Vinn nätagg från Seasonic

Väggfäste Deltaco Arm-178A (kvalite? funktion?)

Permalänk

Väggfäste Deltaco Arm-178A (kvalite? funktion?)

Hej, vågar man hoppas på att nån här äger en Deltaco Arm-178A?
http://www.deltaco.se/article.aspx?ItemID=ARM-178A

Det jag vill ha ut av väggfästet är att kunna vrida monitorn beroende på var i soffan jag sitter.
Vill kunna tilta skärmen allt efter jag sitter eller ligger i soffan, avståndet är typ 50cm till skärmen så ordentlig tilt är ett krav.
Pivotera skärmen, dvs vrida skärmen 90grader så istället för en bred skärm får man en hög skärm.
Vill även kunna ändra avstånd till skärmen, dvs 50cm avstånd när jag läser dokument och surfar på sweclockers, 60cm avstånd när jag tittar film men kanske bara 30-40cm avstånd när jag kör datorspel.
Väggfästet kommer förmodligen dras fast i bordskivan med genomgående skruv och en stödplatta på undersidan av 2mm svartplåt.
Väggfästet måste också tåla att skärmen justeras kanske 20ggr per dag under ett par år.

Den stora frågan är då, är det här rätt arm för mig?

Är främst ute efter personliga erfarenheter om väggfästet men alla kommentarer som tillför något till tråden är välkommet.

Väggfästet kostar 393kr i en lokal butik, sett det för 326kr på internet så det är ingen dyr historia så är lite undrandes över kvalitèn

Mvh Raven6666

Permalänk
Medlem

Klickar man på information-fliken i länken så står det ju klart och tydligt i ritningen hur mycket armen går att vrida i alla leder, vilket verkar vara det du undrar?

Vad gäller kvaliteten är det ju svårare att svara på utan att äga väggfästet dock, som sagt... kostar för övrigt 179 kr inkl frakt på dustin med studentrabatt

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Klickar man på information-fliken i länken så står det ju klart och tydligt i ritningen hur mycket armen går att vrida i alla leder, vilket verkar vara det du undrar?

Varning blindstyre i farten

Citat:

Vad gäller kvaliteten är det ju svårare att svara på utan att äga väggfästet dock, som sagt... kostar för övrigt 179 kr inkl frakt på dustin med studentrabatt

Sett en sån IRL som hastighast men såg inte ut att va nån ovanligt vek konstruktion menmen, sen är frågan hur hårt man kan dra skruven i varje led.

/me vill också ha studentrabatt :¨(

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har två sådana (köpte också dem på DH med studentrabatt för 1½ år sen).
De är inget för dig, men för mig är det bra. Jag har 19" wide monterad på vardera färste som jag skruvat fast i bordet.
När man ska justera lederna får man låssa på en skruv med insexnyckel och sedan hålla leden (skärmen) rätt och dra åt för kung och fosterland. Så för att montera något statiskt funkar de bra men du som vill justera runt dem hela tiden så går det inte.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

då blir det till att fortsätta leta.
Tack för infon,.