Permalänk
Medlem

Styrenhet för systemavbrott?

Tja, min data som verkar funka relativt bra förutom att den startar om sig hela tiden, saknar en drivrutin med namnet "styrenhet för systemavbrott" , vet någon hur jag ska kunna söka efter den? Går det kanske att hitta den på moderkortet eller något sånt, går ju bra med att hita ljuddrivrutinen på så sätt.

Misstänker att datan startar om sig p.g.a. denna saknad drivrutin, och det är ingen dålig data så tror inte det är något annat fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Datan är inte bara dålig, den är obefintlig, eftersom du saknar just en datafil, i din dator, men testa att installera om den skiva som kom med ditt moderkort, det kan ev lösa ditt problem
Sedan hade det varit bra om du skrev vad du har för krejjer, både hårdvara och mjukvara (OS) i burken ?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Datan är inte bara dålig, den är obefintlig, eftersom du saknar just en datafil, i din dator, men testa att installera om den skiva som kom med ditt moderkort, det kan ev lösa ditt problem
Sedan hade det varit bra om du skrev vad du har för krejjer, både hårdvara och mjukvara (OS) i burken ?!

Intel pentium 4, 3ghz
Ram: 1GB
grafikkort: Nvidia 7300 LE
Ljud: via moderkort
Hårddisk: IDE, ATA, 80GB
Moderkort: Asrock P4VM890

Har ingen cd skiva till moderkortet....

Permalänk
Hedersmedlem

Gå till Asrock och plocka hem de drivisar du behöver: http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=P4VM890

Varsågod!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Gå till Asrock och plocka hem de drivisar du behöver: http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=P4VM890

Varsågod!

Problemet e just vilken drivrutin jag behöver för att Styrenhet för systemavbrott ska vara fungera....?

Permalänk
Medlem

moderkortsdrivare?

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem

Nee var inte det. Har löst problemet, men tack för hjälpen det gav lite ledtrådar löste problemet med att instellera om bios och VIA_HyperionPro_XP64_XP_2K(5.10A)

Tydligen instellerades då styreneht för systemavbrott då, misttänker att de var en raid control eller ngt.