Race Driver: GRID

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Motståndarna i Grid är dock helt psykotiska och tacklar sönder dig, Codemasters har förbättrat motståndarnas AI till Dirt 2.

Exakt, har råkat ut flera gånger för det. De bara puttar en och så flyger man av banan och krockar i dämp däck.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balkansuperstar
asså köpte spelet nyligen ren impuls grej gillar inte codemasters bilspel.. måste säga att spelet i sig är jävligt nice men f*n vilka utrbrott jag får när jag spelar de asså bilen går ju inte att kontrollera i princip även fast jag köp på lätt gas så e de ju helt omöjligt och när de väl går bra å man får in de så känns de som att alla på banan exakt alla är ute efter just mig å förstöra för mig så de sluta em att ja stänger av skiten å inte pallar...... ne ja håller mig till nfs där går de ialflall att styra bilarna någorlunda.. styrkänslan är så otroligt äcklig så man vill spy på skärmen iallfall när man sak rulla iväg.... lirar med 360 kontroll till min pc=)

Det är ju det som gör GRID så jäkla mkt bättre än nfs! Bilarna i nfs är ju värdelösa! de har ju ingen fjädring, helt stumt är det. Sämmre känsla får man leta efter, har iofs. inte kört nfs sedan carbon...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike Spike
Det är ju det som gör GRID så jäkla mkt bättre än nfs! Bilarna i nfs är ju värdelösa! de har ju ingen fjädring, helt stumt är det. Sämmre känsla får man leta efter, har iofs. inte kört nfs sedan carbon...

Pröva need for speed underground, de är bra spel

Men håller med att spelen är lite stela, grid är ju sjukt najs spel!

Permalänk

Kom på precis att när man ska bromsa innan svängen så kan de komma i hög fart o krocka i röven på dig så du flyger ut. Man får hjärtslag varje gång man kommer till en sväng o har massor av bilar bakom en, kan ju bli värsta olyckan.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Då bromsar du för mkt...

Permalänk

Där har vi ordet dom är psykopatiska hahaha:D har suttit å lirat sönder shift nu jag rekomenderar de asså de e typ grid fast roligare.. skönare känsla tycker jag även:D.... man blir verkligen taggad på att nå lap times:D har lyckats en gång fast dom tog bort den för jag åkte utanför banan å de tyckte dom va fusk:P (konstigt) andra gången ja va nära va ja 57 hundradelar seg:D asroligt spel:D

dedär me bromsar asså jag bromsar verkligen inte mer än nödvändigt de typ gränsfall för lite men dedär e så sant man får hjärtattack sen ett litet utbrott när man kysser tegelväggen p.g.a en ful liten stjärtgosse som inte ser vart han kör:P bottarna i nfs har mer ''respekt'' om man kan säga så:P dom e ute efter att vinna inte efter att ramma dig:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike Spike
Då bromsar du för mkt...

Jag bromsar aldrig för mycket, jag försöker spara så mycket tid som möjligt samtidigt som att piska bilen så mycket det går. Som sagt, det är inte mitt fel, de kan väja för mig, varför ska de krocka i mig??

balkansuperstar@ De tyckte inte att det var fusk för att du körde av banan utan att du när du kör av och sen kör på vägen igen när det är en sväng tex och du sparar tid genom att skära den istället för att följa den. Det är fusk.

Visa signatur

Permalänk

haha jo precis de va en sjuk sak i shift... jag snarare förlorade 2-3 sekunder på de me dtanke på att bilar körde om mig.. men men sånt man får leva med:D de väll en bugg att åker man på gräset en viss tid tas de som fusk å dom tar bort lap time=)

(alltså spelet tar bort din lap time om du kör utanför banan) en bugg enligt mig... dom kan inte skilja på om de e gräs i en sväng eller raksträcka...

Permalänk

Vad jag vet, sålänge jag kört av vägen och sen kört en bit utanför banan på en raksträcka o kommit tebax till vägen så har jag inte fått nån varning. Men så fort jag gjorde en genväg så fick jag varning.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Vad jag vet, sålänge jag kört av vägen och sen kört en bit utanför banan på en raksträcka o kommit tebax till vägen så har jag inte fått nån varning. Men så fort jag gjorde en genväg så fick jag varning.

Har jag aldrig fått o_O

Förresten, nån som vet hur man fixar så att man kan ha 8x AA?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag bromsar aldrig för mycket, jag försöker spara så mycket tid som möjligt samtidigt som att piska bilen så mycket det går. Som sagt, det är inte mitt fel, de kan väja för mig, varför ska de krocka i mig??

Dem använder min körteknik, varför bromsa är bilarna framför en kan göra det? :P, nån bil framför, full gas rakt in i deras bumper tills dem spinner ut, sedan är farten låg nog att pressa sig igenom på insidan av kurvan.
Väldigt sällan går jag imål utan en buckla.

Lokus
Det ska finnas i menyn direkt under screen/grafik, ställ in 8XMSAA.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Har jag aldrig fått o_O

Förresten, nån som vet hur man fixar så att man kan ha 8x AA?

Snackar du om Grid eller NFS shift? Blev lite mix nu. Prova att skära en sväng så får du se! (Shift alltså).

Menar du ändra i Grid? då går du in på grafikinställningar o sen trycker på "Shift" för att få upp avancerade inställningar. Sen kan du bläddra ned med tangentbordet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

HEJ! SRY att jag stör er! men jag vet inte hur man lägger upp ngt i forumet???? :S:S:S:S hjälp mig snälla!!!

Permalänk

läger upp?

bilder?
imageshack.com o sen länka te,x

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Racedriver grid i ju så underbart, mkt bättre än nfs shift imo:) när kmr grid 2 ut?

Permalänk
Medlem

GRID är grymt!! bästa skade modelleringen i nåt bilspel NÅNSIN!

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk

Grid är det bästa bilspelet jag har lirat, båda till pc och konsoll..

Driftingen är min favoritgren, fått in det väldigt bra på tangentbordet nu
Varv på varv med breställ hela vägen Har dock fastnat lite för NFS SHIFT nu efter en natts eviga pyssling med inställningar osv för att få spelet spelbart haha

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem

neej asså göra en fråga????????

Permalänk

då frågar du i någon lämplig tråd, elr trycker på skapa ny tråd(i rätt forumdel)

om det är en omröstning så tror jag du fixar det när du gör ny tråd

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Inaktiv

Lokus
Det ska finnas i menyn direkt under screen/grafik, ställ in 8XMSAA. [/B][/QUOTE]

Lokus? o_O

Jag har ställt in 8xAA, men det aktiveras inte.
Ställer jag på Level 3 fungerar det, men det blir lite småsuddigt då...

EDIT: 4xAA fungerar utan problem.

Permalänk

a grid har bra skade modelering men jag stör mig på dom psykopatiska bottarna haha:d ja kör nog lite som du ''the sweeper x'' asså de fullt ös medvetslös som gäller sen drifta i kurvan de lönar sig inte å bromsa har ja lärt mig går ju ba åt skogen:D drifta i kurvan .. klarar man sig så kör man vidare... misslyckas man så vet man varför:P men gillar fortfarande shift mer... de just bottarna tror jag som ja gillar mer=) föresten en annan sak när de gäller grid... fast de kanske också ba ja som tycker detta att när man kör på bana med t.ex porsche gt3 ni fattar vilken typ av banor ja menar... e de någon förutom mig som tycker att de ba spinner å snurrar där?:D för där använder jag faktist bromsen:P

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur ni kan ha svårt för att köra detta spel? Är ju så arcade det går och bland det mest tangentbords vänliga bilspel jag har kört.

balkan: du borde lära dig använda punkt och meningar, skitsvårt läsa va du skriver

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk

haha.. jo tack jag vet.. brukar använda smileys istället:D. men så blir de om man skriver två ord i sekunden, för jag är alltid på språng så de blir lätt så, nej men jag provade med tangentbordet då kändes de väldigt arcade men de vart typ jobbigare med kontrollen.=)

(vart det bättre nu?)

(shift) föresten dedär med att dom tar bort lap time nu.. jag fick de för att jag körde utanför banan som jag sa men gjorde om de några gånger och gör man de mitt i en raksträcka så räknas det typ inte men jag gjorde de typ precis innan en kurva. så jag skärde den inte, men de var typ nära så dom räknade de som de typ.

Permalänk
Medlem

men typ om du typ slutar typ skriva 'typ' typ hela tiden, typ, så behöver du typ inte skriva typ två ord i sekunden, typ.

för att vara ontopic.

Jag har problem med min logitech dualaction... den drar åt höger litelitegrann, vilket gör att jag får korrigera lite hela tiden. Det stör och förtar glädjen av spelet. Tycker det är bra ös och action i det hela, men ids inte dra fram G25an för det är ju egentligen inte nån större känsla i spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Lokus? o_O

Jag har ställt in 8xAA, men det aktiveras inte.
Ställer jag på Level 3 fungerar det, men det blir lite småsuddigt då...

EDIT: 4xAA fungerar utan problem. [/B]

hah vilken typo

Kolla i ATI kontrollpanelen, troligtvis är det ställt på att vara konstant av eller dylikt.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
hah vilken typo

Kolla i ATI kontrollpanelen, troligtvis är det ställt på att vara konstant av eller dylikt.

Nej, 4xAA fungerar ju sa jag ^^

Permalänk
Medlem

Grymt besviken på driftingdelen, riktigt dålig känsla... Kanske orättvist att jämföra med FM2 men i jämförelse föredrar jag hur det var i NFSU.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Tycker att drift e perfekt där jämfört med Shift.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker att drift e perfekt där jämfört med Shift.

Har inte testat Shift, men är driftingen sämre där än i Grid så hoppar jag nog över det

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Har precis lirat drift, vad skönt det var på tangentbordet! OBS!

Fick 15 mille poäng

Visa signatur