Permalänk
Avstängd

KOLLA HIT! kommit på värsta iden ^^

tja!
komm på värsta iden nu!! om man ställer datan i frysen borde den bli kall som fan ju har tagit bort fläckten i datan nu o ställt in den. ska se hur kall den är när jag komer hem från skolan sen.
men det ända är ju att det kommer bli kallt när man spelar wow ^^ men det får man väl stå ut med xD ganska tuft med fryskyld data o sen kan jag nog maxa wow så det inte laggar alls ^^

Permalänk
Medlem

..... lycka till

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

lycka till att starta den sen..... Du fattar väl att hårddisk och allt kommer frysa och förmodligen paja?

Visa signatur

// E8500@3.18 E0 | Thermaltake DH101 | Corsair 450W | LG GGC-H2L | Corsair XMS2 6400 4Gb | Gigabyte P45-DS3 | Radeon Gigabyte 5550 | 3.7 Tb //

Permalänk
Medlem

Räkna med kondens när datorn "tinar" och som vi ALLA vet så leder vatten ström...

Edit : Du kan ju skriva och berätta hur det gick.

Permalänk
Medlem

En del gör vad som helst för lite uppmärksamhet..

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Inte om det är destilerat.. Men det är väll inte kondens heller så.. Och nej.. Det är ingen bra idé att ha hela datorn i frysen.. Kylen så fall.. Men du kommer fortfarande få kondens problem..

Visa signatur

NIL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volfram
Räkna med kondens när datorn "tinar" och som vi ALLA vet så leder vatten ström...

Det där är inte riktigt sant, vattnet som är i frysen är med största sannolikhet sötvatten. Sötvatten har relativt dålig ledningsförmåga, detta i kombination med att strömstyrkan/volten är låg i nästan alla datorkomponenter gör så risken för kortslutning och liknande är ganska liten.

Men det ändå ingen bra idé att slänga in en dator i frysen, det kommer bildas kondens på ställen där kondens inte är önskvärt.

Men som föregående skrivare, posta gärna hur det går!

Permalänk
Medlem

Det är många som kommit på den idén genom tiderna, ingen av dem har haft Någon aning om vad de snackat om. Jag antar att du inte läst fysik och ellära, om du gör det kommer du komma på bättre tankar.

Oj, du har nog inte börjat högstadiet än förresten, har man "1337" i sitt nick är man garanterat inte äldre än tolv år.

Permalänk
Medlem

TREVLIGT! du kommer snart ha äran att få köpa en ny om du gör såhär.

Permalänk

Om du bara visste hur många gånger den här idén varit uppe på sweclockers förr. Det finns en.. nej det finns många bra anledningar varför detta inte fungerar.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Det är vinter...ställ datorn utomhus...ganska meningslös tråd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IntelAti
TREVLIGT! du kommer snart ha äran att få köpa en ny om du gör såhär.

... och en ny frys!

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Hahaha jävla troll bort från Swec.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Fattar inte, vadå ska du ställa in den i frysen för att sedan ta ut den när du ska spela... är du efterbliven eller?
Varför skulle du kunna maxxa wow bara för att datorn är kall och varför skulle du frysa när du ska spela wow... säg inte att det är en laptop också.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Hedersmedlem

Don't feed the trolls
* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.