Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taentreo
Weeblie: Tror inte att det finns nån dual-socket 1366 / single socket som erbjuder runt 10ghz samt den säkerheten som finns i och med att det sitter dyyra scsi diskar i varje maskin dessutom är det xeon cpuer detta.

Jag vill påstå att en av mina dual CPU servers är både snabbare och säkrare än alla dina maskiner ihopslagna. Som Weeblie säger, ska man slå ihop talen sådär så har jag 20GHz (2x4x2.5GHz) i min minsta server, samtidigt tar den 26 SAS/SATA diskar som ger ~30TB användbar lagringsplats (i nuvarande konfiguration). Glöm heller inte att en 1Mhz på en Xeon P3 inte helt kan sammanliknas med 1MHz på en Xeon 55xx.

Givetvis är alla dina burkar mer "spännande" än min ena, men den dagen du behöver betala din egen strömräkning kommer du snabbt att inse varför 1 > 7

Jag har inte alls många maskiner kvar i racket numera (4 stora starka, en Watchguard som kör pfSense och lite managed switchar etc) men drar fortfarande mer ström i det rummet än jag egentligen har lust med. Nästa steget blir väl en quad processor maskin så jag kan slå ihop två existerande.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.