Permalänk

Bög/flata

Är det hets mot folkgrupp om man kallar en kille för bög? Eller en brud för flata? Är det normalt att vara si och så?

I dagens Sverige är det ju så svårt att ens få diskutera saker som är lite känsligt, men va fan man måste få diskutera utan riskera påhopp!

Är ni för eller emot begreppet/ordet!

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk

Ungefär samma fråga som den här på forumet om det är okej att säga neger, tillskillnad från att fler homosexuella själv använder ordet bög, än vad mörkhyade använder ordet neger.

Och svaret enligt rättsväsendet är det beror på i vilket sammanhang, det är lagligt att kalla någon på arbetsplatsen för idioten. Men gör man det enbart p.g.a. personens läggning så är det inte okej.
Detsamma gäller bög, använder man det inte som skällsord så är det ett helt okej ord, men lägger man till jävel efter och gapar efter homosexuella så är det inte längre okej.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Ungefär samma fråga som den här på forumet om det är okej att säga neger, tillskillnad från att fler homosexuella själv använder ordet bög, än vad mörkhyade använder ordet neger.

Och svaret enligt rättsväsendet är det beror på i vilket sammanhang, det är lagligt att kalla någon på arbetsplatsen för idioten. Men gör man det enbart p.g.a. personens läggning så är det inte okej.
Detsamma gäller bög, använder man det inte som skällsord så är det ett helt okej ord, men lägger man till jävel efter och gapar efter homosexuella så är det inte längre okej.

Precis, det är väl adrig ok att kalla någon för jävel....inte så hyfsat o snällt. Men om en person är en idiot. Och man kallade denne det. Ja då borde det vara hets mot "idot" folk gruppen (eller rasistiskt)...vad vet jag. Men teoretiskt så vore ju det.

Bög "titel" eller inte så verkar ju detta ämne vara helt känsligt att ens kritisera.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Precis, det är väl adrig ok att kalla någon för jävel....inte så hyfsat o snällt. Men om en person är en idiot. Och man kallade denne det. Ja då borde det vara hets mot "idot" folk gruppen (eller rasistiskt)...vad vet jag. Men teoretiskt så vore ju det.

Bög "titel" eller inte så verkar ju detta ämne vara helt känsligt att ens kritisera.

Att kalla någon för idiot är inte hets mot folkgrupp, eftersom det inte finns någon "idiot-folkgrupp". Dock kan det rubriceras som förolämpning eller förtal.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

varför skapa en ny tråd, när det redan finns en med liknade ämne? :S

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Att kalla någon för idiot är inte hets mot folkgrupp, eftersom det inte finns någon "idiot-folkgrupp".

Hmm... Är du säker på det? Ibland undrar jag...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
varför skapa en ny tråd, när det redan finns en med liknade ämne? :S

Därför att i denna tråden handlar det om det är ok att kalla någon bög/flata eller ens vara detta. Och om man är för eller mot detta. Visst man kan väl "nagga" lite runt ämnet det är la ok tror ja.
Jag vet ju att detta är en folkgrupp och så svårt och känsligt att ens försöka kritisera.
Men varför får man inte kritisera denna "folkgrupp" utan att det ska behöva bli väsen? Man måste ju få säga vad man tycker, eller? I min värld så kan jag inte acceptera....jag tycker att det ska vara "kärnfamiljen". Och det är det bästa för barn o annat.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Därför att i denna tråden handlar det om det är ok att kalla någon bög/flata eller ens vara detta. Och om man är för eller mot detta. Visst man kan väl "nagga" lite runt ämnet det är la ok tror ja.
Jag vet ju att detta är en folkgrupp och så svårt och känsligt att ens försöka kritisera.
Men varför får man inte kritisera denna "folkgrupp" utan att det ska behöva bli väsen? Man måste ju få säga vad man tycker, eller? I min värld så kan jag inte acceptera....jag tycker att det ska vara "kärnfamiljen". Och det är det bästa för barn o annat.

Så barn med ensamstående föräldrar ska placeras i fosterhem tills föräldrarna skaffar en partner?

Permalänk
Medlem
Citat:

På grund av att varken du eller jag har något att säga till om vad gäller någon annans sexuella läggning. Det är deras ensak. Om du kritiserar en homosexuell eller någon annan i liknande situation blir det hela personligt och kränkande. Dock får du gärna ha åsikter om huruvida det är lämpligt för homosexuella att adoptera. Detta på grund av att det inte gäller dem som personer på samma sätt (även om det nuddar det personliga området).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

I min värld så kan jag inte acceptera....jag tycker att det ska vara "kärnfamiljen". Och det är det bästa för barn o annat.

I min värld vore det bäst om du inte skaffade barn som du kunde föra vidare dina värderingar till.
Men varför ska du eller någon annan bry sig om vad jag tycker om ditt liv?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Så barn med ensamstående föräldrar ska placeras i fosterhem tills föräldrarna skaffar en partner?

Var är du och seglar? Har du tappat vinden? Jag menade att man o kvinna +barn typ.

Se, så känsligt det blev plötsligt. Kränk o kränk man kan väl disuktera om saken. Det verkar ju som att man INTE ens får nämna nåt negativt om bögar eller med liknande sexuell läggning för att det ska bli "kränkande". Jag pratar inte om personer i fråga utan just den sexuella läggningen, är det ok eller?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Var är du och seglar? Har du tappat vinden? Jag menade att man o kvinna +barn typ.

Se, så känsligt det blev plötsligt. Kränk o kränk man kan väl disuktera om saken. Det verkar ju som att man INTE ens får nämna nåt negativt om bögar eller med liknande sexuell läggning för att det ska bli "kränkande". Jag pratar inte om personer i fråga utan just den sexuella läggningen, är det ok eller?

Visst har homosexualitetfrågan blivit lite som invandringsfrågan att man inte får kritisera.
Men om du t.ex. var ute efter att diskutera adoption hos homosexuella par, så är det väldigt fel att börja med att diskutera huruvida man får kalla någon för bög/flata. Då du redan där antyder om varför du tycker adoption är fel,-att du inte gillar deras läggning.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Visst har homosexualitetfrågan blivit lite som invandringsfrågan att man inte får kritisera.
Men om du t.ex. var ute efter att diskutera adoption hos homosexuella par, så är det väldigt fel att börja med att diskutera huruvida man får kalla någon för bög/flata. Då du redan där antyder om varför du tycker adoption är fel,-att du inte gillar deras läggning.

Nej jag var inte ute efter att just adoptionsfrågan. Utan homosexualitet rent allmänt. Jag har inte ens nämn nåt om adoption vad jag kan se i mina inlägg, kan du? Nämnde dock att jag va för "kärnfamilj" men det är en annan femma. Jag lämnar det och återgår till huvudämnet, överens?

Håller med om att denna homo frågan är minst lika känslig som invandringsfrågan. Tycker ni att det är fel att ens diskutera detta ämnet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker ni att det är fel att ens diskutera detta ämnet?

Nej, det tycker vi inte. Det är nästan ingen som tycker det. Det är bara sådana som du som försöker göra er till något slags yttrandefrihetens förkämpar genom att provocera och hoppas att någon tar illa upp.

Det finns ingen stor konspiration bland landets politiker och medier som syftar till att tysta ner alla obehagliga åsikter. Om folk här på forumet reagerar negativt när du kommer med dina inlägg så betyder det inte att de är hjärntvättade av det politiskt korrekta etablissemanget, det betyder att de tycker du är en tröttsam jävel som ska hålla på och dra upp den här debatten en gång till.

Jag kan köpa att det är lågt i tak inom de svenska riksdagspartierna när det gäller invandringsfrågan. Emellertid förtjänar den frågan en debatt på högre nivå än det gamla vanliga "men det får man inte säga för då blir man kallad rasist". Över huvud taget tycker jag aldrig de här diskussionerna leder någon vart och det beror förmodligen på att de flesta som säger sig vurma för yttrandefriheten i det här fallet egentligen skiter i den och mest vill klanka ner på diverse minoriteter (svarta, invandrare, homosexuella osv).

Om du har något att säga, säg det rakt ut och bekymra dig om följderna senare. Att insinuera att dina debattmotståndare vill tysta ner dig är enbart löjligt när så inte är fallet.

Politiskt korrekt är nog bland det minst politiskt korrekta man kan vara idag. Åtminstone på Internet.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Håller med om att denna homo frågan är minst lika känslig som invandringsfrågan. Tycker ni att det är fel att ens diskutera detta ämnet?

Det är lite infekterat, ja. Men man kan definitivt ha diskussioner som är känsliga trots detta.
Jag har flera gånger diskuterat hurvida det beror på något genetiskt, hormonrubbning i fosterutvecklingen, uppväxt etc... Jag tror inte att någon närvarande tog det minsta illa upp.

Vad du diskuterar är vad som är moraliskt rätt eller fel i andras liv, det ska du ge fan i. Det är inte din business.

Permalänk
Citat:

Nej jag var inte ute efter att just adoptionsfrågan. Utan homosexualitet rent allmänt. Jag har inte ens nämn nåt om adoption vad jag kan se i mina inlägg, kan du? Nämnde dock att jag va för "kärnfamilj" men det är en annan femma. Jag lämnar det och återgår till huvudämnet, överens?

Homosexualitet rent allmänt? Som det är rätt eller fel att vara homosexuell?
Så är den frågan körd för länge sedan, speciellt idag när sexualiteten har blivit mer öppen och det är nästan status att ha barn med så många olika personer som möjligt. I nästan vilken matbutik man går i så är den full av porrtidningar och kondomer säljs helt öppet. Prata om gammal moral.. Dessutom utgör själva homosexuellitet inte något problem för 3:e part, medans i det första så blir barn lidande.

*edit*
Tog bort svammel som bara blev offtopic.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kallar flator och bögar för flator och bögar, när jag känner för det. Vanligtvis känner jag inte för det.
Vette fasen om någon av dem tar illa upp. Verkar mer som att en och annan blir glad och kanske t.o.m. lite stolt. Who knows?

Så att kalla någon för flata eller bög, vilket var trådens huvudfråga.. ja, det tycker jag man kan göra. Varför bli kränkt? Är man homo så är man, annars inte.
Lite som alla problem eg, de finns inte! Finns det en lösning så är det inget problem. Finns det ingen lösning så är det inget att göra och då kan man lika gärna lämna det. No problem!

Nej, jag säger bara "reclaim the bög/flata" och gå ut och klappa din böggranne på axeln och fråga hur hans flata till fru har det och skratta med din bögmun och var glad över varje flata i hela världen.. eller nått. Happy happy ^^

Om någon vill ta illa upp, kanske att den tycker det är svårt att vara bi (man får ju trots allt 100% större chans på ragg och sånt, skitjobbigt!), så får den väl ta det. Orka gå omkring och slåss för det.

He, minns en ljugare som en klassis drog en gång. Festival och festivalstämning (= lättöl) och kompisen blir kaxig och säger till närmsta tuppkam "Öhhh!... sug min kuk jvla bög!" och drar fram den, varpå tuppkammen går fram, ställer sig på knä och suger. Den personen, vilken är stark homofobisk, får chock så han inte kan röra sig eller knappt andas och blir vit och blå i ansiktet och efteråt spyr han.
Tuppkamsbögen tackar för provsmaket och skrattar därifrån i sakta mak.
Vem led värst lixom?

Så kan jag säga bög och flata hur jag vill då?
Nja.. jag vill ju inte såra mina vänner, så jg lägger ju inte till något "jvla" eller "dumma" framför bög eller flata (när jag nu väl säger det). Precis om jag oftast inte kallar mina vänner för något på "jvla" eller "dumma".

Andra då?
Ser jag att de tar illa upp så får jag väl be om ursäkt, annars får jag bara skylla mig själv.

Vad har vi för regler emot detta för att det inte skall eskalera och något böghat kommer fram då?
Regler behövs väl inte? Vi har ju kampanjer och stolta bögar och flator som jobbar emot det. Jag menar.. om alla homofober samlades emot alla homofiler, vilken sida skulle utgöra största mängden? Bah! Jag tror det väger jämt upp.

Och orka vara homofob? Jag menar, man kan ju inte röra sig ute isf! Tre av tio har annan läggning än hetero. Man får ju sitta inne och dricka spriten under tystnad istället för att svänga sina lurviga och slicka på katter. Kul liv.
Orka vara homofob och dyl.
Som att vara.. regnallergiker.

Äsch, kalla bögen/flatan/heterot vad ni vill, jag är inte den som orkar höja på ögonbrynet så länge ni inte skadar mina vänner.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Re: Bög/flata

Citat:

Är det hets mot folkgrupp om man kallar en kille för bög? Eller en brud för flata? Är det normalt att vara si och så?

I dagens Sverige är det ju så svårt att ens få diskutera saker som är lite känsligt, men va fan man måste få diskutera utan riskera påhopp!

Är ni för eller emot begreppet/ordet!

Här säger vi emot oss själva så det ryker om det.

Du klagar över att du inte får kalla folk bögar och flator utan att riskera påhopp. Du kanske skulle hålla dig ifrån påhopp själv om du nu inte vill få samma medicin tillbaks?

Huruvida jag är för eller emot ordet är egentligen ganska oviktigt, om personen som är måltavla för ordet inte uppskattar att bli kallad det ska denne väl slippa det? Och om jag nu bestämmer mig för att kalla denne för bög eller flata får jag väl räkna med att få en reaktion från den andre. Kallar du random kille/tjej bög/flata är det väl inte så mycket hets mot folkgrupp som förtal.

Ja, man får diskutera, men precis som andra typer av friheter handlar yttrandefriheten om frihet under ansvar. Beter du dig som en riksbuffel får du ju räkna med mothugg. Jag tycker det är lite skevt att folk tycker att de ska få springa omkring och trycka ner andra människor, och sedan när de möts av en kraftig reaktion tar yttrandefriheten som en sköld. Åtnjuter du gästfrihet gäller det väl att du sköter dig? Åtnjuter du tryckfrihet finns det ändå regler du måste följa. Åtnjuter du frihet finns det lagar och regler du ska rätta dig efter.

Märkligt att vissa tycker att de kan få bete sig hur som helst på andras bekostnad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Det är lite infekterat, ja. Men man kan definitivt ha diskussioner som är känsliga trots detta.
Jag har flera gånger diskuterat hurvida det beror på något genetiskt, hormonrubbning i fosterutvecklingen, uppväxt etc... Jag tror inte att någon närvarande tog det minsta illa upp.

Vad du diskuterar är vad som är moraliskt rätt eller fel i andras liv, det ska du ge fan i. Det är inte din business.

Men du har ju snackat om det är ett genetiskt eller hormonrubbningar osv. Det är väl att köra huvudet i skiten riktigt. Den diskussionen verkar ju handla om det skulle vara en genetisk sjudom eller nåt om ja fattat rätt. Och då är ju inte du alls bättre eller snarare sämre människa än mig (i vissa ögon) som tog upp en helt annan grej på en låg nivå. Det jag tagit upp är om det är "ok att kalla någon för just bög/flata", comprende? Jag vet att många har åsikter om detta men som inte vågar yttra sig pga av ont efteråt.

Vadå moraliskt? Vad är moral i dagen samhälle? verkar som alla skiter i moralen o gör som alla vill ändå. Se på alla typer av folk och "dubbelmoralen" den finns däremot !

Det verkar som att det tar eld i diskussionen Och att de flesta är för, men ingen mot? Underligt...för det brukar ju vara folk på båda sidor

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men du har ju snackat om det är ett genetiskt eller hormonrubbningar osv. Det är väl att köra huvudet i skiten riktigt. Den diskussionen verkar ju handla om det skulle vara en genetisk sjudom eller nåt om ja fattat rätt. Och då är ju inte du alls bättre eller snarare sämre människa än mig (i vissa ögon) som tog upp en helt annan grej på en låg nivå. Det jag tagit upp är om det är "ok att kalla någon för just bög/flata", comprende? Jag vet att många har åsikter om detta men som inte vågar yttra sig pga av ont efteråt.

Vadå moraliskt? Vad är moral i dagen samhälle? verkar som alla skiter i moralen o gör som alla vill ändå. Se på alla typer av folk och "dubbelmoralen" den finns däremot !

Det verkar som att det tar eld i diskussionen Och att de flesta är för, men ingen mot? Underligt...för det brukar ju vara folk på båda sidor

Är bruna ögon en genetisk sjukdom? Har personer över 190 en genetisk sjukdom? Allt styrs av våra gener, så jag tycker det är en mycket intressant fråga om det är sådant som skulle kunna forma oss i vuxna livet. Jag tror det kan va dubbelt, både genetiskt samt något som uppkommer efter födsel.

Sen fattar jag inte varför man skulle vilja kalla någon bög eller flata, det är sånt som jobbiga fjortisar springer omkring på stan och gör för att de tror att man är cool då.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Men du har ju snackat om det är ett genetiskt eller hormonrubbningar osv. Det är väl att köra huvudet i skiten riktigt.

Nej, denna fråga har ett svar som är Sant med stort "s". Denna Sanning är där oavsett om vi vill veta av den eller inte.
Det är inte dömmande att råka vilja veta något om världen vi lever i, homosexualitet är en stor del av den mänskliga existensen.

Citat:

Och då är ju inte du alls bättre eller snarare sämre människa än mig (i vissa ögon) som tog upp en helt annan grej på en låg nivå. Det jag tagit upp är om det är "ok att kalla någon för just bög/flata", comprende? Jag vet att många har åsikter om detta men som inte vågar yttra sig pga av ont efteråt.

Vad jag frågar är i stil med "Har Metal Lars brunt hår?" din fråga är i stil med "Har Metal Lars existensberättigande" (även om den nu kanske inte är lika extrem)

Citat:

Annat var det på "the good ol' times", eller hur? Snälla...

Det har inte funnits någon period (då menar jag inte just specifikt detta år, utan i lite större skala) under människans existens som vi varit såpass "moraliska".
Våldtäkter och mord har aldrig varit så sällsynta, svält har aldrig varit så ovanligt, etc... (räknat i andelen av befolkningen dvs)

Citat:

Jag är inte för, jag är inte emot.
Jag tycker inte att vi utomstående har någon talan i frågan om vad andra vuxna människor frivilligt gör med varandra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Nej, denna fråga har ett svar som är Sant med stort "s". Denna Sanning är där oavsett om vi vill veta av den eller inte.
Det är inte dömmande att råka vilja veta något om världen vi lever i, homosexualitet är en stor del av den mänskliga existensen.

Vad jag frågar är i stil med "Har Metal Lars brunt hår?" din fråga är i stil med "Har Metal Lars existensberättigande" (även om den nu kanske inte är lika extrem)

Annat var det på "the good ol' times", eller hur? Snälla...

Det har inte funnits någon period (då menar jag inte just specifikt detta år, utan i lite större skala) under människans existens som vi varit såpass "moraliska".
Våldtäkter och mord har aldrig varit så sällsynta, svält har aldrig varit så ovanligt, etc... (räknat i andelen av befolkningen dvs)

Jag är inte för, jag är inte emot.
Jag tycker inte att vi utomstående har någon talan i frågan om vad andra vuxna människor frivilligt gör med varandra.

Vi måste bry oss min vän om det ska bli en bra värld att leva i. Och det är och kommer att förbli att folk bryr sig hur du än vrider och vänder och böjer på det. Det är mänskligt att bry sig, negativt eller positivt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det kan väl inte vara en så stor överasskning att folk tar illa åt sig om du kallar dom bög eller flata?

Jag menar, om du är vän med någon som är bög, då tror jag inte han/hon tar illa åt sig om personen inte är riktigt känslig. Men annars tror jag inte det vore en bra idé att kalla folk bögar hejvilt.

Och nej, det är inte normalt att vara bög, men det är inget fel med det eftersom det är inget man väljer. Och jag menar, folk får väl göra som dom vill? Förstår inte hur det skadar dig när två män har rumpsex med varandra flera mil bort?

Om dom däremot har rumpsex på din trädgård varje morgon, då kan jag förstå ditt problem med bögar eftersom du då hade haft svårt att klippa gräset just där. Det hade blivit lite ojämnt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Det kan väl inte vara en så stor överasskning att folk tar illa åt sig om du kallar dom bög eller flata?

Jag menar, om du är vän med någon som är bög, då tror jag inte han/hon tar illa åt sig om personen inte är riktigt känslig. Men annars tror jag inte det vore en bra idé att kalla folk bögar hejvilt.

Och nej, det är inte normalt att vara bög, men det är inget fel med det eftersom det är inget man väljer. Och jag menar, folk får väl göra som dom vill? Förstår inte hur det skadar dig när två män har rumpsex med varandra flera mil bort?

Om dom däremot har rumpsex på din trädgård varje morgon, då kan jag förstå ditt problem med bögar eftersom du då hade haft svårt att klippa gräset just där. Det hade blivit lite ojämnt.

Hahaha, ojämt?! Nja...hade nog kört över dem med gräsklipparnen tror ja

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Bögar, negrer, flator, juggar, svennar, muppar. Ni kan alla ta och suga stor salt.

Jo man får säga så. Men man kan försöka undvika att såra människor, gör man detta bör man be om ursäkt. Är det så jävla svårt egentligen?

Permalänk

Det enda jag reagerar på idag är att jag uppfattar det som om det har blivit lite inne att vara "bög" i alla fall i Göteborg! Tidigare har det inte varit så många som är homosexuella,då menar jag öppet! Men efter att den ena efter den andra kändisen "talat ut"(ja,det ger dom även publlicitet) så har många andra det också! Sen är Göteborg också en "böghatar stad" i alla fall om du jämför med resten av Sverige och detta är känt sedan länge,så kanske därför jag uppfattar det så?!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pierre232
Det enda jag reagerar på idag är att jag uppfattar det som om det har blivit lite inne att vara "bög" i alla fall i Göteborg! Tidigare har det inte varit så många som är homosexuella,då menar jag öppet! Men efter att den ena efter den andra kändisen "talat ut"(ja,det ger dom även publlicitet) så har många andra det också! Sen är Göteborg också en "böghatar stad" i alla fall om du jämför med resten av Sverige och detta är känt sedan länge,så kanske därför jag uppfattar det så?!

Håller med om det om "publicitet + inne grejen att vara bög. Tv, radio ja all media spyr ut publicitet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är inte alls "inne" att vara bög. Vissa är bögar, andra inte. Det är bara lättare att visa det öppet nu än vad det var för 20 år sen. Och det är en bra sak.

Ni får helt enkelt börja acceptera. Desto tidigare desto bättre.

Kommer ihåg när jag var yngre, typ runt 15-16. Då gillade jag inte fransmän för nån konstig anledning. Helt random. Det var väl för att jag gick på engelsk skola med massa franskhatande engelsmän. Men sen träffade jag några fransmän som var rikigt sköna människor. Vi spelade fotboll, bodde, levde och jobbade med varann i bara en månad. Men det var liksom nog. Man får ha ett öppet sinne och inte kategorisera människor för då går man miste om en massa gott.

Man är mer än sin nationalitet eller sin sexualitet. Det vet ni!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Det är inte alls "inne" att vara bög. Vissa är bögar, andra inte. Det är bara lättare att visa det öppet nu än vad det var för 20 år sen. Och det är en bra sak.

Ni får helt enkelt börja acceptera. Desto tidigare desto bättre.

Vem är det som sagt att vi inte accepterar dom??Det är inte detta denna tråden handlar om utan den handlar om två ord.
Det går inte att komma ifrån fakta att efter att ett flertal kändisar "talat ut" så har även många andra gjort så, det brukar fungera på det viset när så många personer har kändisar som föredömen.

Permalänk
Medlem

Tja, om nu ens homosexuella polare tycker att det är okej att kalla honom för "Bögen" så borde det väl inte vara några problem. Men om individen du kallar tycker att det är ok så är det inga problem.