat som fungerar har WMM av eller på.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Windows 7 64bit enterprise, standardinställningar för nätverk men dns bytt mot google, netgear cg3700 med nat avstängt

Internet slutar fungera, det kan fungera perfekt i veckor och det kan krasha flera gånger under 1 vecka, oftast runt 1-2 tiden på natten och kan oftast inte ens komma åt modemet.

Om jag kör "ipconfig /renew" i kommandotolken får jag upp detta.

IP-konfiguration f”r Windows
Ett fel uppstod n„r gr„nssnittet Local Area Connection skulle f”rnyas:
Det gick inte att ansluta till DHCP-servern. Beg„ran gjorde timeout.

Idag provade jag att starta om datorn och internet fungerade igen för att krasha efter några minuter, starta om och nu har det fungerat i 12 minuter.
Vad är fel och är det nåt jag kan fixa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raven6666:

Windows 7 64bit enterprise, standardinställningar för nätverk men dns bytt mot google, netgear cg3700 med nat avstängt

Internet slutar fungera, det kan fungera perfekt i veckor och det kan krasha flera gånger under 1 vecka, oftast runt 1-2 tiden på natten och kan oftast inte ens komma åt modemet.

Om jag kör "ipconfig /renew" i kommandotolken får jag upp detta.

IP-konfiguration f”r Windows
Ett fel uppstod n„r gr„nssnittet Local Area Connection skulle f”rnyas:
Det gick inte att ansluta till DHCP-servern. Beg„ran gjorde timeout.

Idag provade jag att starta om datorn och internet fungerade igen för att krasha efter några minuter, starta om och nu har det fungerat i 12 minuter.
Vad är fel och är det nåt jag kan fixa?

Hur ser Windows loggfiler ut?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

1-2 på natten brukar comhem göra arbeten så endel av avbrotten kan ju förklaras av det, dock borde du endå nå modemet vid dessa tillfällen. Sedan gör dom nog inte mer än nått arbete per kvartal i samma område iofs.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Skrivet av Phunky:

1-2 på natten brukar comhem göra arbeten så endel av avbrotten kan ju förklaras av det, dock borde du endå nå modemet vid dessa tillfällen. Sedan gör dom nog inte mer än nått arbete per kvartal i samma område iofs.

Hade minst 5 avbrott förra månaden på minst 4 timmar per tillfälle, det är väldigt mycket nedtid relativt sett för dom 5 senaste åren.
Startar jag om modemet kan jag få kontakt men det kan ta uppåt en timme innan jag har 4 fast lysande lampor.

Skrivet av Dockland:

Hur ser Windows loggfiler ut?

Ööhh svarar jag på den frågan, har noll koll på vad jag ska titta efter men är det?
kontrollpanelen / administrationsverktyg / datorhantering / loggboken

Permalänk
Medlem
Skrivet av raven6666:

Hade minst 5 avbrott förra månaden på minst 4 timmar per tillfälle, det är väldigt mycket nedtid relativt sett för dom 5 senaste åren.
Startar jag om modemet kan jag få kontakt men det kan ta uppåt en timme innan jag har 4 fast lysande lampor.

Ööhh svarar jag på den frågan, har noll koll på vad jag ska titta efter men är det?
kontrollpanelen / administrationsverktyg / datorhantering / loggboken

Det kan vara nästan vad som helst. Se efter fel och varningar i loggboken. Filtrera på system till att börja med. Annars är det svårt.
Är det en laglig kopia av Windows eller något nedladdat piratgrejs?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Avstängd

Phunky: Du sitter "här" fortfarande och försvarar Comhem med näbbar & klor ser jag

"Konsument Göteborg varnar för Comhem
Kunderna blir pålurade produkter och tjänster, sedan kommer de inte i kontakt med kundservice.
Så beskrivs Comhem hos Konsument Göteborg som har dubbelt så många anmärkningar mot företaget jämfört med föregående år.
Nu varnar man konsumenterna om att det råder "totalt kaos" hos Comhem."

http://www.expressen.se/gt/konsument-goteborg-varnar-for-comh...

Comhem vilket skämt, ni som har det...byt!

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Jag är löjligt nöjd med TiVo. Vilken annan leverantör erbjuder samma lösning till samma pris lika lätt som idag?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av SweCarl:

Phunky: Du sitter "här" fortfarande och försvarar Comhem med näbbar & klor ser jag

"Konsument Göteborg varnar för Comhem
Kunderna blir pålurade produkter och tjänster, sedan kommer de inte i kontakt med kundservice.
Så beskrivs Comhem hos Konsument Göteborg som har dubbelt så många anmärkningar mot företaget jämfört med föregående år.
Nu varnar man konsumenterna om att det råder "totalt kaos" hos Comhem."

http://www.expressen.se/gt/konsument-goteborg-varnar-for-comh...

Comhem vilket skämt, ni som har det...byt!

Jag tycker man ska vara lite mer nyanserad än du är. ComHem är ett skämt när det gäller kundservice. Har man problem med ComHem, då är det inte kul. Så långt håller jag med dig. Och om att de använder högst tveksamma metoder ibland för att lura in folk i dyrare abonnemang mm.

Men om man sitter med fungerande tjänster och inte behöver kontakta kundtjänst så fungerar det
Både tv och bredband är i mitt fall extremt stabilt, jag har nästan aldrig problem. Sedan kan jag tycka att jag betalar alldeles för mycket pengar till ComHem, men där får jag väl skylla mig själv som vill ha snabbt bredband, fotbollskanaler, alla tillgängliga HD-kanaler mm. Någonstans väljer jag ju ändå att betala för det hela. Så länge det fungerar felfritt åtminstone.

Edit: men visst, om jag hade möjlighet att få likvärdiga tjänster från ett annat företag skulle jag byta. Men de flesta som bor i ComHem-hus har inte möjlighet att byta till likvärdiga tjänster. Jag vägrar att gå tillbaka till adsl och jag har inte hittat en tv-leverantör som via bredband har lika bra utbud som ComHem.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

Jag tycker man ska vara lite mer nyanserad än du är. ComHem är ett skämt när det gäller kundservice. Har man problem med ComHem, då är det inte kul. Så långt håller jag med dig. Och om att de använder högst tveksamma metoder ibland för att lura in folk i dyrare abonnemang mm.

Men om man sitter med fungerande tjänster och inte behöver kontakta kundtjänst så fungerar det
Både tv och bredband är i mitt fall extremt stabilt, jag har nästan aldrig problem. Sedan kan jag tycka att jag betalar alldeles för mycket pengar till ComHem, men där får jag väl skylla mig själv som vill ha snabbt bredband, fotbollskanaler, alla tillgängliga HD-kanaler mm. Någonstans väljer jag ju ändå att betala för det hela. Så länge det fungerar felfritt åtminstone.

Edit: men visst, om jag hade möjlighet att få likvärdiga tjänster från ett annat företag skulle jag byta. Men de flesta som bor i ComHem-hus har inte möjlighet att byta till likvärdiga tjänster. Jag vägrar att gå tillbaka till adsl och jag har inte hittat en tv-leverantör som via bredband har lika bra utbud som ComHem.

Dont feed the troll.

raven6666: Om felen startar vid 1-2 på natten och håller i sig 4h frammåt så är det troligen comhem som gör nått. Om det ENBART är dessa nattetidsavbrott vi pratar om. Låter dock lite väl ofta i min mening. Jag trodde du inte kunde nå modemets gränssnitt när fel inträffade, naturligtvid lyser inte modemet korrekt om de gör något på sitt headend under arbetets gång men du borde kunna nå modemet. Någon gång måste dom ju uppgradera och iom företagskunderna får det inte ske dagtid helt enkelt. Men återigen lät det som många jobb om nu allt var just det. Borde gå att se om du slår in ditt postnummer på comhem.se strax efter avbrottet skulle jag tro? Alt går in på "mina sidor" och anger den e-postadress du använder så får du ev varningar innan. Vet inte riktigt hur comhem sköter den biten numera.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Phunky:

Dont feed the troll.

