Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Spela in lossless från Telia IPTV eller Viasat?

Permalänk
Medlem

Spela in lossless från Telia IPTV eller Viasat?

Jag går lite och funderar på att gå och skaffa ett av de i rubriken nämnda abonnemangen. Problemet är att jag inte blir klok på hur eller om man ens kan rippa datafeeden(MPEG2) rakt av med någon av abonnemangen, d.v.s. få en .ts eller .mpg rakt på hårddisken, utan analoga mellanhänder.

Viasat ska tydligen ha låst sina kort till en speciell mottagare vilket gör att firedtv t.ex. väl inte är ett alternativ? Eller? Telias IPTV-kanaler kunde man väl se genom VLC ett tag, men enligt uppgift verkar inte det gå längre.

Min fråga är alltså vad jag ska välja och hur jag ska gå tillväga för att kunna rippa MPEG2/4-strömmen rakt av, utan trista analoga konverteringar.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

En dreambox klarar det galant.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
En dreambox klarar det galant.

Aha? Kan du utveckla det där lite? Vad jag har förstått är DB en ganska nördig box där förkunskaper inom Linux inte är fel att ha, vilket är något jag inte är lycklig nog att inneha.