Permalänk
Medlem

Något som rykt med nätagget?

Hallå,

För ett par månader sen ville inte datorn starta,fastän man hörde strömmen var igång,efter ett litet tag smällde nätagget och en väldans rök uppkom.

Sen dess har datorn bara stått där då jag inte haft tid att felsöka,men är sugen på att fixa upp den litegranna,har inte tillgång till att felsöka med andra moderkort etc ifall något mer rykt med mer än nätagget.

Så är det möjligt att checka ifall något dött utan att blanda in andra hårdvaror.

Tack i förväg.

Permalänk
Medlem

Låna ett nätagg av någon och testa,

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev har jag inte tillgång till att göra det,folket jag umgås med vet inte överhuvudtaget vad ett nätagg är.

Så det finns ingen möjlighet att kolla att moderkortet lever utan nytt nätagg?

Permalänk
Medlem

Nej det finns det inte - men däremot kan du kolla om nätagget lever utan att ha ett moderkort och en burk. Sök i forumet efter "tjuvkoppla nätagg" eller liknande så ska det komma upp hur du gör.

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.