För att jag (och uppenbarligen inte bara jag) tycker att Comhem är den absolut sämsta leverantören man kan ha....right..
Comhem är trollen här.

*GÖTEBORG. Jenniffer Silva hade aldrig haft problem med sina räkningar. Men när hon blev kund hos Comhem hamnade hon plötsligt hos kronofogden - innan hon ens hade fått digitalboxen.
– Comhem är en katastrof, säger hon.
http://www.expressen.se/gt/ilskan-mot-comhem-efter-strul-kata...

**GÖTEBORG. Familjen Höglunds nya Tivo-box från Comhem fungerade inte.
De ringde kundtjänst varannan dag i två månader innan problemet åtgärdades.
– De kan ju inte få hålla på så här, säger Roger Höglund
http://www.expressen.se/gt/tivo-boxen-fungerade-inte--ringde-...

Bra där Comhem!

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Skrivet av Phunky:

raven6666: Om felen startar vid 1-2 på natten och håller i sig 4h frammåt så är det troligen comhem som gör nått.

Tanken har slagit mig men vid nästan alla avbrott har modemets lampor inte blinkat och när jag startat om modemet har lamporna slutat blinka efter ett tag, som om modemet skulle ha kontakt.

Citat:

Jag trodde du inte kunde nå modemets gränssnitt när fel inträffade

Kontakten bryts helt när jag inte längre kommer åt internet men startar jag om modemet kommer jag ibland åt gränssnittet men väldigt ostabilt.

Citat:

Men återigen lät det som många jobb om nu allt var just det. Borde gå att se om du slår in ditt postnummer på comhem.se strax efter avbrottet skulle jag tro? Alt går in på "mina sidor" och anger den e-postadress du använder så får du ev varningar innan. Vet inte riktigt hur comhem sköter den biten numera.

Driftsinformationen dom har är ett skämt, ett tag sen jag tittade men aldrig kommit upp några fel samtidigt som jag fått bekräftat av kundtjänst att det varit störningar och fått veta att alla fel inte läggs upp.

Skrivet av Dockland:

Det kan vara nästan vad som helst. Se efter fel och varningar i loggboken. Filtrera på system till att börja med. Annars är det svårt.

Tittade snabbt och fick fram detta, stämmer in på minuten när det strulade sist och använder google dns.

Namnmatchning för namnet 6to4.ipv6.microsoft.com orsakade timeout efter det att ingen av de konfigurerade DNS-servrarna svarade.

Citat:

Är det en laglig kopia av Windows eller något nedladdat piratgrejs?

Lånad av företag kan man säga, installerad för 2 år och 8 månader sen, uppdateringar och sånt fungerar som det skall.

Permalänk
Medlem

Problem med dreambox i comhem-hus.

Hejsan allesammans. Jag skaffade mig för några veckor sedan en dreambox som har fungerat galant och jag har fått in alla de kanalerna som ska fungera. Men så helt plötsligt så slutar den fungera och det ända meddelandet jag får upp när jag sätter på dreamboxen är något i stil med "Denna kanal kunde inte hittas!".

Först tänkte jag att det måste ha något att göra med att dom släckte ner och ändrade om till framtidensbredband nu i dagarna, men eftersom att jag inte ens kan få in 1, 2, 4 eller någon utav dom "gamla hederliga" kanalerna så blir jag osäker...

Jag har testat att bara köra antennkabeln direkt in i TVn också utan resultat... Någon som kanske sitter på ett svar om vad som är fel? Tack!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cflower:

Hejsan allesammans. Jag skaffade mig för några veckor sedan en dreambox som har fungerat galant och jag har fått in alla de kanalerna som ska fungera. Men så helt plötsligt så slutar den fungera och det ända meddelandet jag får upp när jag sätter på dreamboxen är något i stil med "Denna kanal kunde inte hittas!".

Först tänkte jag att det måste ha något att göra med att dom släckte ner och ändrade om till framtidensbredband nu i dagarna, men eftersom att jag inte ens kan få in 1, 2, 4 eller någon utav dom "gamla hederliga" kanalerna så blir jag osäker...

Jag har testat att bara köra antennkabeln direkt in i TVn också utan resultat... Någon som kanske sitter på ett svar om vad som är fel? Tack!

Har de stängt ner kabelnätet så kan du inte längre få in några kanaler via antennkabeln och din Dreambox är inte så mycket att ha längre. Stöder den Boxer så kan du köpa typ en bordsantenn och använda den för Boxerutbudet, alternativt en parabol och Viasat/Canal Digital om den stöder det (och du kan sätta upp en parabol), annars är det Comhems IP-TV box som gäller tyvärr.

Permalänk
Avstängd

Någon mer som har problem med att Youtube stoppar och börjar buffra utan att den fortsätter spela?
Jag var i kontakt med Comhem för ca en vecka sedan och dom skulle undersöka saken och sedan återkomma. Efter två dagar fick jag ett sms om att en tekniker hade åtgärdat problemet (vad det nu var), men problemet kvarstår. När jag gör bredbandskollen så får jag väldigt fina värden (har 50/10 lina).
Detta problemet får jag både i Firefox och i IE på båda mina datorer, har även provat med html5 spelaren utan resultat.

Har hört talas om att många ISPer har någon slags begränsning för Youtube, så jag börjar bli tveksam på att Comhem kan lösa detta inom rimlig tid.
Så nu lurar jag på att byta till Bredbandsbolaget, vad tror ni om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Någon mer som har problem med att Youtube stoppar och börjar buffra utan att den fortsätter spela?
Jag var i kontakt med Comhem för ca en vecka sedan och dom skulle undersöka saken och sedan återkomma. Efter två dagar fick jag ett sms om att en tekniker hade åtgärdat problemet (vad det nu var), men problemet kvarstår. När jag gör bredbandskollen så får jag väldigt fina värden (har 50/10 lina).
Detta problemet får jag både i Firefox och i IE på båda mina datorer, har även provat med html5 spelaren utan resultat.

Har hört talas om att många ISPer har någon slags begränsning för Youtube, så jag börjar bli tveksam på att Comhem kan lösa detta inom rimlig tid.
Så nu lurar jag på att byta till Bredbandsbolaget, vad tror ni om det?

Youtube funkar fint här. Alla format upp till 4K, så det är inte någon begränsning i deras bredband åtminstone.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Har de stängt ner kabelnätet så kan du inte längre få in några kanaler via antennkabeln och din Dreambox är inte så mycket att ha längre. Stöder den Boxer så kan du köpa typ en bordsantenn och använda den för Boxerutbudet, alternativt en parabol och Viasat/Canal Digital om den stöder det (och du kan sätta upp en parabol), annars är det Comhems IP-TV box som gäller tyvärr.

Men borde jag inte kunna få in 1an och 2an och dylikt ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cflower:

Hejsan allesammans. Jag skaffade mig för några veckor sedan en dreambox som har fungerat galant och jag har fått in alla de kanalerna som ska fungera. Men så helt plötsligt så slutar den fungera och det ända meddelandet jag får upp när jag sätter på dreamboxen är något i stil med "Denna kanal kunde inte hittas!".

Först tänkte jag att det måste ha något att göra med att dom släckte ner och ändrade om till framtidensbredband nu i dagarna, men eftersom att jag inte ens kan få in 1, 2, 4 eller någon utav dom "gamla hederliga" kanalerna så blir jag osäker...

Jag har testat att bara köra antennkabeln direkt in i TVn också utan resultat... Någon som kanske sitter på ett svar om vad som är fel? Tack!

Du kan väl ringa till kundservice och klaga över att din dreambox inte fungerar längre^^

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Du kan väl ringa till kundservice och klaga över att din dreambox inte fungerar längre^^

Haha nja... Om det ändå vore så enkelt

Permalänk
Medlem

Hejsan: Jag ska snart flytta till en nu lägenhet där ska dom ha ComHem fiber så jag undrar hur bra är det fiber bredbandet är dom lika bra som BBB eller Bahnhof??

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i7-7700K CPU @ 4.20GHz

Memory 16.00 GB
Video Card NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti