Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av itzack
Antar att du har rätt, är det också rimligt att anta att de Nox som levereras nu
kommer att vara i bättre skick än de tidigare av samma skäl?

Jo, det är rimligt. Det var i alla fall det jag tänkte vänta in.

Citat:

Kontakter i överflöd existerar nästan inte, även om jag ser det som sekundärt
då min studiodator har det jag behöver. Kräver inget samspel mellan den och
min gaming apparat.

Ja, i så fall spelar det ju inte så stor roll. Själv hade jag tänkt ersätta min stationära med något knävänligt.

Citat:

Den chokerande prishöjningen på Mythos visade sig ligga i att man nu inte kan
beställa billigare än Vista Home Premium.
Någon som förstår sig på detta?

Nä, det var skumt, eftersom Noxen fortfarande erbjuds utan operativsystem. Antagligen tokfnatt i Zeptos konfigureringssystem.

Permalänk
Medlem

Fan, först kan dom inte lösa sina logistikproblem och nu syns detta på deras hemsida:

"Vi upplever förnävarande en längre reperations tid än normalt. Vi arbetar med att lösa detta omgående och ber de drabbade kunderna om lite extra tålamod."

Jag skulle vilja be dom om att göra ett bättre jobb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
En snabbis: vad använder ni för grafikdrivisar?

Jag försökte med 177.92 från laptopvideo2go.com, men får felmeddelande.

Jag kör med de som följde med på drivrutins-cdskivan, tillika finns på deras FTP. Det funkar finfint.

Permalänk
Medlem

Någon som löst problemet med att tagentbord och touchpad slutar fungerar? börjar fungera igen efter att man tar ut och sätter in batteriet igen. någon som skickat in till zepto?

Visa signatur

Insert a coin and try again.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Jag kör med de som följde med på drivrutins-cdskivan, tillika finns på deras FTP. Det funkar finfint.

Drog också hem de från ftp:n. Får hoppas de funkar bra - inte för att jag har något skäl att tro motsatsen... men ändå. Är alltid misstänksam mot drivrutiner som kommer på cd-skiva.

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem

Jahopp, Nu har jag gett upp.. Jag har haft min Nox i ca 1,5 månad och allt har fungerat felfritt och fint tills helgen som var. Jag vet inte exakt vad problemet är men jag kan konstatera att det inte har med operativsystemet att göra. Något hårdvarufel snackar vi om. =/

Jag har formaterat om vista 2ggr idag men problemet kvarstår.
Allt hänger sig så fort jag öppnar nått program, jag blir helt enkelt
tvungen att bryta strömmen och vid uppstart igen får jag meddelandet:
PXE structure was not found, sen någoting med Rom också.

Någon kunning här som kan ha en ide om vad som har hänt?

Hur som helst så ringer jag Zepto imorgon och begär reperation =/

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jingeL
Någon som löst problemet med att tagentbord och touchpad slutar fungerar? börjar fungera igen efter att man tar ut och sätter in batteriet igen. någon som skickat in till zepto?

tror inte det hjälper att skicka in. Det rör sig troligtvis om en BIOS-miss och åtgärdas nog snart. Har du senaste BIOS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
tror inte det hjälper att skicka in. Det rör sig troligtvis om en BIOS-miss och åtgärdas nog snart. Har du senaste BIOS?

Senaste Bios? Zepto har ju inte släpt någon annan än den som följer med Noxen.

Permalänk
Medlem

Är där någon som fått en ny BIOS här? Jag har läst på andra forum om personer som verkar fått en nyare BIOS skickad till sig.
Jag börjar bli riktigt trött på att behöva skruva isär datorn och plocka ut ram minnet för att den skall vakna till liv igen.

/J

Permalänk
Medlem

Om jag inte får någon bekräftelse på att datorn skickats innan den 3 så avbeställer jag datorn..

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem

Enligt kundtjänst finns det en BIOS som bränns till de datorer som skickas ut, men det finns ingenting på hemsidan (ftp;n) för oss som har problem med det här, återigen svagt av Zepto, man känner sig nästan som en försökskanin...

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om man kan forcera CPUn att köra på maxfrekvens hela tiden? Får lagg i Football manager 2008's 2d matcher..det flyter perfekt på min 4 år gamla laptop... andra spel funkar som det ska men jag tror att eftersom FM08 inte kräver så mycket av datorn så lägger sig cpun på låg frekvens (ca 1100) vilket gör att det inte flyter på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
Jahopp, Nu har jag gett upp.. Jag har haft min Nox i ca 1,5 månad och allt har fungerat felfritt och fint tills helgen som var. Jag vet inte exakt vad problemet är men jag kan konstatera att det inte har med operativsystemet att göra. Något hårdvarufel snackar vi om. =/

Jag har formaterat om vista 2ggr idag men problemet kvarstår.
Allt hänger sig så fort jag öppnar nått program, jag blir helt enkelt
tvungen att bryta strömmen och vid uppstart igen får jag meddelandet:
PXE structure was not found, sen någoting med Rom också.

Någon kunning här som kan ha en ide om vad som har hänt?

