Race Driver: GRID

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Bonusbilarna är sist.

Tror det var bland japanska bilar det inte fanns några bonusbilar heller.

Vadå sist?

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattia-SS
Vadå sist?

När du bläddrar bland bilarna.

Permalänk

Race driver var snyggt. Helt okej arkad känsla. Fast jag håller mig till andra konsol spel om jag ska spela racing spel ;]

Vart nästan lite missnöjd. Kändes som spelet var överhypat.
Men men, kul att vissa är nöjda iaf.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Avstängd

fan min processor suger värkligen, på 1680x1050 allting på high / ultra och anti alaising på 8 ligger min prolle på 100% andvändning och jag får fps drops

nu på anti alaising 4ist för 8a så ligger inte prollen lika högt.. cirka 90%.. visst får drops men inte hela tiden..

Lär fan skaffa ny processor..

Va kan ni andra med hd4870 ha för grafik inställd?

btw, testade nfs proostreet igår. FYFAN VA FULT de va, såg ut som ett barnspel från mitten av 90 talet..

och de såg ju bra ut i mina ögon innan grid kom.

GRID har förstört min syn på dagens spel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
När du bläddrar bland bilarna.

Aha, ok! Tack

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk

Måste bara säga att Grid verkar vara ett riktigt roligt spel men efter 3 dagars försök att få det att funka som det ska så ger jag upp. Spelet hänger sig hela tiden av någon anledning allting bara fryser och så kan man inte gör någonting ingen hotfix eller patch fungerar. Synd att det ska vara så...helt borkastade pengar

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samuel.nilsson
Måste bara säga att Grid verkar vara ett riktigt roligt spel men efter 3 dagars försök att få det att funka som det ska så ger jag upp. Spelet hänger sig hela tiden av någon anledning allting bara fryser och så kan man inte gör någonting ingen hotfix eller patch fungerar. Synd att det ska vara så...helt borkastade pengar

Jag hade inga problem alls. Nu har jag dock avinstallerat det sen jag klarade sista race:et

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Jag hade inga problem alls. Nu har jag dock avinstallerat det sen jag klarade sista race:et

Nä en kompis hade inte heller några problem och ändå har vi exakt likadana komponenter i datorerna. Läste på codemasters forum att några hade problem att köra grid med en quadcore och fick ändra så att man bara körde på 2 kärnor men det kan man inte göra på 1.0 för spelet stängs av när man tabbar ner och installerar man nyaste patchen så kan man inte köra en banan utan det hänger sig alltid när man klarat banan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samuel.nilsson
Nä en kompis hade inte heller några problem och ändå har vi exakt likadana komponenter i datorerna. Läste på codemasters forum att några hade problem att köra grid med en quadcore och fick ändra så att man bara körde på 2 kärnor men det kan man inte göra på 1.0 för spelet stängs av när man tabbar ner och installerar man nyaste patchen så kan man inte köra en banan utan det hänger sig alltid när man klarat banan.

Ändra till windowed mode i 1.0 i inställningarna på textfilen då.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Hur ändrar ni avancerade grafikinställningar jag fattar inte hur man kommer in i den menyn? är det bara jag som är dum eller är det svårt?

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedBerry
Hur ändrar ni avancerade grafikinställningar jag fattar inte hur man kommer in i den menyn? är det bara jag som är dum eller är det svårt?

Du är nog dum! nee, skämtar bara

Jo, Options>Graphics Settings>Tryck på "Shift" för avancerade inställingar. Glöm inte att du kan bläddra ner också!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen att man inte fattade att det var shift dom menade med pil upp, ibland är man trög.

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Avstängd

Hade stgora förvntningar när jag installerade demot. Startade, körde en raksträcka, blev prejad in i en vägg och blev offer för det värdelösa kamerasystemet. Blev helt tokig när jag inte fattade hur fan jag skulle göra för att fortsätta.

Testade flera gånger till och blev återigen helt tokig på att varje gång jag körde in i en vägg så tog det evigheter att ta sig ut på banan igen pga överstyrning och sladd.

Efter att frenetiskt ha dampat loss på escapeknappen i ett försök att stänga av skiten (sämsta menyerna någonsin) blev det altF4 och ännu ett spel jag med glädje kunde avinstallera.

Nej, skräp, skräp, skräp och skräp. Är inte jätteförtjust i racing, men brantare inlärningskurva (i racingspel) får man leta efter. Vad är vitsen med att ha bilar som går som oljade blixtar när man knappt kan trycka på gasen i rädsla för att köra in i väggen?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Jag är inte rädd att trycka på gasen, jag kan kontrollera bilen!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

ASså det är lika mycket racingkänsla i GRID som det är i Mario Kart?
Styrningen är hemsk med ratt (Ja jag har försökt ställa in den så gått det går)
Bil accar som en RC bil och allting känns bara orealistiskt. Förutom krascherna då
Gud tacka LFS!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Är det någon som har testat lira Grid med denna:

http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/pc_gaming/gamepads/d...

Funderar på att beställa den nämligen.

Mvh
Jon

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Hade stgora förvntningar när jag installerade demot. Startade, körde en raksträcka, blev prejad in i en vägg och blev offer för det värdelösa kamerasystemet. Blev helt tokig när jag inte fattade hur fan jag skulle göra för att fortsätta.

Testade flera gånger till och blev återigen helt tokig på att varje gång jag körde in i en vägg så tog det evigheter att ta sig ut på banan igen pga överstyrning och sladd.

Efter att frenetiskt ha dampat loss på escapeknappen i ett försök att stänga av skiten (sämsta menyerna någonsin) blev det altF4 och ännu ett spel jag med glädje kunde avinstallera.

Nej, skräp, skräp, skräp och skräp. Är inte jätteförtjust i racing, men brantare inlärningskurva (i racingspel) får man leta efter. Vad är vitsen med att ha bilar som går som oljade blixtar när man knappt kan trycka på gasen i rädsla för att köra in i väggen?

Ge det en chans till. när du krashar in i en väg så kan du spola tillbaka med F2 och sen trycka på F12 för att börja om på t ex rakan före kraschen eller ESC insant replay och samma procedur om du skulle göra en rejäl avåkning.

Permalänk
Medlem

nu är mitt skin klart.. eller det blev klart för en dryg månad sedan, men har bara inte orkat göra en lowres-version och laddat upp skiten, förrän igår

http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?p=43345...

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd

Vilken ratt är att rekommendera? Logotech G25 eller MOMO. Har tänkt skaffa spelet som är skitkul. Använder XBOX 360 kontroller för PC. Det är ok kontroller men långt från lika bra som ratt. Märker klart att dom som kör med ratt drar ifrån lätt då dom har en stabilare körning i skarpa kurvor. Med handkontroller kan det lättare bli att bilen vobblar tills man får tvärsladd

Edit:
RedBerry

Jag har en sån. Det går som sagt att köra men man har inte en chans mot dom som använder ratt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst tråden, men jag måste bara säga att det är det absolut bästa bilspelet efter Colin McRae Rally 04 när det gäller allt. Kör känslan är ju det närmaste man kommer verkligheten. Glöm TOCA, Race 07 eller till och med Gran turismo, det känns som att köra en lastbil i dem skitspelen.

EDIT: Logitech G25 är bra men det är fortfarande lite fördröjning som med alla andra ratter. Men ändå det bästa du kan ha.

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart
Nu har jag inte läst tråden, men jag måste bara säga att det är det absolut bästa bilspelet efter Colin McRae Rally 04 när det gäller allt. Kör känslan är ju det närmaste man kommer verkligheten. Glöm TOCA, Race 07 eller till och med Gran turismo, det känns som att köra en lastbil i dem skitspelen.

Hahaha! Det roligaste jag läst på länge! Styrningen är ju helknäpp, lite som man dragit ner påle mitt i bilen som den roterar runt när man vrider på ratten. Nä, ultra-arkad är det som gäller här med exakt noll realism!

Dock är ju spelet ganska roligt ändå, men inte lika mycket utmaning som Race 07 iofs.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart

EDIT: Logitech G25 är bra men det är fortfarande lite fördröjning som med alla andra ratter. Men ändå det bästa du kan ha.

G25 rules!

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Inaktiv

Mja, har man på en massa hjälpredor är det väl superarkad, men har man inga sådana på så är det väl ganska realistiskt.
Eller?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
fan min processor suger värkligen, på 1680x1050 allting på high / ultra och anti alaising på 8 ligger min prolle på 100% andvändning och jag får fps drops

Här har du en lista som kan indikera vilken processor som passar bäst för GRID

LISTA - Bäst processor i slutet

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milky Way
Hahaha! Det roligaste jag läst på länge! Styrningen är ju helknäpp, lite som man dragit ner påle mitt i bilen som den roterar runt när man vrider på ratten. Nä, ultra-arkad är det som gäller här med exakt noll realism!

Dock är ju spelet ganska roligt ändå, men inte lika mycket utmaning som Race 07 iofs.

G25 rules!

Har du någonsin kört bil på riktigt? I höga farter också?

