Kan man ångra en systemåterställning?

Permalänk
Medlem

Kan man ångra en systemåterställning?

Hej.
Jag vet inte hur men jag råkade starta systemåterställningen på datorn. Nu har jag fått en ny installation av Windows XP.
Kan jag återgå till den tidigare?
Hårddisken har inte raderats och går jag in på lokal disc (c) så kan jag hitta allt mitt tidigare innehåll under documents and settings.

Jag vill bara återgå till tidigare installation. Tacksam för hjälp.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, det går alldeles utmärkt, gå bara in där igen så frågar den dig vad du vill, bla om du vill återställa den igen
Iofs vet jag inte vad just du menar med systemåterställning, men annars får du förklara igen

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag körde systemåterställningsprogrammet vilket gjorde att jag fick en helt ny installation av Windows. När jag startar datorn och loggar in hamnar jag på det nya kontot. Det gamla kontot är borta men all data från det gamla kontot finns kvar på hårddisken.

Om jag tar start -> den här datorn -> lokal disk -> documents and settings så hittar jag en mapp med mitt gamla användarnamn och i den mappen finns allt från det gamla konto. Alla mappar och innehåll. Jag vill kunna logga in på det gamla kontot så jag får tillgång till det igen.

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla här: http://www.aqualize.se/ntfsowner/

Btw så kallas inte detta en systemåterställning, utan en reparation av operativet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nja det är inte vad jag är ute efter.

Jag har en HP och på den finns en separat partion av hårddisken där återställningsprogram för OS och annat ligger.
Det jag har gjort är att jag har kört något som kallas "pc-återställning" vilket återställer program, drivrutiner och os till fabriksinställningar. Inga datafiler har raderats. Jag kommer åt all lagrad data enligt vägen jag skrivit ovan.

När pc-återställningen gjordes fick jag skapa nytt användarkonto i Windows. När jag startar och loggar in kommer jag in på det nya. Jag kommer alltså bara in på det nya användarkontot inte det gamla. Det är ingen total katastrof då jag ändå kommer åt alla datafiler men i det här kontot är alla programinstallationer och drivrutinsuppdateringar borta.
Jag vill alltså tillbaka till det gamla så jag slipper installera om alla program och drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att tro att du kan ångra återställningen. Din välanvända installation har förmodligen skrivits över av leveransinstallationen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem

Men har du kvar den gamla användarprofilen, med tillhörande filer? Isf skall den länken jag skrev, hjälpa dig att komma in där, och plocka de filer du saknar

Visa signatur