Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Mafia 2 -- Ser du fram emot det/ska du köpa det?

Permalänk

Roligt hur ni hakar upp er på ett enda ord. Det var menat som skämt, men så klart lite sanning bakom. Iallafall, ordet "rättfärdigar" förändrar inte faktum att jag antagligen inte kommer att köpa spelet. Sen varför inte får ni gärna skita i, jag svarade endast trådskaparens fråga.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Haha, tillåt mig att skratta. Vad vet du om mig? Naturligtvist inget, så kom inte med såna spydiga kommentarer. Inte ens om jag råkade vara miljonär skulle jag betala för datorspel som enligt mig är slöseri med tid, fördummar folk samtidigt som att vissa blir rika på vårt nederlag.

Tillåt mig att skratta för det är nog det dummaste jag någonsin hört. Du tycker alltså spel är fördummande men ändå vill du spela dom men inte betala för dom? Du min vän, är ett skämt.

@azoapes: När jag var student klara jag _betala_ för mina spel, röka, betala försäkring, skatt, bensin, vara ute med polarna, festa osv på mitt studiebidrag. Jobbade ca 2 veckor varje år, och varje år hadde jag ca 10k överskott.

Så sluta snacka skit för det är inte på någotsätt försvarbart. Och om man nu vill spela ett spel som Mafia 2 så gå och lär er hur det fungerar och sluta tro ni ska få allt get till er.

Och att inte hinna jobba? Det finns inte, det handlar så fall om att inte vilja jobba.

@Alcoholica igen: Väldigt bra skämt där. Du skriver först varför du inte kommer köpa spelet sen skriver du att vi ska skita i varför, när folk svarar.

Permalänk

Du har en poäng där, borde ha tänkt för mig. Anade inte att Sweclockers var fullt med så pass många lojala (<-- för att använda ett politiskt korrekt ord och inte skapa oönskade reaktioner) konsumenter.

Varför jag testar spel trots att jag tycker att det är slöseri med tid och har en hjärnkrympande effekt är för att jag är helt enkelt intresserad av vad hälften av dagens ungdomar lever för. Tycker det är fascinerande att folk kan bli så pass insnöade i spelandet. På samma sätt som du antagligen inte skulle stödja en terroristorganisation tänker jag inte betala för spel.

Sen utifrån vad du hade råd med under din studietid kan jag bara dra 2 slutsatser: Antingen pluggade du på 80 talet när 2 liter mjölk kostade 2 kronor, eller väldigt generösa bidrag från föräldrarna.

Jag kan också säga att jag jobbar mer än vad jag går i skola och får nästan full månadslön och gissa vad? Jag tar ändå mitt studiebidrag trots att jag egentligen inte skulle behöva det. Eller hur vilken snåljåp jag är? Men det är helt jävla irrelevant för det är inte p.g.a ekonomin jag inte köper spelet, utan av andra orsaker. Men du Dvärgen kan lägga dig med gott samvete. Du lägger din lön på spel och såna grejer, visserligen helt meningslösa, men du betalar åtminstone. Det är den idealiska medborgaren!

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Tillåt mig att skratta för det är nog det dummaste jag någonsin hört. Du tycker alltså spel är fördummande men ändå vill du spela dom men inte betala för dom? Du min vän, är ett skämt.

@azoapes: När jag var student klara jag _betala_ för mina spel, röka, betala försäkring, skatt, bensin, vara ute med polarna, festa osv på mitt studiebidrag. Jobbade ca 2 veckor varje år, och varje år hadde jag ca 10k överskott.

Om du inte hade köpt spelen hade du legat på 15K överskott.

Så givetvis är det bättre att "ladda hem" spelen ur en ekonomisk synvinkel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
@azoapes: När jag var student klara jag _betala_ för mina spel, röka, betala försäkring, skatt, bensin, vara ute med polarna, festa osv på mitt studiebidrag. Jobbade ca 2 veckor varje år, och varje år hadde jag ca 10k överskott.

Grattis, men om man får vanligt studiebidrag är det 10500:- per år. Jag vet inte om du jobbade två veckor som fullt utbildad flygledare, men jag finner det svårt att tro att en student idag har råd med bil och bensin förutom allt festande osv för några få tusenlappar om året.

Sen att merparten av oss piratkopierar spel är väl ingen nyhet? Även om man inte får prata om det på sweclockers är det en MINORITET som faktiskt köper sina spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Du har en poäng där, borde ha tänkt för mig. Anade inte att Sweclockers var fullt med så pass många lojala (<-- för att använda ett politiskt korrekt ord och inte skapa oönskade reaktioner) konsumenter.

Varför jag testar spel trots att jag tycker att det är slöseri med tid och har en hjärnkrympande effekt är för att jag är helt enkelt intresserad av vad hälften av dagens ungdomar lever för. Tycker det är fascinerande att folk kan bli så pass insnöade i spelandet. På samma sätt som du antagligen inte skulle stödja en terroristorganisation tänker jag inte betala för spel.

Sen utifrån vad du hade råd med under din studietid kan jag bara dra 2 slutsatser: Antingen pluggade du på 80 talet när 2 liter mjölk kostade 2 kronor, eller väldigt generösa bidrag från föräldrarna.

Jag kan också säga att jag jobbar mer än vad jag går i skola och får nästan full månadslön och gissa vad? Jag tar ändå mitt studiebidrag trots att jag egentligen inte skulle behöva det. Eller hur vilken snåljåp jag är? Men det är helt jävla irrelevant för det är inte p.g.a ekonomin jag inte köper spelet, utan av andra orsaker. Men du Dvärgen kan lägga dig med gott samvete. Du lägger din lön på spel och såna grejer, visserligen helt meningslösa, men du betalar åtminstone. Det är den idealiska medborgaren!

Menar inte spel i helhet, jag laddar ochså ner spel. Mafia 2 därimot, förtjänar varända öre dom kan få.

Jag gick ut skolan för 3 år sen, möjlken låg ungefär som den gör nu. Dock gjorde jag lite extra små saker här och var.

Atityden.

@WhateverR: No shit.

NatoGandalf: Hadde ca 110kr i h + ob. Jag jobba som trädgårds mästare.
Skatt: 2000kr
Försäkring: 2500kr
Bensin/skador etc: 7000kr

Det är klart det går. Sen det lilla extra jobbet, och lite små delar här och var.

Men jag pratar fortfrande inte om spel i helhet utan om Mafia.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica

Jag kan också säga att jag jobbar mer än vad jag går i skola och får nästan full månadslön och gissa vad? Jag tar ändå mitt studiebidrag trots att jag egentligen inte skulle behöva det. Eller hur vilken snåljåp jag är? Men det är helt jävla irrelevant för det är inte p.g.a ekonomin jag inte köper spelet, utan av andra orsaker. Men du Dvärgen kan lägga dig med gott samvete. Du lägger din lön på spel och såna grejer, visserligen HELT MENINGSLÖSA, men du betalar åtminstone. Det är den idealiska medborgaren!

Varför har du en sån bra dator om du hatar datorspel så mycket ?

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Varför har du en sån bra dator om du hatar datorspel så mycket ?

Det är många som har "BRA" datorer och inte spelar.

Kolla min dator i sign... spelar jag mycket tror du? Absolut inte. xD Eller jo... på konsol.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Det har hänt att jag har spelat, bl.a. CoD 4. Alla vet hur det är med grupptrycket. Jag köpte burken för att jag är intresserad av spelutvecklingen, vad de nya spelen "erbjuder" osv, men det är inget som fångar mig. Jag skaffar ett spel, spelar det i några timmar sammanlagt, sen åker det oftast i Papperskorgen. Förstår inte varför jag skulle betala för spel om jag inte har någon nytta av det, och ingen annan förlorar eller blir påverkad av att jag "stjäl" mina spel.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Det har hänt att jag har spelat, bl.a. CoD 4. Alla vet hur det är med grupptrycket. Jag köpte burken för att jag är intresserad av spelutvecklingen, vad de nya spelen "erbjuder" osv, men det är inget som fångar mig. Jag skaffar ett spel, spelar det i några timmar sammanlagt, sen åker det oftast i Papperskorgen. Förstår inte varför jag skulle betala för spel om jag inte har någon nytta av det, och ingen annan förlorar eller blir påverkad av att jag "stjäl" mina spel.

Att ladda hem ett spel, alternativt låta bli att spela det överhuvudtaget... vad förlorar de mest på?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Men om jag laddar ner det, alternativt: skulle aldrig köpa det. Varför skulle de förlora överhuvudtaget?

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Att ladda hem ett spel, alternativt låta bli att spela det överhuvudtaget... vad förlorar de mest på?

De förlorar mer på att han inte spelar det alls än om han laddar ner det, eftersom han kanske köper fullversionen för att spela online t.ex. Det är alltid bättre att folk spelar spelet än att dom inte gör det, oavsett om folk betalar för sig eller inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
De förlorar mer på att han inte spelar det alls än om han laddar ner det, eftersom han kanske köper fullversionen för att spela online t.ex. Det är alltid bättre att folk spelar spelet än att dom inte gör det, oavsett om folk betalar för sig eller inte.

Så hur skulle det se ut om alla ladda ner spelen? och ingen köpte det?

Om ingen köper spelen men spelar dom för fullt, hur går det ihop för speltillverkarna?

Permalänk
Medlem

Solklart köp. Mafia rankar jag fortfarande som det bästa spelet jag spelat eftersom jag gillar spel med en bra story. Direkt från introfilmen när kameran seglade över havet med måsar skrikande och den pampiga musiken i bakgrunden kunde man ana att det skulle hålla hög klass.

Sen om Mafia 2 inte kommer att utveckla mig som person är inget jag gråter över, jag har andra ställen att ta intryck ifrån än den sfären jag räknar som ren underhållning.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Så hur skulle det se ut om alla ladda ner spelen? och ingen köpte det?

Om ingen köper spelen men spelar dom för fullt, hur går det ihop för speltillverkarna?

Det skulle vara ungefär som ifall alla bara skulle strunta i att köpa några spel. Vilket leder till att speltillverkarna inte får betalt.

Men nu är ju spel något man kan leva utan. ^^

Och jämför inte "ettor & nollor" med "materia". Det är långt ifrån en rättvis jämförelse. Kopiering är kopiering... stöld är stöld. Likheten är att båda är brottsligt. (OLAGLIG kopiering ja)

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer garanterat köpa, älskade ettan

Halva grejen med att ha ett spel är ju att få kartongen, därför suger det att ladda ner spel :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazuo
Kommer garanterat köpa, älskade ettan

Halva grejen med att ha ett spel är ju att få kartongen, därför suger det att ladda ner spel :/

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

^ Kul för dig, du har lärt dig att måla och klistra..

Permalänk
Hedersmedlem

Tillbaka till ämnet!

Fortsätt snacket om era studentekonomier i PM. En tråd om de moraliska och eknomiska aspekterna av piratkopiering passar sig bättre i en annan tråd än här.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Kommer bli en lååång sommar! Mafia 2 kommer äga skiten ur det mesta på marknaden enligt min mening, då ettan är ett av tidernas bästa spel!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hickclub
Kommer bli en lååång sommar! Mafia 2 kommer äga skiten ur det mesta på marknaden enligt min mening, då ettan är ett av tidernas bästa spel!

Ettan är helt klart mycket bra. Framför allt är det skönt att slippa de IQ-befriade B-filmsinspirerade 'hjältarna' ala Crysis och Far Cry.

Permalänk

Japp detta spelet kommer garanterat vara värt min plånbok.

Ser även fram mot Deus ex 3.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Kommer lätt köpa det. Väntar spänt. Sen väntar jag på GTA4 också. Men mest på Mafia 2.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazuo
Kommer garanterat köpa, älskade ettan

Halva grejen med att ha ett spel är ju att få kartongen, därför suger det att ladda ner spel :/

Jag som tycker "köpa-online-ladda-ner-spelen" är kanon. Då spar man plats.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Jag som tycker "köpa-online-ladda-ner-spelen" är kanon. Då spar man plats.

Mm, det är sant, börjar bli fullt i min hylla :/
Gillar ändå bättre att ha kartongen ^^

Permalänk

Jag kommer Köpa det lätt. Enligt mig så är Mafia det bästa spelet genom tiderna. Jag var så gott som beroende av det. Vet inte hur många gåner jag har klarat hela spelet, men över 10 ggr säkert.

Permalänk
Medlem

Gamereactor som kommer ut den 11 april kommer att ha en artikel med nya bilder av Mafia.

Bild: http://www.gamereactor.se/media/big/gamereactor54_11_149838.j...

Permalänk

De har gjort om hemsidan nu också:
http://www.2kgames.com/mafia2/home.html

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Så hur skulle det se ut om alla ladda ner spelen? och ingen köpte det?

Slutar du betala för dina spel bara för att jag laddar ner mina eller?

Permalänk
Medlem

Är dessa bilder nya? (klicka på bilderna för att se dom i högre upplösning):
http://games.tiscali.cz/previews/mafia2info/index.asp

Och the två första här: http://games.tiscali.cz/clanek/screen.asp?id=12318

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'