Sättet bilen reagerar på dom olika underlagen är fantastiskt, och aldrig har jag känt att jag kör en bil i ett spel som i Grid. Race 07 käns bara realistiskt för dem som inte vet något om bilar. Hela Grid bygger på logiska sammanhang, det är därför det är så kul och lätt att spela.

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Här har du en lista som kan indikera vilken processor som passar bäst för GRID

LISTA - Bäst processor i slutet

Jamen wow, en AMD 9850 BE (3? Ghz) = 117FPS (2x HD3870 withCF) är snabbare än en Intel Q6600 (3.8 GHz) = 75FPS (8800GT oc)..
Ett riktigt scoop minsann, har du kontaktat Reuters och TT?.
:-S

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Jamen wow, en AMD 9850 BE (3? Ghz) = 117FPS (2x HD3870 withCF) är snabbare än en Intel Q6600 (3.8 GHz) = 75FPS (8800GT oc)..
Ett riktigt scoop minsann, har du kontaktat Reuters och TT?.
:-S

ja det är faktiskt ett scoop men jag tror inte du riktigt förstår varför?

det är det första spelet jag sett som faktiskt drar nytta av alla kärnor på en quad. det indikerar lite vad som kommer och det visar även på hur viktigt det är med bra kommunikation mellan kärnorna. C2Q presterar inte alls lika bra utan de får skruva upp klockfrekvensen en hel del för att hänga med, en C2Q synkroniserar inte alls så som en Phenom.

Gissningsvis så kommer det börja dyka upp mer och mer spel nu som börjar använda alla kärnor på en quad
Har själv varit intresserad av att hitta liknande tester eftersom jag själv studerat spelets användning av kärnor och min uppfattning har varit att det skalat väldigt bra till olika kärnor. Har själv testat med en långsam Phenom (9500 med TLB buggen enablad) och den går på halvfart. jämfört med en överklockad C2D (3.6 GHz) som fått slita ganska hårt.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
ja det är faktiskt ett scoop men jag tror inte du riktigt förstår varför?

det är det första spelet jag sett som faktiskt drar nytta av alla kärnor på en quad. det indikerar lite vad som kommer och det visar även på hur viktigt det är med bra kommunikation mellan kärnorna. C2Q presterar inte alls lika bra utan de får skruva upp klockfrekvensen en hel del för att hänga med, en C2Q synkroniserar inte alls så som en Phenom.

Gissningsvis så kommer det börja dyka upp mer och mer spel nu som börjar använda alla kärnor på en quad
Har själv varit intresserad av att hitta liknande tester eftersom jag själv studerat spelets användning av kärnor och min uppfattning har varit att det skalat väldigt bra till olika kärnor. Har själv testat med en långsam Phenom (9500 med TLB buggen enablad) och den går på halvfart. jämfört med en överklockad C2D (3.6 GHz) som fått slita ganska hårt.

Det är alltså frågan om en maskin bestyckad med en crossfirekonfig bestående av 2 stycken HD3870 mot ett 8800GTOC, vad annat kan man vänta..
Testa tvärtom och du kommer få samma skillnad, GRID är för övrigt väldigt grafikkortskrävande, inte processorkrävande.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Det är alltså frågan om en maskin bestyckad med en crossfirekonfig bestående av 2 stycken HD3870 mot ett 8800GTOC, vad annat kan man vänta..
Testa tvärtom och du kommer få samma skillnad, GRID är för övrigt väldigt grafikkortskrävande, inte processorkrävande.

Såg du upplösningen?

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Såg du upplösningen?

Ja..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart
Har du någonsin kört bil på riktigt? I höga farter också?

Sättet bilen reagerar på dom olika underlagen är fantastiskt, och aldrig har jag känt att jag kör en bil i ett spel som i Grid.

Visst, jag har kört bil på riktigt och både bakhjulsdrivet och framhjulsdrivet så jag vet hur det känns när det släpper.

I Grid kan man köra i en S-kurva över ett krön med perfekt grepp i fram, det är bara att vrida på ratten lite mjukt så kommer man igenom kurvan. Enda gången det släpper av höjdskilnader är när man hoppar. Knappast realistisk.

En annan grej är att känslan av grepp i fram saknas. Alla som kört framhjulsdrivet på vinterväglag har säkert märkt hur det känns i ratten när det släpper, men det fenomenet finns inte alls i Grid.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart
Race 07 käns bara realistiskt för dem som inte vet något om bilar.

Har iofs bara påstått att det är mer av en utmaning, men det vore skoj att veta med lite fler detaljer vad du menar här?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart
Hela Grid bygger på logiska sammanhang, det är därför det är så kul och lätt att spela.

Ja, det håller jag ju med om iofs!

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz