Otillräckligt med minne?! (2x2 Gb 1066 Mhz installerat)

Permalänk

Otillräckligt med minne?! (2x2 Gb 1066 Mhz installerat)

God kväll

När jag idag skulle in i videoeditorn i GTA IV stod det att jag hade otillräckligt med minne: ?

Jag har Corsair Dominator 2x2 Gb 1066 Mhz-minnen och tycker inte att det bör vara några problem?

Har jag missat någon inställning? Bör jag få FPS-drops i GTA på ner till 3-4 FPS då och då med gämna mellanrum? (datorn ser ni i sign)

Tack på förhand och jag önskar er ett gott slut och ett gott nytt år!

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]

Permalänk
Medlem

Då är frågan hur mycket tillgängligt minne du har i windows? Har du stängt av pagefilen?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd

Och framförallt vilket os kör du med?

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Hmm är det bara jag eller syftar det inte på att din hårddisk är full ? liksom vad har minnet med video filmer i gta och göra ? :S eller har jag missat något ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
Hmm är det bara jag eller syftar det inte på att din hårddisk är full ? liksom vad har minnet med video filmer i gta och göra ? :S eller har jag missat något ?

mycket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Då är frågan hur mycket tillgängligt minne du har i windows? Har du stängt av pagefilen?

vad är den där pagefilen och vad gör den??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidolw
vad är den där pagefilen och vad gör den??

Ger program tillgång till mer minne än vad som fysiskt är installerat i systemet. Tex även om du bara har 1 GB minne kan du samtidigt köra 3 program som vardera begär 1GB minne.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Ah, glömde visst skriva lite allmän information igår.

Jag har Windows Vista Swe x64.

Jag har en växlingsfil som tillåter (eller är på?) 4394 Mb

Minnena kördes i "Ganged mode" men jag bytte igår till "Unganged mode", dock utan framgång.

I Fredags när jag spelade Online i GTA IV så hade jag "Clip capture" på och kunde filma. Nu är det avstängt och när jag försöker starta det så står det att mitt system är för långsamt?

Så någonting har ju hänt eller ändrats iallafall?

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]