Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd
Permalänk
Medlem

HHD problem

problem med min nya hårddisk.

Problemet är att jag kan inte köra denna hhd ensam.
måste ha min gamla (80gb) hårddisk för att datorn ska funka
annars stannar de bara i booten vid "verifying DMI pooldata" eller nåt liknande

har provat de mesta.

just de, den där "pinnen" som man ska sätta över "piggarna" bak på hårddisken
(har glömt vad detta heter) har jag provat att sätta på alla sätt. 2 av sätten blir den Master, men datorn kommer ändå inte förbi verifying DMI pooldata.

Hårdisken är en samsung spinpoint 750gb.

anyways HJÄLP

datorn i sign

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

Det heter HDD.

Har du ändrat i bios vilken hårddisk som ska bootas först?

Permalänk
Medlem

ofc

klart jag har de, jag är ju inte helt förtappad ^^

ok jag vet att de kallas HDD, men de är väl själva hårddisken =P

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

Det är väl en SATA-disk och då behöver Du inte någon jumper till den. Du kanske behöver SATA-drivrutiner till den.

Permalänk
Medlem

Re: ofc

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixz92
klart jag har de, jag är ju inte helt förtappad ^^

ok jag vet att de kallas HDD, men de är väl själva hårddisken =P

Hm jaa, vad är hhd enligt dig?

Om du har OS-et på 80gb så är det självklart att du inte kan boota utan den, har du OS-et på 750gb så förstår jag inte var problemet kan vara:S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emirem_X
Hm jaa, vad är hhd enligt dig?

Om du har OS-et på 80gb så är det självklart att du inte kan boota utan den, har du OS-et på 750gb så förstår jag inte var problemet kan vara:S

XD

miss-spell i högsta grad, jag har ubuntu på min 80 gigare, men jag kör vista. och innan jag hade ubuntu på 80 gigaren så kunde jag boota också. då låg de ett halvt (ja halvt) windows XP där på

Visa signatur