MSSQL 2005 till MySQL exportering strular

Permalänk
Medlem

MSSQL 2005 till MySQL exportering strular

Jag har ett problem med att migrera data från en MSSQL 2005 server till en MySQL 5.1 server.
Då 2005'an inte kan spotta ur sig sql script för datan vad jag hittar iaf, så skapar jag tabellstrukturen på MySQL och låter MySQLMigrationTool.exe köra bulköverföringen. Men det är här det blir fel på en kolumn.

Kolumnen i fråga hete ROWID, och innehåller inte vad man kan tro ett relations id, utan ett datum.
Öppnar jag tabellen i MSSQL så är datatypen 'timestamp' och SQL-scriptet som servern ger vid en create är [ROWID] [timestamp] NULL,.
I MySQL skapar jag motsvarande kolumn med `ROWID` timestamp NOT NULL,.
När sedan bulköverföringen drar igång så kör den färdigt utan fel, fast tabellen är tom och rapportfilen säger "Data truncation: Incorrect datetime value: '' for column 'ROWID' at row 1"

I scriptet som Migrationtool genererar så är innehållet '2007-01-22 15:33:36' för den cellen. Öppnar jag tabelldatan i 2005'an så står det endast <Binary data> på den kolumnen, inte datum i klartext alltså vilket verkar vara lite skumt.

I övrigt är det samma locale och charset på båda servrarna.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]