Geforce 9800 GT kan vara på väg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
MEN, jag som precis beställt ett 8800GT, suck.

men det är ett grymt bra kort för pengarna!!

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk

Bara ett gryymt bra sätt för dom att tjäna fett med pengar....

Vet inte, (och ska väl tillägga att jag inte är någon tekniker på något sätt), men när man "gör ett tappert försök" att sätta ihop en burk som ska gå hyffsat bra, slänger ut en mindre förmögenhet på skiten, och sen ser vilken prestanda man får kontra andra som sitter med något mindre riggar så blir man deppig...

Just nu kör jag på 2st 8800GTX-kort, och börjar man titta på detta med 3-SLI blir mangråhårig...

Idag siter jag med ett 1100W nätagg, men är dom nya korten i samma paritet som mina kort, så lär inte det räcka, eller rättare sagt, slår man på datorn, så går det proppar eller belysningen blir sämre.

Å andra sidan, vilket spel kommer nyttja detta?
Idag är det väl (tror jag ) så att mycket av grafikberäkningarna görs i proppen...så?!?!?

Nepp - denna gången ska jag vänta, låta andra testa, och gå på minorna, och sen...KANSKE man gör något, men fasen vet vad för prestandaökning jag skulle få....

DD

Visa signatur

3 burkar....snabb, snabbre och snabbast!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdealer
Bara ett gryymt bra sätt för dom att tjäna fett med pengar....

Vet inte, (och ska väl tillägga att jag inte är någon tekniker på något sätt), men när man "gör ett tappert försök" att sätta ihop en burk som ska gå hyffsat bra, slänger ut en mindre förmögenhet på skiten, och sen ser vilken prestanda man får kontra andra som sitter med något mindre riggar så blir man deppig...

Just nu kör jag på 2st 8800GTX-kort, och börjar man titta på detta med 3-SLI blir mangråhårig...

Idag siter jag med ett 1100W nätagg, men är dom nya korten i samma paritet som mina kort, så lär inte det räcka, eller rättare sagt, slår man på datorn, så går det proppar eller belysningen blir sämre.

Å andra sidan, vilket spel kommer nyttja detta?
Idag är det väl (tror jag ) så att mycket av grafikberäkningarna görs i proppen...så?!?!?

Nepp - denna gången ska jag vänta, låta andra testa, och gå på minorna, och sen...KANSKE man gör något, men fasen vet vad för prestandaökning jag skulle få....

DD

De flesta nya spel är GPU-beroende. Släng in mer grafikkraft och du får mer prestanda ganska oberoende av lösningen då den allmäna Multi-GPU optimeringen idag har blivit allmän, dock inte optimal.

Varför du kör med 1100W vet jag inte. 800W skulle räcka och bli över.
Hela marknadsföringen Nvidia kör på är idag ganska lurig. De lanserade 8800GT snabbt - skapade efterfrågan och likaså uruselt med tillverkade enheter i kvantitet och skapar en väldig hype över det hela. Senare kom 8800GTS (igen) och presterar ännu bättre som skapar ännu mer intresse och många köper två stycken för att köra SLi. Detta för att senare lansera egentligen samma produkt i en ny serie som har någon egenskap som den tidigare inte har, men i samma prestandaklass, för att få de konsumenterna som är ute på det materialistiska stridståget att byta sin kompletta uppsättning då NVidia inte stödjer cross-konfigurationer av olika grafikkretsar.

Permalänk

@M Borka;
Anledningen att jag köpte det nätagget berodde just på att jag inte vill behöva slänga ut en massa extra pengar om jag uppgraderar för att just nätagget inte levererar. Jag hade tonvis med strul i början med mitt ...s.k datorbyggande, och det vart dyrt...väldigt dyrt att hålla på som jag gjorde..

Min tanke vart enkel - jag köper det som är bäst, eller kan vi kalla det kraftfullast som ska tugga och gå utan klockning och annat....
Men jösses vad jag misstog mig. Det är idioter som jag som betalar utvecklingskostnaderna, när man köper det senaste och oftast inte färdigutvecklade produkterna.

Jag vill ha en maskin som bara går (ja, gärna i ljusets hastighet) men istället får man en burk, där drivrutiner inte funkar, problem med operativ, problem med...ja egentligen vad som....sen går det 6 månader, nya versioner, kort och annat släpps, och dom "smarta" köper samma prylar, till en betydligt lägre kostnad, som funkar.....

Ursäkta om jag låter bitter, men det är inte så himla roligt att pröjsa 12.000:- bara för graffekort, och sen är det strul...och har mangjort samma sak 2ggr på ett år....tja....

Men precis som du skriver, så vill ju tillverkarna kränga så mycket dom kan, men jag tror att det vart någon som skrev (tidigare i tråden) att dom har möjlighet att bygga kort med 200% prestanda mot det som ligger idag, och om det bara funkade, och även om kortet kostade 10,000:- så är ju det förträffligt, för dels är det billigare än 12.000:- och dels så är det top-of-the-line produkter som verkligen är testade.

Sen - handen på hjärtat....om man får 16.000 eller 24.000 i 3D06 eller ej....hmmmm....funkar det primära dvs "liret" helt perfekt, och man kan maxa där...så spelar det mig ingen roll....för jag får ändå inte ut mer av burken som jag använder denna.

Ingen, absolut ingen kritik mot de gentlemen som har det som en rent intresse att få kräm ur sin burk, det imponerar givetvis av sig självt!

Vänligen

DD

Visa signatur

3 burkar....snabb, snabbre och snabbast!