Visa signatur
Intel Core i5 750 @ 2.66GHz, 4GB DDR3 Corsair, Powercolor HD5850, Corsair TX650, Samsung Spinpoint 1TB, Benq G2420HDB
[ XPS 1530 ][ 2.40Ghz 3MB ][ 8600M GT 512 RAM DDR3 ][ 3GB Ram ][ AUO 1440x900 ][ Hitachi 200GB 7200RPM ]
Hej
Jag är ganska ny inom just webbprogrammering, då jag mest arbetat med desktop-applikationer innan. Hur som helst så har jag stora problem med att skriva en applikation som integrerar Youtube's Chrome Player i min egen Flash (ActionScript 3.0) applikation.
Så här lyder exemplet i Youtube API:n:
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
ytPlayerLoaderListener = {};
var loadInterval:Number;
ytPlayerLoaderListener.onLoadInit = function() {
loadInterval = setInterval(checkPlayerLoaded, 250);
}
function checkPlayerLoaded():Void {
if (ytplayer.isPlayerLoaded()) {
ytplayer.addEventListener("onStateChange", onPlayerStateChange);
ytplayer.addEventListener("onError", onPlayerError);
loadIndicator._visible = false;
clearInterval(loadInterval);
}
}
function onPlayerStateChange(newState:Number) {
trace("New player state: "+ newState);
}
function onPlayerError(errorCode:Number) {
trace("An error occurred: "+ errorCode);
}
ytPlayerLoader = new MovieClipLoader();
ytPlayerLoader.addListener(ytPlayerLoaderListener);
ytPlayerLoader.loadClip("http://www.youtube.com/v/VIDEO_ID", ytplayer);
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Jag har lyckats få en fungerande uppspelning av .flv videos genom Adobes API (för Video-klassen). Men nu vill jag alltså kunna spela upp Youtube-videos genom Youtube's video-id system. Jag hittade en sida där en indisk bloggare hade kod som kom åt .flv url:en för Youtube's videos men det känns ju som det borde gå att göra smidigare om man använder Youtube's Chrome Player. Men exemplet oven som Youtube bjuder på använder saker som inte hittas i mitt projekt.
Mitt mål med applikationen är att den ska initialisera Chrome Player och sedan ska man kunna trycka på länkar till Youtube videos som laddas in och spelas upp i spelaren.
Känner mig lite lost just nu så all hjälp i ärendet skulle uppskattas mycket!
Intel Core i5 750 @ 2.66GHz, 4GB DDR3 Corsair, Powercolor HD5850, Corsair TX650, Samsung Spinpoint 1TB, Benq G2420HDB
[ XPS 1530 ][ 2.40Ghz 3MB ][ 8600M GT 512 RAM DDR3 ][ 3GB Ram ][ AUO 1440x900 ][ Hitachi 200GB 7200RPM ]
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.