Hur som helst så ringer jag Zepto imorgon och begär reperation =/

Detta problem brukar uppstå när datorn försöker boota från nätverket.

Gå in i BIOS och bocka av "Network Boot" om det är enabled, kolla också boot-ordningen, ska vara cd först sen hdd's, funkar inte det sätter du hdd först.

Funkar det inte då kan du ju cleara cmos, flasha om eller nått, men har du otur är hdd'n paj (behöver inte vara Zeptos fel, kan vara måndagsex från leverantören) men testa allt innan du hör av dig till Zego.

Edit: Står visst "PXE boot to LAN", inte "Network boot". Ta disable på den iaf.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min mythos, kan hålla med om att den är fin och relativt smidig. Kan ibland ångra att jag valde ta mythos med svart tangentbord, det ser inte alls bra ut, men det kanske lönar sig på längre tid (mindre synlig smuts). Vista Ultimate x64 var jätte smidig att installera. Zepto har hållt det dom lovade vid leveransen.

Jag inte stött på några problem än, mina högtalare låter bra.
Inga konstiga hängningar eller omstarter. Men jag och Vista har svårt att komma övererens, är det nån som vet hur man kan få tag i sata drivisarna till dom här om man vill intergrera dom via N-Lite till en XP skiva.
Jag tycker vista känns grötigt och det känns som om jag inte har total kontroll över datorn, det poppar upp "godkännande" fönster här och där, och igår när jag skulle installera ett par drivisar från en extern hårddisk så nekade Vista mig att installerade då jag inte var admin på datorn, ändå är min användar administrator. nå en liten parantes.

edit: jag hittade lösningen (google is my friend)
..frågan är ju om man ändå ska försöka lära sig och vänja sig vid Vista? ifall nu XP är förlegat...

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
Nu har jag fått min mythos, kan hålla med om att den är fin och relativt smidig. Kan ibland ångra att jag valde ta mythos med svart tangentbord, det ser inte alls bra ut, men det kanske lönar sig på längre tid (mindre synlig smuts). Vista Ultimate x64 var jätte smidig att installera. Zepto har hållt det dom lovade vid leveransen.

Jag inte stött på några problem än, mina högtalare låter bra.
Inga konstiga hängningar eller omstarter. Men jag och Vista har svårt att komma övererens, är det nån som vet hur man kan få tag i sata drivisarna till dom här om man vill intergrera dom via N-Lite till en XP skiva.
Jag tycker vista känns grötigt och det känns som om jag inte har total kontroll över datorn, det poppar upp "godkännande" fönster här och där, och igår när jag skulle installera ett par drivisar från en extern hårddisk så nekade Vista mig att installerade då jag inte var admin på datorn, ändå är min användar administrator. nå en liten parantes.

edit: jag hittade lösningen (google is my friend)
..frågan är ju om man ändå ska försöka lära sig och vänja sig vid Vista? ifall nu XP är förlegat...

Min Mythos fungerar också felfritt. Hade samma problem som du, med Vista och någon slags barnvakt som behövde 10 godkännanden innan man fick göra någonting, men det löste sig. I övrigt funkar allt bra, högtalarna är bra, tangentbordet funkar som det ska, och jag upplever inte fläktarna som störande.

Det enda jag inte får att funka är de "blåa siffrorna", dvs. Fn+j/k//l etc. Men i övrigt funkar den som en dröm.

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
Det enda jag inte får att funka är de "blåa siffrorna", dvs. Fn+j/k//l etc. Men i övrigt funkar den som en dröm.

Testa numlock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Testa numlock

Ååååh, tackar!

För övrigt så tycker jag att man kan få rätt bra snurr i högtalarna om man fifflar lite med EQ-inställningar.

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
Min Mythos fungerar också felfritt. Hade samma problem som du, med Vista och någon slags barnvakt som behövde 10 godkännanden innan man fick göra någonting, men det löste sig. I övrigt funkar allt bra, högtalarna är bra, tangentbordet funkar som det ska, och jag upplever inte fläktarna som störande.

Det enda jag inte får att funka är de "blåa siffrorna", dvs. Fn+j/k//l etc. Men i övrigt funkar den som en dröm.

Härligt! Hur kan man slå av dom där godkännande popups?

Nu har jag stött på ett problem, när jag försöker installera drivrutiner till grafikkortet från Laptop2go så står det så här; The Nvidia Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit.

Det konstiga är att jag kör med 64bitars Vista och att drivrutinen är anpassat för Vista 64bit? Va är det för fel, och vad är det för drivrutiner som gäller ?

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
Härligt! Hur kan man slå av dom där godkännande popups?

Nu har jag stött på ett problem, när jag försöker installera drivrutiner till grafikkortet från Laptop2go så står det så här; The Nvidia Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit.

Det konstiga är att jag kör med 64bitars Vista och att drivrutinen är anpassat för Vista 64bit? Va är det för fel, och vad är det för drivrutiner som gäller ?

Har du laddat hem den moddade inf-filen och ersatt den befintliga med den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
Härligt! Hur kan man slå av dom där godkännande popups?

Nu har jag stött på ett problem, när jag försöker installera drivrutiner till grafikkortet från Laptop2go så står det så här; The Nvidia Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit.

Det konstiga är att jag kör med 64bitars Vista och att drivrutinen är anpassat för Vista 64bit? Va är det för fel, och vad är det för drivrutiner som gäller ?

Lätt som en plätt. Det sura är väl att man måste "börja om från början", så att säga. Jobbigt att konfigurera om allt.

För mig slutade fingeravtrycksläsaren fungera när jag aktiverade adminkontot. Fast det löste jag genom att avinstallera Omnipass och drivrutinerna, sedan installerade jag om dem från Zepto-skivan.

EDIT: Glömde visst länken.... http://www.msghelp.net/showthread.php?tid=73828

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Har du laddat hem den moddade inf-filen och ersatt den befintliga med den?

Japp jag gjorde det, men jag såg inte en sak i all hast, att det var bara 176.xx som var anpassad för laptops. Nå hursomhelst när jag la inte den, då jag tyckte bättre om den som fanns på Zeptos hemsida. Jag fick ingen kontrollpanel i den nya från laptop2go, vilket jag får i den från Zeptos ftp. Så jag kör med den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
Lätt som en plätt. Det sura är väl att man måste "börja om från början", så att säga. Jobbigt att konfigurera om allt.

För mig slutade fingeravtrycksläsaren fungera när jag aktiverade adminkontot. Fast det löste jag genom att avinstallera Omnipass och drivrutinerna, sedan installerade jag om dem från Zepto-skivan.

Jag har inte installerat fingeravtrycksläsarn ännu. Måste man göra om allt ?
Men är inte den user man är inloggad på "admin" i Vista? jag kör med den nu och den ser ut att vara ett adminkonto..

edit: vilken jäkla skön dator! jag är nöjd trots allt! Apropå fläktarna så är det inget jag märker av, har lyssnat och lyssnat men ingenting jag stör mig på, dom går i gång nångång då och då.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Gott att höra att dom fungerar, funderade ju länge på Mythos själv.
Beställde dock Nexus istället, i och med pangerbjudandet så kunde man ju klämma in p9500 processorn och ändå inte hammna på samma pris som mythosen gick upp i. Nu beställde jag förvisso 8400 i vilket fall, GPUn kommer antagligen vara det snävaste vad gäller gaming prestanda, inte sant?

Permalänk

Från: Magnus Jönsson (mj@zepto.se)
Skickat: den 1 oktober 2008 08:57:53
Till: ???
Säkerhetskontroll vid hämtning Virusgenomsökning från Trend Micro ®
Bifogade filer: image001.gif (2,2 kB), NoxBIOS.zip (1306,5 kB)

Hej ???

• Spara NoxBIOS.zip till ditt skrivbord.

• Högerklicka på filen och välj ”extract all”

• Dubbelklicka på mappen som precis skapades.

• Dubbelklicka på ”RunThisFile.bat”

• Biosen kommer nu att uppdateras.

• Datorn kommer nu att informera om omstarten. Håll nu nere ström knappen till datorn stängs av och att ni kan höra hårddisken varvaner och

även till att datorn ledbelysning släcks..

• Starta nu datorn genom att hålla start knappen i ett par sekunder.

Best regards / Vänliga hälsningar
Magnus Jönsson - Innesäljare

Mail: mj@zepto.se Webb: www.zepto.se

***************************************************************

Här kan du ladda ner nya bioset som ska fixa tangentbords/muspad preblemen så slipper ni ringa å maila zepto ... Dom har inte lagt upp bioset på hemsidan än trots att det skulle kommit up för typ 3 månader sen eller nått sa dom i telefon

http://rapidshare.com/files/150145802/NoxBIOS.zip

//Rouge of darkness

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vad kör ni för diagnostik verktyg till mythos/nox? ..typ se temp m.m

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness

http://rapidshare.com/files/150145802/NoxBIOS.zip

//Rouge of darkness [/B]

Tackar! Undrar ifall Zepto någonsin kommer att lägga upp en ny bios...

Permalänk
Medlem

Rouge of Darkness = TACK

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
Vad kör ni för diagnostik verktyg till mythos/nox? ..typ se temp m.m

Jag använder detta för temperaturmätning:
http://www.cpuid.com/hwmonitor.php

Dock är CPU-tempen alltid misstänkt låg, men grafiktemperaturen verkar åtminstone visas korrekt.

Permalänk
Medlem

Woho zepto har skickat min dator :D!

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem

Tja!

Jag måste köpa en Nox!

tyvärr missa jag rabatten!

Är det en bra deal från datorbutiken.com med P8600? 12 995:-
https://www.datorbutiken.com/se/def...uct=ZEPNOXA15-1

Tror inte jag kommer under de priset om jag tar en ifrån zepto.se

Står inget om nätverkkortet dock, hoppas de e trådlöst?

Hjeelp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
Vad kör ni för diagnostik verktyg till mythos/nox? ..typ se temp m.m

Everest ultimate 4.00.9xx nånting

kan se det viktigaste iaf. hd, cpu, gpu

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows